2024-01-07, 02:11
Medlem
KarmageddonN0Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensorry
Jag försöker skapa nya konton då mitt förra blev kapat. Dom nya kontona funkar i någon timme tills det inte längre går att logga in. Skriver rätt lösen. Är det scammers som försöker stänga ner mig eller är det arch support?
Kanske skall prova en annan marknad.
Citera
2024-01-07, 19:09
Medlem
Kan säljare se vem som har lagt en recension?
Citera
2024-01-07, 23:01
Medlem
ElPutoJefes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storfetdase
Jag har använt Darknet i 5 år och har aldrig haft problem tills nu, känns tyvärr som att hela skiten bara blivit en stor scam, massor av säljare som försvinner, pålitliga vendors med höga disputes. Vad tror ni, har snuten blivit inblandad eller har säljarna blivit giriga med situationen i samhället? Hela konceptet är tyvärr för volatilt, det går inte att bevisa något, varken som säljare eller köpare, det blir bara ord mot ord, vilket gör det rena paradiset för scammers.

Håller med, har handlat i många år och använt alla versioner av FS, helt utan problem och har aldrig blivit av med en beställning. Men sedan månadsskiftet Nov/Dec så har det baaara varit problem... flera fett pålitliga vendors som jag använt mig av länge börjar knasa; verkar som dom inte skickar ut, blkr sämre på att svara, dyspytnivåerna stegrar och dom dåliga recensionerna öser in. Så något är det som händer. Droppen för mig var när det stod att jag avbrutit en beställning och jag blev av med alla pengar på mitt konto.. Och jag är 200% säker på att det inte var en phishinglänk.

Har dock aldrig testat Arche. Är det srabilt där eller upplever folk liknande saker där? Uppskattat svar.
Citera
2024-01-08, 09:31
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElPutoJefe
Håller med, har handlat i många år och använt alla versioner av FS, helt utan problem och har aldrig blivit av med en beställning. Men sedan månadsskiftet Nov/Dec så har det baaara varit problem... flera fett pålitliga vendors som jag använt mig av länge börjar knasa; verkar som dom inte skickar ut, blkr sämre på att svara, dyspytnivåerna stegrar och dom dåliga recensionerna öser in. Så något är det som händer. Droppen för mig var när det stod att jag avbrutit en beställning och jag blev av med alla pengar på mitt konto.. Och jag är 200% säker på att det inte var en phishinglänk.

Har dock aldrig testat Arche. Är det srabilt där eller upplever folk liknande saker där? Uppskattat svar.
Har 30-40+ ordrar på Arche, blivit av med 1 paket. Det var min första beställning hos en stor vendor, blev med största sannolikhet scammad. Sedan dess har det inte varit några problem, har valt mina vendors med omsorg och det verkar löna sig.
Ser ju hur folk gnäller om paket hit och dit, så beställer dom från vendors med 10 aktiva dispyter, då får man fan skylla sig själv.

Beställ inte det första du ser, gå igenom forum och allt innan. 4.92/5 rating bör du leta efter, som lägst!
Citera
2024-01-08, 14:43
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElPutoJefe

Det är så tråkigt att man inte får nämna vilka vendor som man pratar om.

Men jag upplever det inte alls så, jag har säkert en 30-40 paket förra året och 2 försvann, från samma vendor. Men då läste jag på vendorns forum att det var väldigt många som inte fått sina beställningar. Det slutade med att jag fick tillbaka mina cash och en kupong på 20% på order över 1000 kr vilket jag mer än gärna tog emot. Kommunikationen var väldigt bra med trevlig ton och med snabba svar.

Men samtidigt så beställer jag enbart från de större vendors, precis som jewclaw skriver så är jag noga med att det är få dispyter och bra vitsord på forumet.
Citera
2024-01-08, 15:18
Medlem
GodisM4nnens avatar
Någon mer som inte kommer in på arch*t*p?
Kom in för ett par timmar sen men nu går sidan att inte laddas..
Citera
2024-01-08, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodisM4nnen
Någon mer som inte kommer in på arch*t*p?
Kom in för ett par timmar sen men nu går sidan att inte laddas..

Kommer inte heller in.
Citera
2024-01-08, 15:39
Medlem
Jag kommer in.
Inte via länken man blir tilldelad från archetyp.cc - däremot kommer jag in på AT från min private mirror utan problem.

Ha lie is i magen och vänta, så kommer det nog gå att komma åt den vanliga mirrorn igen.
Tidigare fanns den statiska adressen till sidan presenterad på archetyp.cc plus en temporär sida presenterad utifall den förstnämnda inte skulle funka. Ser nu att den sekundära adressen är borta.
Tråkigt.
Citera
2024-01-08, 16:42
Medlem
Verkar funka igen.
Citera
2024-01-08, 17:48
Medlem
emmuuts avatar
13 dagar och inget brev och detta är från en vendor som är grönare än grönast. Ser dock att dennes dispyter gått upp till 7!!!! Paniken nu.. och det är knark värt 10.000. Beställt från han så många gånger innan, varför strular det nu?

Hur vanligt är det att brev dyker upp efter 2 veckor? Någon med erfarenhet?
Citera
2024-01-08, 18:35
Medlem
Hej, jag är helt ny på allt vad det innebär med det här att beställa online men tänkte göra min första beställning via archetyp och efter att läst tråden har jag en nybörjarfråga, funkar det att skicka direkt från min monero Wallet till archetype eller vad är grejen med ''kraken'' många surrar om? jag har ju noll koll på datorer överlag så om någon har tips/råd som är värda att ha med sig så skulle det va tacksamt, förklara som om du skulle förklara för en 5-åring hehe
Citera
2024-01-08, 19:30
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
13 dagar och inget brev och detta är från en vendor som är grönare än grönast. Ser dock att dennes dispyter gått upp till 7!!!! Paniken nu.. och det är knark värt 10.000. Beställt från han så många gånger innan, varför strular det nu?

Hur vanligt är det att brev dyker upp efter 2 veckor? Någon med erfarenhet?
Aldrig varit med om, 9-10 dagar max. Verkar vara många som blir blåsta nu vid jul. Går ju alltid att skylla på nyårsröran och allt det där, men jag skulle tippa på blåsning. Resten av posten verkar rulla på som den skall! Surt, men det är som det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in