2021-11-03, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Herregud Luffarn är fan Bagdad Bob för FS4

"Då plattformen Flugsvamp 3 saknade möjligheter till uttag av Bitcoin från köparkonton så förlorade några lite pengar på detta. För de flesta handlade det om mindre summor men några enstaka kan haft högre belopp på sina konton också.
FS3 admin meddelade genom ett PGP signerat meddelande att dessa pengar har donerats till TOR Foundation, vilket ändå är ganska fint och jag lyfter på hatten för männen och/eller kvinnorna bakom flugsvamp 3 och tackar för nästan 3 års service."

Ja gud vad fint

.

Det var väl ändå värre sist det begav sig och polisen fick tusentals kunders uppgifter?
Klart det är råttor som scammar men vad förväntar sig folk? Sånt jävla gnäll...
Alla FS har funkat jävligt mycket bättre för mig än på gatan. Om inte polisen har blivit mycket bättre kommer det dyka upp ett FS4 (möjligtvis under annat namn).

Ja instämmer helt att DNM i överlag eliminerar extremt mycket fysiska utbyten och risker för konfrontationer. Det är det jag menar, därför tycker jag det är trist att dom uppsåtligen förstörde brandingen som Fs var. När det väl fungerade vare fantastiskt.
Det var värre andra gången eftersom verksamheten kom i händerna på myndigheter och låg som en öppen bok. Men då hade väl admin inte några illvilliga intentioner till skillnad från nu.

Stay in school kids and don't do drugs
Citera
2021-11-03, 11:20
Medlem
Det är alltid en tidsfråga innan personer bakom dylika projekt på den svenska marknaden drar sig ur då de känner att pengarna som intjänats är tillräckligt, branschen är inte fylld av hederliga och lojala individer - någonting vi alla är medvetna om. Det skulle varit helt oväntat om deras exit-scam inte var efter löning.

Tänk på att många försäljare t.om sparar register över kunder och deras beställningar, det är bara en bråkdel som har självrespekten att inte göra så mot sina kunder och dessa förtjänar att hyllas långt efter sin död.

En risk vi alla tar är har nyss uppdagats, tråkigt är det men låt det vara en läxa att bara handla precis så mycket BTC ni behöver för er beställning trots att avgifter bygger på mer om man är regelbunden köpare än att köpa en större mängd BTC på samma gång.

Oktobermånad tänkte jag fylla på rejält med lappar, nu när jag börjar komma upp i åren använder jag bara LSD och DMT - men jag hade en magkänsla att hålla ut lite trots att jag var helt tom. Turligt nog, eftersom jag tänkte köpa hundra stycken samt så mycket changa/kristall DMT jag orkade lägga pengar på.

Lider fullhjärtat med er alla som blev av med pengar i denna exit-scam, säljare som köpare. Det är förjävligt och jag hoppas ni finner ro i eran hjärtan trots den ekonomiska förlusten. Karma kommer någon vacker dag att bita grabben/grabbarna bakom flugsvamp 3.0 som valde att göra denna exit-scam emot hederligt arbetande folk, fyll inte era hjärtan med hämnd eller hat - trots alla intäkter de tjänat på sidan så var de såpass giriga att dom inte kunde låta bli att stjäla ifrån ett arbetande folk efter löning (vilket på sin höjd borde vara småpengar jämfört med vad de tjänat under sina två år sidan varit uppe). Universum kommer att sköta sitt.

