2024-02-16, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbuksnx
Har verkligen fs så mycket problem? Det är väl lugnt så länge man köper med säljare med låg andel dispyter och bra recensioner samt många köp?
Har du ens läst något i denna tråd?
Hade hellre skickat pengar till något lotteri än att handla på fs4, chansen att man får något för sina pengar är större på ett lotteri..
Men, gör som du själv vill såklart, men kom inte tillbaka o gråt i tråden efter att du antingen blivit blåst av någon säljare på fs4 eller lyckats fått tag på en phisinglänk du hittat på google och du blir av med pengar..
Citera
2024-02-16, 02:57
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Har du ens läst något i denna tråd?
Hade hellre skickat pengar till något lotteri än att handla på fs4, chansen att man får något för sina pengar är större på ett lotteri..
Men, gör som du själv vill såklart, men kom inte tillbaka o gråt i tråden efter att du antingen blivit blåst av någon säljare på fs4 eller lyckats fått tag på en phisinglänk du hittat på google och du blir av med pengar..
Vet ej vad du menar. Jag handlar från FS4 fortfarande utan problem. Och om man använder någon annan länk än flugsvamp.wtf får man skylla sig själv. Finns MASSOR med phisinglänkar till AT också, så förstår inte vad du menar med det heller. Det finns samma säljare på FS som på AT. Varför skulle samma säljare skicka varorna om du lägger en order på AT men inte på FS?

I November började folk snacka om att FS skulle göra en exitscam. Vi är snart inne i Mars månad. Det finns en användare här som har tjatat om exit scam i snart över ett år. Lika stor risk att AT skulle göra en exit scam som att FS skulle göra det...
Citera
2024-02-16, 06:18
Medlem
Kingandaces avatar
2c-b som finns på AT inrikes.. Något att ha?
Citera
2024-02-16, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
Skaffa ett konto på Kraken, köp Monero och för över till din Wallet och sedan till Arch, inte svårare än så?

Precis! Inte svårare än att köpa Bitcoins.
Citera
2024-02-16, 09:21
Medlem
Mayordomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring
Min bank blockerar alla mina försök till köp av bitcoin på binance, alla andra lyckas köpa men inte jag.

Vad har du för bank? Ica Banken? Dom har ju nån idiotiskt löjlig regel att man inte får handla kryptovaluta. Om det är Ica, eller om det är en annan bank som blockar ändå, så rekommenderar jag att så skaffar Revolut om du inte redan har det. Då för du bara över pengar till ditt Revolutkonto, sen kan du använda ett kort för engångskort som man ser att kortinfo till direkt i appen

Var försiktig med hur mycket du försöker köpa via vanliga bankkortet. Det är inte ovanligt att få en varning där man får det förklara för sig att "nästa gång du försöker igen så stänger vi ner ditt bankkonto."
Citera
2024-02-16, 10:11
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbuksnx
Har verkligen fs så mycket problem? Det är väl lugnt så länge man köper med säljare med låg andel dispyter och bra recensioner samt många köp?

Det verkar så iallafall om man läser vad som så många andra skriver om uteblivna beställningar och ordrar som aldrig kommer.

Själv har jag inte haft några problem eller haft några uteblivna beställningar på FS allt jag beställt har kommit, förutom en enda order förra året. Men den säljaren hade inte det bästa ryktet & hade väldigt många dispyter. Så han skickade nog aldrig ens ordern utan markerade den som skickad & tog pengarna och sen skyllde på PostNord.
Citera
2024-02-16, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierat666
Testade att göra detta ändå, men tog mig inte längre än min närmaste postlåda. Brevet ser i vilket fall orört ut, så de lät det förbi i den lokala postterminalen iaf.

Testar nog att öppna ett nytt konto o gör en liten beställning till på f4.

Detta paketet kom faktiskt! Snabbt också, nästan så att man skulle kunna tro att paketet hade skickats då det markerats skickat och inte 6 dagar senare!
Citera
2024-02-16, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierat666
Detta paketet kom faktiskt! Snabbt också, nästan så att man skulle kunna tro att paketet hade skickats då det markerats skickat och inte 6 dagar senare!

Antar att det nog inte ens sker några flaggningar och arbetsbördan för att gå igenom massa suspekt post är för stor för att göra året runt, åtminstone i dagsläget. Läser man reviews hos bra vendors på arch så går ju allt fram.
Citera
2024-02-16, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
2c-b som finns på AT inrikes.. Något att ha?

Beställde fem st och provade 1 kände typ inget så tog en till. Då fick jag milda psykadeliska effekter. Dagen efter drog jag i mig 2st samtidigt och jävlar vad det svängde på. Så summasumarum skulle jag säga att dem var underdoserade
Citera
2024-02-16, 18:04
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Beställde fem st och provade 1 kände typ inget så tog en till. Då fick jag milda psykadeliska effekter. Dagen efter drog jag i mig 2st samtidigt och jävlar vad det svängde på. Så summasumarum skulle jag säga att dem var underdoserade

Vet du vad de hette? (Brukar ju ha något namn)
Citera
2024-02-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Bor i medelstor stad och min adress var inte flaggad 3 månader efter beslag iaf. Gissar på att den aldrig var flaggad menmen. Min gissning är att det beror på huruvida brevbäraren har lite koll eller ej. Nu när lagstöd finns kan de ju öppna brev lite på måfå känns det som. Skulle de ha öppnat de breven jag fått hem med toppstealth skulle jag bli lite kränkt men skulle inte ens förvåna mig. Jag tror jag skulle kunna identifiera en del knarkbrev med toppstealth så då borde ju postnord kunna göra det. Dock kommer dom behöva öppna en hel del brev som inte innehåller något för att ta breven med sådan stealth. Det hindrade dom inte sist så vem vet vad som händer nästa riktade insats? Känns som jag gör polisens jobb nu, är själv ledsen över utvecklingen men det är bäst att inse att köpa knark på nätet kommer med mycket risker idag. Undantaget är om du aldrig torskat, inte erkänt tidigare bruk för snut (som jag 🤡 ), vet att du nekar in i döden och är ren emellan beställningarna imo.

Det skulle vara intressant att skapa en sida där man kan rapportera in beslag, förhör, husrannsakan och vart man bor för att få lite hum vilka poliskontor som gör vad men den skulle snabbt bli saboterad med fejkrapporter av troll och kanske polisen själv

Har de skapats någon sådan sida ännu?
Citera
2024-02-16, 18:07
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snagisnagisnag
Vågar man handla på darknet nu? Känns som många blir blåsta. Eller tar polisen brevet...

Handlade av en stor vendor på Arch. Jag beställde kvällen 12/2 och loggades som skickad tidig morgon den 13/2 och det låg i brevlådan idag (16/2). Så svaret på din fråga, ja kanske men bara för det gick bra för mig denna gången så behöver det inte vara lika enkelt för dig :-)

Det korta svaret, ja det tycker jag men som alltid, en chansning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in