2023-11-26, 03:15
Ja, det stämmer... Fast de kallar det för "Postnord - statlig insats för kul kväll hos arbetande svensk".

Knarket ska endast gå genom tullarna av gängkriminella. Inte av er Svenssons.
Citera
2023-11-26, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smartgirl79
När jag jobbade på ett postombud ringde vi polisen när vi fick in brevpostförskott med spice i. Polisen kom och hämtade dessa försändelser. Tack vare er här pä flashback och Google kunde vi ta reda på vad dessa försändelser innehöll. Vi hade koll på vilka som var missbrukare i vårt område.
Vad smarta ni är! Bra att ni håller koll!!! Tack så mycket Smartgirl79
Citera
2023-11-26, 12:19
Medlem
Gundahariuss avatar
Om en riktad insats från Postnords håll finns består den av att brevbärarna fick höra av chefen på morgonmötet att de måste hålla utkik efter knarkbrev. 75% av medarbetarna lyssnade inte, och resterande brydde sig inte. En tjej som är ny på jobbet och tar sitt jobb lite för seriöst håller dock utkik som chefen sa, och har du otur är det denna idiot som delar ut din post.

Jag har jobbat på posten. Tro mig, ingen bryr sig.
Citera
2023-11-26, 12:36
Medlem
insikters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gundaharius
Om en riktad insats från Postnords håll finns består den av att brevbärarna fick höra av chefen på morgonmötet att de måste hålla utkik efter knarkbrev. 75% av medarbetarna lyssnade inte, och resterande brydde sig inte. En tjej som är ny på jobbet och tar sitt jobb lite för seriöst håller dock utkik som chefen sa, och har du otur är det denna idiot som delar ut din post.

Jag har jobbat på posten. Tro mig, ingen bryr sig.

Det var säkert så när du jobbade men lagändringen som kom i somras har med stor sannolikhet förändrat en del. Beror nog på kontor till kontor hur tydliga cheferna är med detta dock. Jag själv verkar ha oturen att bo på en plats där dom bryr sig mer.
Citera
2023-11-26, 16:39
Medlem
DoktorNos avatar
Med tanke på att det då och då händer att långfingrad postpersonal ertappas med att stjäla paket med mobiltelefoner på postens paketterminaler så är det ju inte omöjligt att tänka sig att samma sorts personer stjäl försändelser med knark.

Kort sagt, det går inte att skylla allt på poliser och misstänksamma brevbärare. Det är nog lika vanligt att kriminella stjäl för andra kriminella.
Citera
2023-11-26, 17:58
Medlem
insikters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Knarkförsändelser med brev ska naturligtvis bekämpas, liksom försäljning vid vid skolor och liknande. Det förstår alla som inte har knarkat sönder sina inavlade hjärnor.

Det är ett förlorat krig hur man än ser på det. Det kommer komma en tid om 10-20 år när till och med Sverige kommer inse detta och kommer sluta med dessa regleringar som gör nada. Faktum är att polisen låter mycket av gatuhandeln bara hända för tar dom en kommer det en ny. Sök på choklad och snö emojis på snap så hittar du 5 kranar i valfri stad. Den som vill få tag i knark får tag på det väldigt enkelt. Det finns antagligen en väldigt liten andel människor som börjar knarka pga tillängligheten på deep web men dessa riktade insatser har knappast satt stopp för näthandeln. Det är snarare så att man kommer på 2-5% av alla försändelser jämfört med 0,5% tidigare. Tar självklart bara siffrorna ur röven men en grov majoritet av alla försändelser kommer fram.
Senast redigerad av insikter 2023-11-26 kl. 18:04.
Citera
2023-11-27, 21:50
Medlem
https://tidningensvenskpolis.se/arki...med-narkotika/

Lite mer info

Saknar du brev så håll dig såpass nykter ett tag att du klarar åtminstone en kroppsbesiktning
Citera
2023-11-28, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
https://tidningensvenskpolis.se/arki...med-narkotika/

Lite mer info

Saknar du brev så håll dig såpass nykter ett tag att du klarar åtminstone en kroppsbesiktning

"Om mottagaren skulle vara drogpåverkad när polisen kommer kontaktas jourförundersökningsledare som får fatta beslut om urinprov genom kroppsbesiktning."

= polisen säger "tycker du beter dig lite konstigt... dina ögon ser inte helt normala ut... du är nog drogpåverkad!!"

Inte en chans dom skulle åka ut utan att tvinga fram en kroppsbesiktning
Citera
2023-11-28, 14:00
Medlem
Har bara blivit av med 4 brev sedan 2017. Men inga sedan lagändringen sååå är säkert som en person kommenterade. Den nya på jobbet som tar de 100% seriöst och letar efter alla "misstänksamma" paket.
Citera
2023-11-28, 16:01
Medlem
MP-44s avatar
är det någon från insidan från postnord som vill dela med sig om hur det ser ut just nu?
Citera
2023-11-30, 11:21
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför ska man höja skatten, det går ju på portot? Vilket redan höjts mer än 100 %. Du vet tydligen inte hur det fungerar i verkligheten!

Eh för att skatten betalar polishundar, poliser etc som ska leta knarkbrev på terminaler i tusentals som föreslogs? Du som inte läser, inte mitt problem, polisens arbetete dras ej på porto. Isåfall får de väl höja porta till 100kr/frimärke enligt den teorin.
Citera
2023-11-30, 11:23
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insikter
Du kan inte dömas utan medgivande eller någon form av teknisk bevisning. Huruvida polisen går in och gör husis för att dom beslagtagit några knarkbrev låter jag vara osagt och det beror nog på fall till fall. Det räcker inte med att ett brev blivit postat till din address dock. Det är bara att förneka så kommer det ett brev om att förundersökning lagts ner veckan därpå.

Jaha, tyckte mig höra att det ändrats nu, att du åker oavsett om de kan bevisa att du visste om att brevet var på väg och innehållet... men går ju så sjukt mycket rykten om post och knark nu att man vet varken ut eller in vad som är sant och den vanliga patalogiska paranoian som sprids!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in