2023-01-18, 07:01
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minisk
Fett...? REK-försändelser har historiskt sett varit en jävligt dålig idé för framförallt köpare. En mängd personer torskade redan för 15 år sen, och marknaden anpassade sig efter det. Flera FUPar visade också hur noggranna registren hos Posten var, t ex, och hur lätt det var att lägga pussel. I princip erbjöd inte några seriösa aktörer det till vanligare köpare under över tio år.

Nu är det ju än värre eftersom två personer de facto inte bara har leggat sig, lämnat underskrift men nu också finns dokumenterade på på HD-video. Även om båda har målvakter och/eller falsklegg, så finns fullständigt onödiga spår för snuten att nysta i, dessutom mer än runt 2006-2009.

De vendors som erbjuder REK ska ni akta er för. De kan bara vara historiskt okunniga om riskerna, men det handlar också om att bygga bilden av att man tar säkerhet på allvar t ex i ljuset av nya postlagen när gör i själva verket erbjuder det rakt motsatta.

REK är inte "förstärkt stealth", det som alla seriösa säljare borde lägga mer tid på att fundera på hur man praktiskt kan erbjuda kunderna det. Inte under falsk flagg erbjuda folk möjligheten att dokumentera sina knarkköp hos tredjepart. Det finns en anledning att domstolar använder REK för vissa av sina försändelser... Herregud, tänk lite.

Så bojkotta REK-idioterna, upplys andra om riskerna och kräv istället att säljarna erbjuder riktig stealth mot en rimlig extraersättning för tid och emballage. Utvecklingen ska gå framåt, inte bakåt.
På vilket sätt ger
det sämre säkerhet för mottagaren. Du menar i och med att man måste hämta ut den hos postombud?

Skulle det vara med komprometterande att hämta ut ett rek än att få det i brevlådan?

Mitt problem med säkerheten är att den typ av brev de skickade, i af för några år sen, är det typ BARA droghandlare som skickar.
Dvs vadderade kuvert utan avsändare med maskinskriven etikettslapp.

Det tycker jag är att pissa på
Säkerheten . Att inte ens hitta på en avsändare.
Citera
2023-01-18, 12:33
Medlem
Väntade på 2st, de kom idag. En av lite bättre stealth, en av lite sämre. Så nog känns det som om allt är i sin ordning, trots den nya lagen.
Citera
2023-01-18, 15:12
Bannlyst
Om jag köpt monero via swishamonero.com, är det då säkert att skicka det till archetyp direkt?
Eller är det säkrast och skicka till min egna plånbok först och sen till archetyp?
Senast redigerad av OPSEC33 2023-01-18 kl. 15:14.
Citera
2023-01-19, 12:17
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPSEC33
Om jag köpt monero via swishamonero.com, är det då säkert att skicka det till archetyp direkt?
Eller är det säkrast och skicka till min egna plånbok först och sen till archetyp?

Alltid plånboken först för din säkerhet
Citera
2023-01-19, 15:17
Medlem
Ny köpar information på profilerna hos fs4. Står att jag har 50% godkända köp vilket support säger har med autosläpp att göra.
Aldrig någonsin låtit autosläpp hända så det är helt fel. Hoppas bara inte säljarna ser och väljer att blåsa mig.
Någon annan som är påverkad av detta?
Citera
2023-01-19, 17:09
Moderator
Morfar-52s avatar
OT/tjafsande raderat./mod
Citera
2023-01-19, 17:42
Medlem
Nu när jag tänker efter så kanske jag hitta en onion adress via flugsvamp.se ...

Men om man går in via flugsmvamp.wtf så är man säker va
Senast redigerad av axe92 2023-01-19 kl. 18:03.
Citera
2023-01-20, 04:11
Medlem
avsmakens avatar
Gjorde misstaget att använda FS 4.0 och har blivit scammad två gånger på raken nu.

RIP FS 3.0 och död åt horungarna som rattar FS 4.0!
Citera
2023-01-20, 16:09
Medlem
Med tanke på hur det gick för fs3 så borde alla förstå att samma exit-scam kommer ske med fs4.

Använd kraken för kryptohandel --> Skicka till din plånbok --> skicka till valfri handelsplats som archetyp.

Inget jävla handlande med swish eller bankkort på svenska sidor om ni ska syssla med sånt här fuffens, då är risken för torsk mycket större.
Shape up jävla knarkisar!
Citera
2023-01-20, 16:29
Medlem
Yo har en fråga,
Beställde för ca ett halvår sedan och fick ett brev beslaget och ett samtal från polisen, samma sak hände min tjej för ca 3 månader sedan.
Får man någon sorts röd flagg på sitt namn efter det av posten som gör det svårare i framtiden, eller handlar det fortfarande bara på om man har maximal otur i postprocessen att det hittas?

Har inte beställt sen dess, min tjej har beställt smink å grejor som dyker ner i brevlådan då och då. Men är dock fett sugen å göra en liten beställning inom snar framtid, tror ni det är lugnt utöver otur?
Peace
Citera
2023-01-20, 22:05
Medlem
Sorry alltså men du kan ju fethajja att ni båda är rödlistade på det lokala postkontoret där post/brev sorteras... Beställ du, men då kommer det nog garanterat bli mer än ett brev och ett samtal från popo!
Citera
2023-01-20, 22:06
Medlem
moment-of-truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Vendors som erbjuder rek, fett som fan men. Bara jag som nojar?

var har du sett detta? FS eller Arch?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in