2021-11-04, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidasriddaren
Bitcoin-adressen kom upp vid kassan på själv sidan vid beställning, sen fick jag bekräftelsemail på min protonmail, dock på "Spam" foldern. Skickades pengarna direkt till säljaren tro eller är de svampen som har dom som mellanhand?

OKej kanon! Tack för svar.

Jag har ingen aning, men jag skulle gissa att de går till mellanhand och sedan till säljarna. Men jag vet inte hehe, suger på sånt.
Citera
2021-11-04, 09:09
Medlem
Detta är ett guldläge för svensk polis att rigga en honeypot sida.

Var försiktiga med var ni och från vem ni beställer från och säljer till.
Citera
2021-11-04, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Detta är ett guldläge för svensk polis att rigga en honeypot sida.

Var försiktiga med var ni och från vem ni beställer från och säljer till.

Det är olagligt för svensk polis att använda sig av den metoden. Dock är det ett gyllene läge för utpressare eller scanners att tjäna sig en slant på fakesidor skulle jag tro.
Citera
2021-11-04, 09:33
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyOwnMatrix
Varför en klok och långsiktig säljare skulle gå från avanserade cryptovalutor på krypterade nätvärk med bra inkomst med säkra betalning/hanterings möjligheter till jävla lekparken clearnet är för mig en omöjlighet.

Det är ingen som helst skillnad i säkerhet för dig som kund ifall en säljares anslagstavla är på flugsvamp eller clearnet så länge du fortsätta använda Tor Ochkrypera kommunikationen med säljaren.
Citera
2021-11-04, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyOwnMatrix
Hear hear!
Tror t.o.m att sverige är ensamt land där det finns ett förbud att vara påverkad. Eget bruk inom vissa gränser anses inte vara olagligt i något land än pk-sverige

Tanken med konstaplar var att de skulle skydda och hjälpa sina medmänniskor inte jaga,bötfälla,kidnappa,döda...eller har jag fattat allt fel?
Det känns som polisen gör mer skada än nytta i nuläget,fast det är väl det som är tanken.

Ja, polisväsendet har hamnat snett. Liksom annan myndighetsutövning och politiken. Det är bortglömt att det är vi som tillsatt dessa instanser och individer för att tjäna oss. Den enda anledning att vi avlönar dessa, är att vi förväntar oss att det ska tillföra något positivt för vårat samhälle. Så enkelt är det. När myndigheter bara finns till för att jävlas med människor och politiker endast för att sko sig själva ekonomiskt, så har vi misslyckats.
Citera
2021-11-04, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHookad
Det är bara i Sverige som snuten aktivt jagar pundare eftersom dem inte klarar av att lösa brott 😂
Länge leve flugsvamp, langare och alla drogmarknader!!

Svenska polisen är rädda för de kriminella så de jagar brukare och missbrukare, stora delar av jorden ändrar sina lagar så de kan lägga sina resurser på riktiga brott men i Sverige ska vi envisas med att göra fel och slösa skattepengar.

Ut med yrkespolitiker och sätt in en gräns på hur länge man får jobba som politiker för att förhindra att dessa nötter sitter kvar vid sin makt och minska mutor mm
Citera
2021-11-04, 10:52
Medlem
Det är såna här avskum som ger Crypto dåligt rykte. Så jävla glad att såna bottennapp går under. Så fort man visar intresse för kryptovalutor tittar gemene svennson på en som man va kriminell. Nu när jag läst hela tråden förstår jag att vanligt folk blir skeptiska till "knarkpengar"

Om en Fs4 redan är igång och fungerar utan buggar och dylikt är det med stor sannolikhet samma team bakom.

En jämförelse med crypton är de så kallade shit coins, man lanserar en valuta som pumpas och hastigt dumpas och vips kammar skaparna hem ett par hundratusen dollar på nån veckas bluff. Sen startar dom ett nytt projekt och repeterar sin rugpull. Allt som oftast är det samma teams som ligger bakom.

Om även säljare blivit bestulna på kännbara belopp lär inte Fs4 få det enkelt. Det är min slutsats.
Hoppas all den här skiten försvinner överlag. Kan det va så svårt att få tag på grejer irl??
Citera
2021-11-04, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Exakt samma sak hände mig. Tänkte ta ut, men var full när jag såg meddelandet så tänkte skit samma det är säkert inget. Men tji fick jag. Bra lack är jag, både på dom och mig själv.
. Fy faan så jävla surt.
Jag hade faan fått ett världsbryt
Citera
2021-11-04, 11:21
Medlem
LeChapos avatar
Så det är den 4e. Nå, vad händer då? Funkar alla funktioner? hahaha 😁😂
Citera
2021-11-04, 11:30
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeChapo
Så det är den 4e. Nå, vad händer då? Funkar alla funktioner? hahaha 😁😂

De sa aldrig något om när den 4e allt skulle funka 😉
Citera
2021-11-04, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddelicous
Alla ni rutinerade FS kunder och stammisar aka ladd-torskar har redan kontakt med sina favoritkranar utanför FS, på proton/wickr/deras clearnetsida och drabbas inte särskilt mycket.

FS 4.0 är ju redan uppe och flertalet säljare från FS3 har redan lagt upp sina annonser där. Går att regga konto nu men inte göra insättning / köpa nått, förväntas fungera imorgon den 4:e enligt sidan.

Ni som inte hittar onion-länken till FS 4.0 kan slänga iväg ett PM till mig så får ni den.

Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Ääähh, vill polisen jaga småköpare som mig, så varsågod.
Håller med.
Är tvek på att de jagar livet ur sig för lite värkmedicin för husbehov.
Men de är välkomna.
Det är nån annan som nyttjar mitt namn och postlåda. =)
Citera
2021-11-04, 12:13
Medlem
LeChapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
De sa aldrig något om när den 4e allt skulle funka 😉

Det är just därför ni alla har blivit scammade.
Ni tror ju på vad som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in