Citat:
Ursprungligen postat av
latinonilund
Jag garanterar dig att samma människor kommer återvända med Flugsvamp 4.0 och sedan upprepa denna scam när Bitcoin passerar 80k usd.
Jag påstår ochså med säkerhet att de verkar i fler länder än Sverige med precis samma skript och precis samma koncept.
Är det någon här som har en wallet blockchain adress som kan följa sin insättning på blockchain explorer?
för då kan jag lova att era pengar just nu i denna stund överförs till flera plånböcker och sedan skickas till någon exchange(binance) där det sker uttag
Som datascientist uppskattar jag att Flugvamp 3.0 genererat 2 miljoner dollar och att admin-gruppen stulit åtminstonde 5milj SEK
Jag baserar detta på följande hypotes:
Var 50e svensk har gjort minst 1 köp på darknet och hade ungefär 500kr i sin plånbok när ägarna stängde ner sidan.
Vilka blev blåsta?
Såväl köpare som säljare. Detta grundar jag på det faktum att ett flertal skrivit i forumet att deras redan gjorda beställningar i oktober aldrig levererats.
Alltså stals alla BTC redan i början av oktober och för att maskera detta så valde admin-gruppen för Flugsvamp att göra "en uppdatering"
Sensmoral:
ska ni handla på darknet så överför precis så mycket som ett köp kräver och tumbla helst er BTC -insättning innan köp.
Citat:
Ursprungligen postat av
latinonilund
Det kan omöjligt stämma. Framför allt eftersom tillgången på varor var så begränsad.
10 prominenta säljare i ett rikstäckande forum?
Jag står fast vid min hypotes. Flugsvamp 3.0 kan omöjligt ha omsatt mer än 2milj i månaden . Inte ens vid högsäsong.
Som "datascientist" kan du väl då berätta var dina siffror kommer ifrån och varför dom skulle vara bättre än polisen som sitter på mycket större insikt och erfarenhet?
Du menar alltså att Sveriges största narkotikamarknad omöjligt skulle kunna omsätta mer än 2 miljoner i månaden vid högsäsong?? Ska vi ta dina "datascientist" siffror och räkna på vad det skulle motsvara då?
Om vi räknar på t.ex bara kokain och för enkelhetens skull säger 1000kr/gram så skulle det alltså betyda:
2000000 / 1000 = 2000
Det skulle alltså motsvara 2kg kokain i månaden.
2000 / 30 = 66,666
Det blir alltså 66 gram kokain per dag i omsättning.
Du menar att den största nätmarknaden för droger i Sverige skulle ha sämre daglig omsättning än ett par orten becknare i någon av sthlms förorter har på en fredagkväll?
Slår man ut det på fler droger så ser det ännu mer orealistiskt ut:
T.ex:
500k kokain
750k amfetamin
750k röka
Så skulle det motsvara försäljning på:
16 gram kokain/dag
125 gram amfetamin/dag
250 gram röka/dag
Låter ju ganska osannolikt att det skulle röra sig så lite knark på Sveriges största marknadsplats.