2021-11-04, 00:33
Medlem
MyOwnMatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limvit
Vissa tror verkligen att de är skyddade bara för att de beställer saker bakom en datorskärm.

Så är det inte.

Polisen är inte idioter och tekniken (spåra BTC trafik, spåra Tor-användare etc) har avancerat otroligt mycket de senaste åren. Dessutom samarbetar svensk polis med EU och amerikanska myndigheter.
Antingen är du mentalt störd eller så har du järnskrot i påsen.
Jag förstår inte hur tanke blir till handling när man väljer att skriva en hög ord på ett öppet forum som tillsammans bildar en smörja av tarftligt sammansatta lögner...?
Citat:
Ursprungligen postat av limvit
Polisen är inte idioter
Sveriges It-poliser har en maxutbildning motsvarande "datakörkortet" som var aktuellt för en hel del år sedan..
Jämför med Norge som har skapat en enorm It-avdelning med många personer som besitter kunskap som är magi för dem flesta.
Sverige är fortfarande på Jönsonligan stadiet vad gäller den punkten.Deras expertis är att bötfälla så många som möjligt och bete sig som as under tiden.
Absolut på det sättet arbetar dem tillsammans men Svenska polisen hade inte behövt sätta upp en svensk avdelning i tex Serbien om deras samarbete varit så bra som man får det att låta.

Den svenska polisens framgång inom darknet handel handlar uteslutande om att det pågår i så stor skala i Sverige att andra länder börjar rota i vad som händer och det slutar med att polisen får allt material dem behöver för att skina i solen efter deras enormt framgånsrika insatser i kriget mot droger.

En sak är dock säkert och det är att polisen jagar pengar och inte bovar. När någon hackade playpen (som var ett pedofilforum på darknet) skickade polisen i Schweiz färdigpackat material med bevis,ipnummer osv till polisen i Sverige.
Detta var dock inte en prioritering för svenska polisen som först började titta på det efter mycket påtryckningar från b.la polisen i Schweiz.
Tyvärr hade det gått så lång tid att nya brottsoffer blivit utsatta under tiden dvs hade polisen gjort sitt jobb hade dessa personer inte varit brottsoffer idag.Polisen är verkligen inga hjältar,många av dem kan inte svara på frågan vad en polis syfte är 2021.

Nolltollerans mot droger i Sverige

Dock är sverige ensamt i hela EU med sin unika "narkotikapolitik". Varje år presenteras ett eskalerande och mycket oroväckande resultat på dödligheten pga droger i sverige.
Detta är något som uppmärksammans allt oftare av andra länder och en växande kritisk hållning mot sverige verkar mer vanligt än tvärt om. Dock tror sverige att den generella svensken inte läser utländska medier pga av att den typiska svensken inte känner sig bekväm med andra språk och är för övrigt också är rasister.
Citat:
spåra BTC trafik, spåra Tor-användare etc) har avancerat otroligt mycket de senaste åren
Detta verkar vara svårt för många. Om man sköter sin anonymitet rätt är den publika blockchainen vattentät. Det handlar om att använda den rätt. Det säger för fan sig själv att om man köper bitcoins av ett svenskt företag med hjälp av sin egna svenska bank så gör man sig själv spårbar.
Det är inget fel på blockchain och ingen har hittat på något mirakelsätt att knäcka den på. Man har bara skapat bättre program för att fånga in alla idioter som som använt den på fel sätt.

Citat:
FS3.0 var en exit-scam. Inget snack om saken
.
Du pratar emot dig själv här.Vet du ens vad en exitscam är? Var det en exitscam när Siba gick konkurs med eller?
Citat:
Han har tjänat tiotals miljoner kronor om man räknar hur mycket BTC har gått upp i pris sedan FS3.0 gick online.

Citat:
Hade jag varit Admin så hade jag tagit mina BTC och flytt landet ASAP, för NOA är på hans röv.
Bestäm dig någon gång har han gjort exitscam eller flytt? Det är verkligen två skillda saker.
Hur vet du att det är en han?

Citat:
Admin valde löning, stängde inte av funktionen "generera ny BTC adress) utan lät pengar trilla in och drog
.
Vad hade det spelat för roll?

Han har tjänat tiotals miljoner kronor om man räknar hur mycket BTC har gått upp i pris sedan FS3.0 gick online.
Om du hade vetat vad du hade svamlat om så hade du vetat att den har varit jävligt låg med.
Citat:
Folk underskattar hur populärt, och hur stor volym FS3.0 hade.
Fel,polis och du försöker få det att se ut som där finns hundratals altiva säljare. Fel!
Citat:
Vi pratar tusentals köpare. Köp för 10-15.000. Inte en femhundring här och där.
Säljare som sålde till andra säljare för 1-2-300tkr, som bankade ut skiten och sålde vidare.
Och hur vet du detta? Då måste ju du vara Admin?
Citat:
Han kommer att åka fast, BTC är som en öppen dagbok.
OM hen gjor fel ja.

Citat:
Hade jag varit Admin så hade jag tagit mina BTC och flytt landet ASAP, för NOA är på hans röv.
Turkiet är ett sådant land.