Förstår att det är surt, och att mitt inlägg inte är av någon tröst för er som förlorade flera tusen - eller för er som förlorat ett arbete p.g.a kinahostan och livnärde er på vad ni köpte ifrån FS 3.0. Etablerade säljare rör sig snart över till en annan hemsida, precis som när 1.0/2.0 försvann. Det finns ett par marknader dit den svenska marknaden brukar förflyttas när inget svenskt alternativ finns. Råder er att undvika clearnet-sidorna, och om ni använder er av säljares clearnet hemsida så lägger ni beställningen genom PGP och inte genom hemsidans "varukorg".
Citera
2021-11-03, 11:34
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Nattport var riktigt bra
Håller verkligen med dig, det var ett riktigt bra forum. Fanns ett par till vid samma era som var bra, men NP var ett av de bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Typ 99/100 för mig. Valde säljare med toppbetyg (fast det hade ju alla i princip) 0% i dispyter och snabb leveranstid. Gud vad svårt.
Ja, är enig med dig. Mycket gnäll på folk.
Citera
2021-11-03, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedman99
Hade 9 lax på fs.. fyfan va lack jag är alltså.. nån som har någon admins mail? Detta är fan inte klokt jävla horungar.. först va de köpstopp så tänkte aa men ok då, får väl vänta ett par dagar med att beställa.. Sen nästa gång jag går in någon dag efter så finns ej sidan kvar och dom har donerat våra pengar till "tor project" alltså rakt ner i sin egen ficka. Dags för någon smart datanörd att öppna en fs 4.0 för detta är knas fan..

Samma sak kan väl hända om en datanörd öppnar FS 4.0?

Vad stoppar någon från att göra något dylikt?

Folk vill ha sina droge och kommer stå flockades vid en lansering och slänga pengarna på en sån sida.
Citera
2021-11-03, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Nattport var riktigt bra

Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Håller verkligen med dig, det var ett riktigt bra forum. Fanns ett par till vid samma era som var bra, men NP var ett av de bättre.

Nattport hade ett öppet hål och deras databas var på vift. Vettefan om det är riktigt bra
Citera
2021-11-03, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roligpojkejapp
dom omsatte mycket mer än vad du kan tro, dem stal även minst 500.000 kr nu när dem gjorde sin exit scam! Går att se frånb deras bitcoin server de hade via blockchain. "vi ska donera till TOR" vilket jävla skitsnack, jag ber igen, snälla vet någon vem dessa är IRL så så finns det pris på deras huvuden, jag har bekanta säljare som blev av med allt från 20k upp till 100k då dem stängde ner möjligheten för en del säljare att ta ut pengarna för dem hade haft "för mkt dispyter" och sen maskade med att sätta igång kontot igen.

Om nu inte deras nedstängning är någon form av "titta polisen vi finns inte mer" och att dem kommer tebax igen så är allt lugnt, men är dem borta för alltid och har gjort en exit scam på drygt en halv miljon kronor så ska dem fan inte gå säkra någon av dem. Jag bedjar att folk Outar dessa personer.

Jävla tjat om en halv mille. Dom lär nog ha tjänat bra mycket mer under dom 3 år sidan har varit uppe. 5k för att regga som säljare samt 5% på köp.
Citera
2021-11-03, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latinonilund
Jag garanterar dig att samma människor kommer återvända med Flugsvamp 4.0 och sedan upprepa denna scam när Bitcoin passerar 80k usd.

Jag påstår ochså med säkerhet att de verkar i fler länder än Sverige med precis samma skript och precis samma koncept.

Är det någon här som har en wallet blockchain adress som kan följa sin insättning på blockchain explorer?
för då kan jag lova att era pengar just nu i denna stund överförs till flera plånböcker och sedan skickas till någon exchange(binance) där det sker uttag

Som datascientist uppskattar jag att Flugvamp 3.0 genererat 2 miljoner dollar och att admin-gruppen stulit åtminstonde 5milj SEK
Jag baserar detta på följande hypotes:
Var 50e svensk har gjort minst 1 köp på darknet och hade ungefär 500kr i sin plånbok när ägarna stängde ner sidan.

Vilka blev blåsta?

Såväl köpare som säljare. Detta grundar jag på det faktum att ett flertal skrivit i forumet att deras redan gjorda beställningar i oktober aldrig levererats.
Alltså stals alla BTC redan i början av oktober och för att maskera detta så valde admin-gruppen för Flugsvamp att göra "en uppdatering"

Sensmoral:
ska ni handla på darknet så överför precis så mycket som ett köp kräver och tumbla helst er BTC -insättning innan köp.

Citat:
Ursprungligen postat av latinonilund
Det kan omöjligt stämma. Framför allt eftersom tillgången på varor var så begränsad.
10 prominenta säljare i ett rikstäckande forum?

