2023-11-30, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajen21
Tråkigt o höra! Använd alltid flugsvamp.wtf superviktigt.

Mhm... Men det absolut värsta jag fruktar är att jag främjat något horribelt nu? Jag vet inte vad den insättningsadressen innebar? ;s

Vad tror du själv? Gick den enbart till någons plånbok för att tjäna pengarna eller kan pengarna ha gått in till någon hitman sida där någon beställt ett mord eller dylikt? Obehagligt. Jag måste väl kunna få ryggen fri på något sätt i att jag trodde det var flugsvamp sidan? Det var ju det fakto en flugsvamp sida det såg ut som? Vad gäller?

Edit: Då kan de gå igenom min dator och se att det enbart var flugsvamp. Att sidan var en kopia hade jag ingen aning om.
Senast redigerad av nextlife 2023-11-30 kl. 17:14.
Citera
2023-11-30, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Mhm... Men det absolut värsta jag fruktar är att jag främjat något horribelt nu? Jag vet inte vad den insättningsadressen innebar? ;s

Vad tror du själv? Gick den enbart till någons plånbok för att tjäna pengarna eller kan pengarna ha gått in till någon hitman sida där någon beställt ett mord eller dylikt? Obehagligt. Jag måste väl kunna få ryggen fri på något sätt i att jag trodde det var flugsvamp sidan? Det var ju det fakto en flugsvamp sida det såg ut som? Vad gäller?

Edit: Då kan de gå igenom min dator och se att det enbart var flugsvamp. Att sidan var en kopia hade jag ingen aning om.
Asså herregud, varför skulle pengarna gått till en hitman sida och varför skulle nån vilja köpa en hitman på dig?
Inte för o va den men så intressant är du inte för någon att vilka knäppa dig för du la in pengar på fel adress de enda som vill åt är pengarna så du har inget mer att oroa dig för använd flugsvamp.wtf endast hädanefter så slipper du ha såna här frågor
Citera
2023-11-30, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadheterjag1112
Asså herregud, varför skulle pengarna gått till en hitman sida och varför skulle nån vilja köpa en hitman på dig?
Inte för o va den men så intressant är du inte för någon att vilka knäppa dig för du la in pengar på fel adress de enda som vill åt är pengarna så du har inget mer att oroa dig för använd flugsvamp.wtf endast hädanefter så slipper du ha såna här frågor

Det var inte det jag menade. Menade att jag kanske betalar för den han vill knäppa. Att det ser ut att vara en flugsvamp sida men egentligen är en hitman sida eller barnporrssida.
Citera
2023-12-01, 00:45
Medlem
hej. Är det någon som har problem med leverans från flugsvamp på sistone? Jag har haft 2 leveranser som inte blivit av. Har aldrig haft problem förrän på sistone. Är det någon som vet om det finns säkrare leveransalternativ?
Citera
2023-12-01, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHRONOTRIGGER
hej. Är det någon som har problem med leverans från flugsvamp på sistone? Jag har haft 2 leveranser som inte blivit av. Har aldrig haft problem förrän på sistone. Är det någon som vet om det finns säkrare leveransalternativ?
Det kan bero på att det har vart blackweek, black friday osv folk beställer julklappar och saker nu och det är högre press på PN vänta nån vecka så ska du se dom kommer
Citera
2023-12-01, 10:23
Medlem
Helvete la två beställningar igår och kom på nu att jag glömde för fan att skriva vilken stad jag bor i. Men fick med namn, adress samt postnummer. Lär inte vara några problem då va?
Senast redigerad av BASEDGOD 2023-12-01 kl. 10:32.
Citera
2023-12-01, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadheterjag1112
Det kan bero på att det har vart blackweek, black friday osv folk beställer julklappar och saker nu och det är högre press på PN vänta nån vecka så ska du se dom kommer

Det är 10 postdagar sedan det skulle ha kommit. Tror du det kan ta så lang tid?
Citera
2023-12-01, 16:03
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Det är 10 postdagar sedan det skulle ha kommit. Tror du det kan ta så lang tid?
Jag tror att du råkat ut för samma som en del i denna tråden (FB) Har posten riktade insatser emot knarkbrev just nu? ...inlägg #79 länkar till en artikel om extra insatser och vid högtider brukar det läggas mer resurser.
Citera
2023-12-01, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BASEDGOD
Helvete la två beställningar igår och kom på nu att jag glömde för fan att skriva vilken stad jag bor i. Men fick med namn, adress samt postnummer. Lär inte vara några problem då va?

Postnummer, adress och namn borde räcka, stay based god
Citera
2023-12-01, 16:54
Medlem
Citat:

Jag fick hem ett paket inom 72tim nyligen så beror nog helt på vem du köpt hos etc, för övrigt konstigt att inte fler säljare erbjuder typ dead-drops runt storstadsområden så man kunde slippa ha med sketna postnord att göra. Är ju en skitbra lösning säljaren gömmer varorna på nån smidig random plats utomhus och skickar över gps koordinaterna till kunden som får åka och hämta upp det. Tydligen används detta på en del platser utomlands tycker det borde börja användas även här i Sverige med tanke på hur illa idioterna på postnord hanterar sitt uppdrag.
Citera
2023-12-01, 17:39
Medlem
GeneralKloss avatar
Hur brukar ni göra vid beställning, Beställa hem till er själva? Någon annan/målvakt ? eller kör ni rek om säljaren erbjuder detta ?
Citera
2023-12-01, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Jag fick hem ett paket inom 72tim nyligen så beror nog helt på vem du köpt hos etc, för övrigt konstigt att inte fler säljare erbjuder typ dead-drops runt storstadsområden så man kunde slippa ha med sketna postnord att göra. Är ju en skitbra lösning säljaren gömmer varorna på nån smidig random plats utomhus och skickar över gps koordinaterna till kunden som får åka och hämta upp det. Tydligen används detta på en del platser utomlands tycker det borde börja användas även här i Sverige med tanke på hur illa idioterna på postnord hanterar sitt uppdrag.

Jag har också tänkt på det men jag tror det har med säljarens upplevda säkerhet att göra. Men det hade absolut varit smidigt, men ur ett säkerhetsperspektiv är det inte så smart. För varken köpare eller säljare.
Det vore hursomhelst bättre om det fanns bud eller DHL etc, men jag vet inte riktigt hurpass säkrare det är med DHL än Postnord, de har kanske också kontroller etc på lagret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in