Mmm.om man är en rädd liten fjolla som inte vet bättre så gömman man sig i Tyskland elller något annat land som inte har utlämningsavtal med sverige. Det är exakt så amatörer gör.

Citat:
Köpa hus för BTC och leva på pengarna. Kontant och BTC tas emot utan frågor.
Citat:
Han kommer att åka fast, BTC är som en öppen dagbok.
Whaaaaat?

Jag läser dig som en öppen bok,du är varken polis eller gangster.
Citera
2021-11-04, 00:37
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Ääähh, vill polisen jaga småköpare som mig, så varsågod.

Eller hur!
Citera
2021-11-04, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Hej Polisen och alla andra! Mycket att nysta i nu.. Passar på att testa lite andra alternativ och hoppas de som sticker ut hakan på clearnet levererar och håller i. Har beställt av EL och G....... låt oss se om det funkar och hur länge det håller...

Det kommer gå hur bra som helst. Jag lovar.
Citera
2021-11-04, 03:09
Medlem
MyOwnMatrixs avatar
Citat:
Det kommer gå hur bra som helst. Jag lovar.
Snälla nån,t.o.m jag som aldrig handlat på en olaglig sida som säljer olagligheter vet om att det finns ente en sportlig chans i hela helvetet att någon som Evalena skulle rekomendera varken clearnetm,svenska btcbanker och betalalternativ som sätter dit sina egna kunder direkt.
Jag vet inte det du....det låter inte som en framgångssaga i min värld, Varför en klok och långsiktig säljare skulle gå från avanserade cryptovalutor på krypterade nätvärk med bra inkomst med säkra betalning/hanterings möjligheter till jävla lekparken clearnet är för mig en omöjlighet. Det hade aldrig hänt och kommer aldrig hända.

Och nej det handlar inte om pengar, marknaden är större och bredare på clearnet och kan möjligen under en mycket kort period generera en ökad omsättning men långsiktighet är bara att glömma. Något som går som en röd tråd genom vissa säljare oavsett vad dem heter.
Tro det eller ej men det finns folk som inte ser pengar som den enda framgången i livet. Många har svårt att förstå att inte alla lever för just den enskilde individen.

Detta har man arbetat hårt för och är inget man förstör för småpengar. Tänk på att Flugsvamp är ett starkt varumärke och kunde såldts för mycket pengar. Ingen hade märkt något.

Alla borde vara sjukt tacksamma för FS2 och FS3 och sett vilken betydelse deras arbete har haft på många personer.
Här finns ingen exitscam,detta är folk som har bevisat vem dem är. Att medlemmar har förlorat pengar är synd men jag är övertygad om att om det hade kunnat lösas på ett sätt som inte utgjorde fara för någon,så hade dem gjort det.
Vem är det som du tror det skall gå bra för,egentligen?
MAO så är du ett troll eller så har du verkligen noll koll,eller så har du det men är en ful transvestit i fårakläder.
Citera
2021-11-04, 03:10
Medlem
Det är bara i Sverige som snuten aktivt jagar pundare eftersom dem inte klarar av att lösa brott 😂
Länge leve flugsvamp, langare och alla drogmarknader!!
Citera
2021-11-04, 03:14
Medlem
MyOwnMatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Hej Polisen och alla andra! Mycket att nysta i nu.. Passar på att testa lite andra alternativ och hoppas de som sticker ut hakan på clearnet levererar och håller i. Har beställt av EL och G....... låt oss se om det funkar och hur länge det håller...
Bra att du uppmuntrar till skeptism och grymt att du är försiktig! Det behövs fler som dig här.
Tack!
Citera
2021-11-04, 03:21
Medlem
MyOwnMatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHookad
Det är bara i Sverige som snuten aktivt jagar pundare eftersom dem inte klarar av att lösa brott 😂
Länge leve flugsvamp, langare och alla drogmarknader!!
Hear hear!
Tror t.o.m att sverige är ensamt land där det finns ett förbud att vara påverkad. Eget bruk inom vissa gränser anses inte vara olagligt i något land än pk-sverige

Tanken med konstaplar var att de skulle skydda och hjälpa sina medmänniskor inte jaga,bötfälla,kidnappa,döda...eller har jag fattat allt fel?
Det känns som polisen gör mer skada än nytta i nuläget,fast det är väl det som är tanken.
Citera
2021-11-04, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyOwnMatrix
Snälla nån,t.o.m jag som aldrig handlat på en olaglig sida som säljer olagligheter vet om att det finns ente en sportlig chans i hela helvetet att någon som Evalena skulle rekomendera varken clearnetm,svenska btcbanker och betalalternativ som sätter dit sina egna kunder direkt.
Jag vet inte det du....det låter inte som en framgångssaga i min värld, Varför en klok och långsiktig säljare skulle gå från avanserade cryptovalutor på krypterade nätvärk med bra inkomst med säkra betalning/hanterings möjligheter till jävla lekparken clearnet är för mig en omöjlighet. Det hade aldrig hänt och kommer aldrig hända.