Jag står fast vid min hypotes. Flugsvamp 3.0 kan omöjligt ha omsatt mer än 2milj i månaden . Inte ens vid högsäsong.
Som "datascientist" kan du väl då berätta var dina siffror kommer ifrån och varför dom skulle vara bättre än polisen som sitter på mycket större insikt och erfarenhet?

Du menar alltså att Sveriges största narkotikamarknad omöjligt skulle kunna omsätta mer än 2 miljoner i månaden vid högsäsong?? Ska vi ta dina "datascientist" siffror och räkna på vad det skulle motsvara då?

Om vi räknar på t.ex bara kokain och för enkelhetens skull säger 1000kr/gram så skulle det alltså betyda:
2000000 / 1000 = 2000
Det skulle alltså motsvara 2kg kokain i månaden.
2000 / 30 = 66,666
Det blir alltså 66 gram kokain per dag i omsättning.

Du menar att den största nätmarknaden för droger i Sverige skulle ha sämre daglig omsättning än ett par orten becknare i någon av sthlms förorter har på en fredagkväll?

Slår man ut det på fler droger så ser det ännu mer orealistiskt ut:
T.ex:
500k kokain
750k amfetamin
750k röka
Så skulle det motsvara försäljning på:
16 gram kokain/dag
125 gram amfetamin/dag
250 gram röka/dag

Låter ju ganska osannolikt att det skulle röra sig så lite knark på Sveriges största marknadsplats.
Citera
2021-11-03, 12:56
Medlem
Jävlar vad mycket gnäll av folk som blivit av med struntsummor. Och om du varit aktiv vendor på FS kan du väl fan inte klaga även om du förlorat 100k? Det är väl ett par dagars omsättning, max.

Om ni tror det är en exit scam får ni väl tracka era BTC genom blockchainen och kolla om dom kommer till TOR eller inte. Personligen känns det osannolikt att dom skulle ljuga om det, dom lär ju ha tjänat tiotals miljoner kronor under dom åren som dom drivit FS3, så varför bullshitta om att ha donerat småpengar på slutet?
Citera
2021-11-03, 13:00
Medlem
Fs4 öppnar förhoppningsvis imorgon🙄
Citera
2021-11-03, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alcudia
Jag håller med i allt du skriver. Dom kunde skött det lite snyggare än dom gjorde, men varför sätter man in pengar när det står att det är orderstopp på sidan? Och förmodligen fick dom kalla fötter då nyheterna om alla tillslag kom och drog. Jag blev också av med pengar när dom stack. Men ingen är riktigt hederlig när det gäller denna bransch. Det måste man alltid ha i åtanke.

Håller med, men kommer nu inte ihåg exakt när jag var inne på sidan och om man då tydligt såg att det var orderstopp, jag missade det iallafall totalt å bara tur att jag inte satte in nåt för att först därför upptäcka att det inte gick att handla.. Har iofs aldrig lusläst tex all info på startsidan osv eller var de nu annonserade stoppet nånstans.

Hahaha ju mer jag tänker på det desto fräckare är det, typ som att sälja värdelösa presentkort och sen säga att det står ju på dom nere i hörnet att de inte går att handla för hehe, men alltid en risk för krångel i den här branschen.....
Citera
2021-11-03, 13:23
Medlem
Petruccianis avatar
Hade hållit mig lååångt borta från ev "FS 4.0" närmaste tiden iaf. Uppenbara scamförsök av luffare, sen framåt får man väl se om det kan bli något "seriöst" av det hela. Avvaktar till nyår iaf.

Under tiden så finns det ju redan en välfungerande marknad som börjar på A, använd den istället. Överlägsen FS iaf, speciellt säkerheten, monero och icke-mutade utländska admins är en STOR fördel. Kan tänka mig att det blir den nya go-to om inget snille förbättrar FS rejält.
Citera
2021-11-03, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Samma sak kan väl hända om en datanörd öppnar FS 4.0?

Vad stoppar någon från att göra något dylikt?

Folk vill ha sina droge och kommer stå flockades vid en lansering och slänga pengarna på en sån sida.

Precis, bättre att handla på andra ställen, tex direkt av säljare som redan byggt upp gott rykte osv.

Skulle jag starta något nytt skulle jag aldrig anspela på FS i namnet, mer förknippat med problem än så blir svårare att hitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in