2023-12-17, 17:13
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El0l

i alla fall, jag förstår inte hur dom kan vara så dåliga?
jag handlar inte på darknet eller droger på gatan längre men jag vet hur det har varit med säljarnas urusla brev för något år sedan, (IQ?).

Var handlar du då? Dvs, vilka alternativ finns förutom gathörnet och darknet?
Citera
2023-12-17, 17:21
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Var handlar du då? Dvs, vilka alternativ finns förutom gathörnet och darknet?

Jag har slutat med narkotika som gjorde att jag hamnade på darknet eller gatan.
(CBD och dom andra lagliga cannabis preparaten förekommer vid behov.)
Citera
2023-12-17, 17:28
Medlem
Asså det är något som är otroligt skumt med TOR, flikarna kraschar 24/7, när man väl kommer in på arche, så ger den en http:// url, jag har inte vart inne på ett bra tag, men så var det väl inte förut? Att den angav http framför, eller har jag helt glömt av det, vet bara att den roterande inte har en, och standarden har en, vilket verkar lite små skumt?
Citera
2023-12-17, 18:25
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badsaltad
Jag betalade för lite btc för 22h sen och den genererade insättningsadressen utgår efter 24h, om dessa inte kommer in inom 2h, är det borttappade pengar?

Tänkte också beställa, men med tanke på fee så blir jag också nojjig att pengarna försvinner om det tar mer än 24 tim.. avgiften är ju brutal just nu.
Skrev till support och frågade ang. detta men kan säkert ta ett tag innan man får något svar, så du får gärna skriva hur det gick för dig sen! om det kom in även efter 24 timmar eller ej så ska jag skriva svar från support när man väl får något
Citera
2023-12-17, 19:09
Medlem
exades avatar
Någon som vet något ang FS insättning, om den utgår efter 24tim och det tar längre tid på att avgiften och blockkedjan är så långsam nu vad som skulle ske med pengarna då?
Kommer det ändå att anlända på kontot efter utgående tid eller ej?
Citera
2023-12-17, 21:21
Medlem
badsaltads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exade
Någon som vet något ang FS insättning, om den utgår efter 24tim och det tar längre tid på att avgiften och blockkedjan är så långsam nu vad som skulle ske med pengarna då?
Kommer det ändå att anlända på kontot efter utgående tid eller ej?

Jag fick svar från kundtjänst där jag köpte som säger att även om adressen var temporär så landar det ändå i samma plånbok i slutändan.
Citera
2023-12-17, 21:24
Medlem
exades avatar
Citat:
Jag fick svar från kundtjänst där jag köpte som säger att även om adressen var temporär så landar det ändå i samma plånbok i slutändan.

Okej! skönt att du fick ett positivt svar. Då är det förmodligen samma på FS Tack
Citera
2023-12-18, 00:46
Medlem
Vad är fördelarna och nackdelarna med att betala i Monero (XMR) kontra att betala i Bitcoin? Dyrare/säkrare?
Citera
2023-12-18, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terranglopning
Vad är fördelarna och nackdelarna med att betala i Monero (XMR) kontra att betala i Bitcoin? Dyrare/säkrare?

Säkrare, billigare transaktioner!!, stabilare kurs vs Bitcoin men det är ju på gott och ont.
Citera
2023-12-18, 13:26
Medlem
exades avatar
Citat:

Om du ville ha svar hur det gäller ang 24timmarstiden på FS4 ficvk ajg detta svaret från support.

''Om det inte bekräftas inom ett par dagar returneras dom till avsändarwalleten''
Citera
2023-12-18, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terranglopning
Xmr är fortfarande anonymt (iaf så gott som, går säkert att bli dömd för indicier osv) medans BTC går att följa från början till slut, sedan är väl transactionfee löjligt dyr på BTC nu för tiden?
Jag har inte handlat med BTC sedan fs3 men då gick det ju någon hundring bara för att föra över pengarna.. Monero kostar typ 0.10:- per transaktion, så man förlorar i princip inga pengar på vägen! 1500:- xmr blir 1499:- xmr när det landar i sista plånboken till skilland mot 1500:- btc som blir 1000:- btc när det landar i sista plånboken.

Kort o gott:
Säkrast - Xmr
Lägst avgifter - xmr
Snabbast överföringshastighet - xmr
Vinnare = Xmr!

Att handla med bitcoin år 2023, framförallt på darknet, är föråldrat. Du skulle lika gärna kunna betala med ditt bankkort istället och vara lika anonym som med btc
Att sedan folk (främst de som hänger kvar på fs) inte har förstått det är för mig otroligt då denna tråden i princip förklarar hur xmr och arche är överlägset på alla sätt, men folk verkar vara för tröga för att förstå det..
Citera
2023-12-18, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Xmr är fortfarande anonymt (iaf så gott som, går säkert att bli dömd för indicier osv) medans BTC går att följa från början till slut, sedan är väl transactionfee löjligt dyr på BTC nu för tiden?
Jag har inte handlat med BTC sedan fs3 men då gick det ju någon hundring bara för att föra över pengarna.. Monero kostar typ 0.10:- per transaktion, så man förlorar i princip inga pengar på vägen! 1500:- xmr blir 1499:- xmr när det landar i sista plånboken till skilland mot 1500:- btc som blir 1000:- btc när det landar i sista plånboken.

Kort o gott:
Säkrast - Xmr
Lägst avgifter - xmr
Snabbast överföringshastighet - xmr
Vinnare = Xmr!

Att handla med bitcoin år 2023, framförallt på darknet, är föråldrat. Du skulle lika gärna kunna betala med ditt bankkort istället och vara lika anonym som med btc
Att sedan folk (främst de som hänger kvar på fs) inte har förstått det är för mig otroligt då denna tråden i princip förklarar hur xmr och arche är överlägset på alla sätt, men folk verkar vara för tröga för att förstå det..

Tack för en grundlig genomgång. XMR slår alltså bitcoin alla dagar i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in