Och nej det handlar inte om pengar, marknaden är större och bredare på clearnet och kan möjligen under en mycket kort period generera en ökad omsättning men långsiktighet är bara att glömma. Något som går som en röd tråd genom vissa säljare oavsett vad dem heter.
Tro det eller ej men det finns folk som inte ser pengar som den enda framgången i livet. Många har svårt att förstå att inte alla lever för just den enskilde individen.

Detta har man arbetat hårt för och är inget man förstör för småpengar. Tänk på att Flugsvamp är ett starkt varumärke och kunde såldts för mycket pengar. Ingen hade märkt något.

Alla borde vara sjukt tacksamma för FS2 och FS3 och sett vilken betydelse deras arbete har haft på många personer.
Här finns ingen exitscam,detta är folk som har bevisat vem dem är. Att medlemmar har förlorat pengar är synd men jag är övertygad om att om det hade kunnat lösas på ett sätt som inte utgjorde fara för någon,så hade dem gjort det.
Vem är det som du tror det skall gå bra för,egentligen?
MAO så är du ett troll eller så har du verkligen noll koll,eller så har du det men är en ful transvestit i fårakläder.

Vad yrar du om? Vadå troll?

Jag lovar att inget kommer hända om man beställer en liten mängd narkotika på clearnet. Det var det jag menade.

Varför är jag troll för det?

Jag själv har gjort det i flera år. Beställt från både FS2 och 3 samt Clearnet.
Senast redigerad av blaha95 2021-11-04 kl. 04:07.
Citera
2021-11-04, 04:07
Medlem
MyOwnMatrixs avatar
Citat:
Vad yrar du om? Vadå troll?

Jag lovar att inget kommer hända om man beställer en liten mängd narkotika på clearnet. Det var det jag menade.

Varför är jag troll för det?

Jag själv har gjort det i flera år. Beställt från både FS2 och 3 samt Clearnet.
Har kan du lova det med tanke på alla som redan åkt fast. Det finns fuppar som styrker mina ord.
Uteckling har ingen motpol o därför är detta allt anat än vad det ser ut som.

Du är ett troll för att sprider falsk trygghet.
Citera
2021-11-04, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyOwnMatrix
Har kan du lova det med tanke på alla som redan åkt fast. Det finns fuppar som styrker mina ord.
Uteckling har ingen motpol o därför är detta allt anat än vad det ser ut som.

Du är ett troll för att sprider falsk trygghet.

Jasså, har köpare som beställt väldigt små mängder åkt dit? Typ 30 tabletter Xanor.

Skulle nog tro att det handlar om folk som beställer större mängder som åker dit.

Lägger snuten så stora resurser på småköpare?

Det är bara att blåneka och säga att det var någon som beställt i ens namn.

Men ditt tips är att vänta tills FS4 dyker upp, och inte beställa alls från Clearnet? som mupparna.com tex?

Jag hade snuten här hemma men det handlade om ett annat ärende.

Jag trodde de kom för att jag hade handlat över nätet först. Jag sa att jag har tabletter här hemma.

De ba ''äsch skit i det'' sköna snutar var det. De bryr sig inte jättemycket om eget bruk.
Senast redigerad av blaha95 2021-11-04 kl. 04:49.
Citera
2021-11-04, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkmush
Nu har jag aldrig brukat, köpt eller ens sett narkotika någonsin så därför har jag kanske svårt att sätta mig in i en knarkares perspektiv, men jag är väldigt förvånad över reaktionerna i denna tråd.

Ett gäng snubbar (?) väljer att riskera sin framtid totalt och håller alltså denna tjänst rullandes i flera år. En tjänst som tydligen uppskattats och använts av många. Men när de sen väljer att tacka av och lägga ner så gnälls det över en "exit-scam"?

Det heter bara "exit". Alla bolag drivs av ägare som ser att de kan göra vinst genom att erbjuda en tjänst för kund, men att driva bolag kostar mer i tid, energi och i detta fall extrem risk än många här verkar förstå. Självklart har de rätt att efter dessa år casha ut det sista och säga adjö - och ja, just p.g.a. risken i just detta fall utan förvarning.

Hade jag själv varit kund hade jag tackat för tiden istället och hoppats att nya hungriga entrepenörer vågar ta samma risk och föra fanan vidare.

Sluta snacka skit inte som att de drivit sidan pga altruism utan de har gått och blivit miljonärer till följd av det. Att de sedan dessutom låtit selektivscammers härja mer eller mindre fritt säger ju också något om vad det är för tjänst de erbjudit.
Citera
2021-11-04, 05:12
Medlem
Citat:
Gött! Det kommer gå bra.

Fick du bitcoin-adress på prontomail som du skickade coinsen till? Jag kommer också beställa därifrån inom en snar framtid.
Bitcoin-adressen kom upp vid kassan på själv sidan vid beställning, sen fick jag bekräftelsemail på min protonmail, dock på "Spam" foldern. Skickades pengarna direkt till säljaren tro eller är de svampen som har dom som mellanhand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in