2023-11-26, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Vet inte om det går fiska dig när du har aktiverat sådant. Jag hoppa av postorderknarket innan dom börja med sådant. Däremot blev jag fiskad på FS. Man trycker på en länk och allt verkar bra. Så har dom knipsat ditt lösen och när du överför pengar hamnar dom hos fishermen istället för på knarksidan.

Antagligen kommer du inte få en begäran om att acceptera 2fa. Om du är påtänd som tusan kommer du inte reagera på det.

Det som hände mig var att jag förde över pengar, surfade runt på sidan, lade 2 ordrar, sedan tog det ett par timmar innan mina ordrar blev cancellade och pengarna från de ordrarna borta.

Jag vet inte exakt hur phising funkar, men jag tycker det är jävligt märkligt att dom hade min pinkod för att ta ut pengar... för jag vet inte ens själv vad den pin koden är, och jag har aldrig använt den.
Citera
2023-11-26, 15:24
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Det som hände mig var att jag förde över pengar, surfade runt på sidan, lade 2 ordrar, sedan tog det ett par timmar innan mina ordrar blev cancellade och pengarna från de ordrarna borta.

Jag vet inte exakt hur phising funkar, men jag tycker det är jävligt märkligt att dom hade min pinkod för att ta ut pengar... för jag vet inte ens själv vad den pin koden är, och jag har aldrig använt den.

Antagligen var du inne på en fiskesida. När du förde över pengar så förde du över till deras konto även fast det såg ut som det brukar.
Citera
2023-11-29, 11:39
Medlem
Hej,

genererar en ny adress på mitt fs4 konto men så fort jag refreshar sidan står där ”du har ingen akriv insättningsadress.”

???? Jag genererade ju en, förde över pengar dit, detta var för 50 min sen men upptäckte inte förrän nu att oavsett vilket konto jag loggar in på så försvinner adressen när jag navigerar runt i sidan.

1a tusenlappen borta.

Provade att generera en ny och inte uppdatera (röra nåt,)

andra tusenlappen borta:

Vafan är detta!!!!!!!!!! Generera en ny adress, uppdatera sidan och då ej ha ”aktiv insättningsadress”, vad hände med den då?
Senast redigerad av nextlife 2023-11-29 kl. 12:05.
Citera
2023-11-29, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Hej,

genererar en ny adress på mitt fs4 konto men så fort jag refreshar sidan står där ”du har ingen akriv insättningsadress.”

???? Jag genererade ju en, förde över pengar dit, detta var för 50 min sen men upptäckte inte förrän nu att oavsett vilket konto jag loggar in på så försvinner adressen när jag navigerar runt i sidan.

1a tusenlappen borta.

Provade att generera en ny och inte uppdatera (röra nåt,)

andra tusenlappen borta:

Vafan är detta!!!!!!!!!! Generera en ny adress, uppdatera sidan och då ej ha ”aktiv insättningsadress”, vad hände med den då?

Vilken länk använder du för att gå in på fs4 använder du flugsvamp.wtf alla andra länka är troligtvis phising länkar
Citera
2023-11-29, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadheterjag1112
Vilken länk använder du för att gå in på fs4 använder du flugsvamp.wtf alla andra länka är troligtvis phising länkar

Aaah fuck, vad innebär det rent konkret?
Citera
2023-11-29, 18:47
Medlem
Citat:
Pengarna borta om så är fallet.
Det är en "kopia" på flugsvamp med en wallet adress som går direkt till den som har gjort "kopian", lite lätt förklarat.
Citera
2023-11-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacerMouse
Pengarna borta om så är fallet.
Det är en "kopia" på flugsvamp med en wallet adress som går direkt till den som har gjort "kopian", lite lätt förklarat.

Så var fallet…. *idiot*
Citera
2023-11-29, 20:50
Medlem
Caesar09s avatar
Nu när jultiden närmar säger är det säkert att beställa något från fs/archetype och man får sina grejer i tid eller kommer PN vara lite segare pga alla som skickar saker och ting under julen
Citera
2023-11-30, 00:41
Medlem
FrostensBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar09
Nu när jultiden närmar säger är det säkert att beställa något från fs/archetype och man får sina grejer i tid eller kommer PN vara lite segare pga alla som skickar saker och ting under julen
Har knappt haft förseningar kring jul osv alls vad jag kan minnas, inte knarkbrev däremot vykort som ej dykt upp, inte ens ett vykort jag skickade 2009 har dykt upp.

Men planera ditt köp nu ifall du är orolig, vissa erbjuder REK och det är välinvesterade cash.
Citera
2023-11-30, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar09
Har beställt nu under blackweek flera ordrar av stora säljare som alltid brukar leverera på 2-3 dagar MAX men nu har de gått en vecka 0/3 ordrar har dykt upp hittills så antar det är lite seg hos PostNord med tanke på hela Sverige beställer saker på nätet under blackweek osv
Citera
2023-11-30, 14:23
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrostensBarn
Har knappt haft förseningar kring jul osv alls vad jag kan minnas, inte knarkbrev däremot vykort som ej dykt upp, inte ens ett vykort jag skickade 2009 har dykt upp.

Men planera ditt köp nu ifall du är orolig, vissa erbjuder REK och det är välinvesterade cash.

Ja att beställa REK är ju supersmart när det gäller knarkleveranser. Det tar ju verkligen bort alla minsta tvivel när det kommer till rättsfrågan och ser till att det finns hållbara bevis på både köpare och säljare tills solen slutar lysa.
Citera
2023-11-30, 16:55
Medlem
Citat:

Tråkigt o höra! Använd alltid flugsvamp.wtf superviktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in