2025-06-25, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daoenmedbaoen
handlade dead drop på Catharsis o gick hur smidigt som helst!! rekommenderas starkt väldigt enkel sida att röra sig igenom...

Va e Catharsis
Citera
2025-06-25, 13:39
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jurkan143
Va e Catharsis

2 veckor gammal marknad, rankad 3 av 10 på säkerhet på d/newmarkets. Big nope för mig.
Citera
2025-06-25, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
2 veckor gammal marknad, rankad 3 av 10 på säkerhet på d/newmarkets. Big nope för mig.

Skit grejer
Citera
2025-06-25, 14:13
Medlem
StonedMonkeys avatar
Kan någon förklara vad problemet med Flugsvamp 4 är? Har handlat där sen dom öppnade, har strulat typ 2 gånger, och då har jag förutom att handla själv även beställt till andra, så det är helt klart godkänt i min värld. Och när det strulat har det ju varit säljaren som strulat till det inte marknaden.. Så vad har ni emot den?
Citera
2025-06-25, 15:29
Medlem
coxhuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Verkar som att den har funnits i cirka 9 månader nu.

Men om man tittar på hur poängen för den där rankingen sammanställs märker man ganska snabbt att kriterierna verkar vara väldigt godtyckliga. Dokumentet som beskriver hur poängen räknas ut finns här:
http://git.dkforestseeaaq2dqz2uflmls...er/SECURITY.py

Enligt det finns två saker som saknas:

1. De använder inte Dread’s captcha utan istället en egenutvecklad variant, liknande den som Arch använde.

2. De har ingen sida som erbjuder en bug bounty – vilket bokstavligen skulle ta en minut att lägga upp som en enkel textfil.

Om de hade lagt till dessa två saker hade säkerheten nått toppbetyget på 10/10! Men ärligt talat, med de kriterier som används, säger inte det särskilt mycket heller.

Personligen tycker jag det ser ut som en seriös marknad. Blir en beställning där längre fram
Citera
2025-06-25, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trewq58
Har du kollat transaktion info på mempol, står det att ordern är mottagen eller sending fortfarande?

FS hade tittat på fel användare när dom skulle registrera min insättning. Jag fick insättningen + 50% extra för besväret.
Citera
2025-06-25, 22:55
Medlem
daoenmedbaoens avatar
Citat:
Skit grejer

Tror du på allt du läser utan att kolla upp saker själv? Fortsätt handla på FS4 hahah ni är för roliga
Citera
2025-06-26, 01:53
Medlem
farsaTacklarns avatar
Citat:
Tror du på allt du läser utan att kolla upp saker själv? Fortsätt handla på FS4 hahah ni är för roliga

Fs funkar ju utan problem vet inte vad du snackar om
Citera
2025-06-26, 03:58
Medlem
Citat:
Skit grejer

Citat:

Haha sanningen broder. Det är en mycket smidig och skön sida de jag sett av den iaf.

Man väljer väl mellan 2-3 marknader egentligen atm, Catharsis, DarkMatter och DrugHub typ. On vilken ska bli Main osv. Kanske är någon mer men dessa jag hört mest snack om iaf. Alla är iaf bättre än fs, usch.
Citera
2025-06-26, 04:10
Medlem
farsaTacklarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Top2notnr2
Haha sanningen broder. Det är en mycket smidig och skön sida de jag sett av den iaf.

Man väljer väl mellan 2-3 marknader egentligen atm, Catharsis, DarkMatter och DrugHub typ. On vilken ska bli Main osv. Kanske är någon mer men dessa jag hört mest snack om iaf. Alla är iaf bättre än fs, usch.

Ny-reggat konto som promotar samma BS phishing länk som den andra snubben.
Citera
2025-06-26, 08:12
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farsaTacklarn
Ny-reggat konto som promotar samma BS phishing länk som den andra snubben.

Gick in och kollade på Catharsis market och såg i alla fall tre stora och välkända svenska vendors från Archetyp där, får se om fler ansluter och om det blir Catharsis eller någon annan av alla andra marknader som ersätter Archetyp framöver.
Citera
2025-06-26, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Kan någon förklara vad problemet med Flugsvamp 4 är? Har handlat där sen dom öppnade, har strulat typ 2 gånger, och då har jag förutom att handla själv även beställt till andra, så det är helt klart godkänt i min värld. Och när det strulat har det ju varit säljaren som strulat till det inte marknaden.. Så vad har ni emot den?

Jag har nu skickat in två insättningar, en till min BTC och en till Monero, skickade igår kväll och forfarande ingenting. Fråga mig inte om jag gjort rätt, jag har gjort det här många gånger men på arch. Pengarna brukar vara inne inom 10 min, så vad fan är problemet på flugsvamp!? Har mejlat supporten 3 ggr nu utan gehör. Jag kan se att transaktionerna är bekräftade på mempool men inget på flugsvamp.

Jag kan inte vara den enda som har det här problemet nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in