2023-12-02, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHRONOTRIGGER
Jag har också tänkt på det men jag tror det har med säljarens upplevda säkerhet att göra. Men det hade absolut varit smidigt, men ur ett säkerhetsperspektiv är det inte så smart. För varken köpare eller säljare.
Det vore hursomhelst bättre om det fanns bud eller DHL etc, men jag vet inte riktigt hurpass säkrare det är med DHL än Postnord, de har kanske också kontroller etc på lagret?

Hur skulle "bud eller DHL" vara säkrare än en anonym, kontaktlös dead drop?
Citera
2023-12-02, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Hur skulle "bud eller DHL" vara säkrare än en anonym, kontaktlös dead drop?

Om det på något sätt läcker till tjänsteman och du
dyker upp på stället är det svårt ur ett bevis/indicie perspektiv att ta sig ur.
För säljaren är det lättare för hen att bli ertappad med varor på sig.

Det är ju dock relativt liten risk, men risken med att skicka via post ur ett säkerhetsperspektiv är bättre.
Citera
2023-12-02, 16:20
Medlem
eldrattans avatar
Problemet med dead drop är att dels måste säljaren bo eller ha någon kollega i samma stad. Sedan brukar fantasin tryta efter några dead drops så då återanvänds ställena. Väldigt lätt och lägga span på något sånt då. Då kan man lika gärna köra på gammal hederlig langning känns det som.
Citera
2023-12-02, 16:23
Medlem
Citat:
Om det på något sätt läcker till tjänsteman och du
dyker upp på stället är det svårt ur ett bevis/indicie perspektiv att ta sig ur.
För säljaren är det lättare för hen att bli ertappad med varor på sig.

Det är ju dock relativt liten risk, men risken med att skicka via post ur ett säkerhetsperspektiv är bättre.

Tänk en gång till.
Citera
2023-12-02, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Tänk en gång till.

Testa att använda rationella argument istället för ad homs. Det är trots allt därför vi är på ett forum.
Citera
2023-12-02, 17:01
Medlem
Citat:
Testa att använda rationella argument istället för ad homs. Det är trots allt därför vi är på ett forum.

Hur tror du att riktigt kvalificerade uppdragsgivare förmedlar känsligt material? Ett exempel i relativ närhet kan vara upplysande: GRU skickade inte vadderade kuvert med dollarsedlar från Kreml till bröderna Kia.

Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Problemet med dead drop är att dels måste säljaren bo eller ha någon kollega i samma stad. Sedan brukar fantasin tryta efter några dead drops så då återanvänds ställena. Väldigt lätt och lägga span på något sånt då. Då kan man lika gärna köra på gammal hederlig langning känns det som.

Att Postnord är vanligare är än drops är tyvärr bara en fråga om bekvämlighet och resurser.
Citera
2023-12-02, 18:07
Medlem
st33rs avatar
Problemet med dead drops är att det kräver stor lyhördhet, fantasirikedom och uppmärksamhet av de "springpojkar" som ska lägga ut sakerna.

Om man gjorde det till något mer av geocaching/orientering och la ut grejer i skogen kanske det kunde funka men i stadsmiljöer måste man ständigt variera sig, man måste vara säker ingen ser när man lägger ner grejerna, att man ständigt varierar platser, att man anstränger sig så man inte "sticker ut" på just den platsen

Det här är ingenting de härndöda lowlifes som nu sköter postandet hos darknet- aktörerna skulle klara av. Vi har ju sett vad de går för (lathet, brevstöld, utpressningsbrev till kunder). De är inte direkt pigga och hungriga.
Citera
2023-12-03, 01:37
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKY77
Tror inte på rödlistad. Utan att de misstänker de brev som inte har avsändare. För beställt småprylar som liknar dessa brev men som kommit utan att de öppnats eller något. De skickades som brev. Dock hade de företagens avsändare på breven.

Fast de misstänker inte att det är knark bara för avsändare inte står, vet inte vart det ryktet kommer ifrån. Skall vara en avskild brevbärare isf, det är sällan man som brevbärare läser avsändare eller så och det sorteras automatiskt. Det mesta som jag hör om postnord vet jag mycket väl att det inte stämmer på orterna här eller terminalerna! Inte här och det är fortf inte många som ens säger något till aina, de var ju emot det från start.

Jag har inte fått något taget från varken arch eller någon annan sida, fått 5st på ungefär lika många veckor.. så tur eller otur med vart man bor, om säljare eller ni har span, kan vara vad som...och nej du behöver inte bekymra dig över att postnord har nån sorts lista som larmar aina varje gång något kmr...då hade jag och de flesta varit körd.
Citera
2023-12-03, 08:26
Medlem
Har en dispyt på fs4 nu som varit pågående i 3 veckor och dispyten är "eskalerad till support" men varken support eller säljaren svarar något i dispyt-chatten. Har ni några erfarenheter av dispyter på fs4? Hur fungerar det?
Citera
2023-12-03, 15:47
Medlem
flykick666s avatar
jag har ett aktivt konto på Ar```typ sen 1 år tillbaka, har ungefär 10-15 beställningar, aldrig något problem. Skulle gå in på sidan precis då jag har en beställning påväg och skulle kolla när min betalning går till finalized, men det står nu Your account is banned. Vad är det som hänt egentligen? Jag gjorde inget annorlunda denna gången, och jag gjorde beställningen i början på veckan och varit inne sen dess, har inte varit något klydd. Hur kan detta hända bara så från ingenstans?

Vad fan ska jag göra? Där var endå crypto kvar på min konto, inte mycket, men endå.. Har dom gjort en exitscam?
Citera
2023-12-03, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flykick666
jag har ett aktivt konto på Ar```typ sen 1 år tillbaka, har ungefär 10-15 beställningar, aldrig något problem. Skulle gå in på sidan precis då jag har en beställning påväg och skulle kolla när min betalning går till finalized, men det står nu Your account is banned. Vad är det som hänt egentligen? Jag gjorde inget annorlunda denna gången, och jag gjorde beställningen i början på veckan och varit inne sen dess, har inte varit något klydd. Hur kan detta hända bara så från ingenstans?

Vad fan ska jag göra? Där var endå crypto kvar på min konto, inte mycket, men endå.. Har dom gjort en exitscam?

Samma för mig. Skapa nytt konto och kontakta support med en ticket så löser det sig. Fick tillbaka mitt.
Citera
2023-12-03, 19:05
Medlem
Är de nån mer som får anslutning återställdes på ahtype kommer fan inte in #hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in