2022-12-28, 09:30
Medlem
Amarantis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xindrlark
Vad tror ni händer nu med drogmarknaderna online iom ändringen i postlagen 2a januari? Tror ni att tillgången och efterfrågan ändras?
Jag tror, och hoppas, att säljarna slutar skicka sina standard vadderade kuvert med handskriven adress med en skrivstil som påminner om en åttaåring.

Kuvert med fönster borde man satsa på istället, där man faktiskt använder fönstret till att visa adressen. Skriven i lämplig Word font.
Citera
2022-12-28, 09:41
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaranti
Jag tror, och hoppas, att säljarna slutar skicka sina standard vadderade kuvert med handskriven adress med en skrivstil som påminner om en åttaåring.

Kuvert med fönster borde man satsa på istället, där man faktiskt använder fönstret till att visa adressen. Skriven i lämplig Word font.

Problemet är att all post som inte skickas anonymt genom företagsavtal kommer sticka ut. de flesta fönsterkuvert har ju inte frimärken på sig t ex. De postas väl heller inte i vanliga brevlådor utan via företagspost eller nåt.

Det blir också konstigt om de inte börjar skriva avsändare på breven. De flesta privatpersoner som skickar brev har avsändare. Den mesta posten numera är reggade på ett eller annat sätt, via företag, eller vid dealar på tradera så är det rek. Eller via budföretag.

Visst skickas det handskrivna brev och julkort fortfarande. Men om jag var brevbärare skulle jag tycka det stack ut om en 25-årig kille i ett förortshyreshus året om fick små frimärkskuvert utan avsändare.

Jag känner att vi måste börja röra oss med nåt nytt system. Typ att säljarna portionerar ut över Sverige och erbjuder nån form av dead drops.
Senast redigerad av st33r 2022-12-28 kl. 09:46.
Citera
2022-12-28, 10:11
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:

För allas bästa tror jag att det är jättebra om vi inte diskuterar offentligt hur kamouflaget ska se ut för att undgå upptäckt. Tror inte du också det?
Citera
2022-12-28, 10:57
Medlem
LeChapos avatar
Fick mitt paket som jag beställde onsdag!!
Citera
2022-12-28, 14:45
Medlem
Citat:
Vad tror ni händer nu med drogmarknaderna online iom ändringen i postlagen 2a januari? Tror ni att tillgången och efterfrågan ändras?

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Problemet är att all post som inte skickas anonymt genom företagsavtal kommer sticka ut. de flesta fönsterkuvert har ju inte frimärken på sig t ex. De postas väl heller inte i vanliga brevlådor utan via företagspost eller nåt.

Det blir också konstigt om de inte börjar skriva avsändare på breven. De flesta privatpersoner som skickar brev har avsändare. Den mesta posten numera är reggade på ett eller annat sätt, via företag, eller vid dealar på tradera så är det rek. Eller via budföretag.

Visst skickas det handskrivna brev och julkort fortfarande. Men om jag var brevbärare skulle jag tycka det stack ut om en 25-årig kille i ett förortshyreshus året om fick små frimärkskuvert utan avsändare.

Jag känner att vi måste börja röra oss med nåt nytt system. Typ att säljarna portionerar ut över Sverige och erbjuder nån form av dead drops.

Jag har upptäckt att åtminstone en ganska ny vendor men med bra betyg på Arch erbjuder både förbättrad stealth och deaddrop som extraservice vid beställningar (har varit vanligt internationellt, och har även funnits offtherecord hos vissa som värnar sina köpares säkerhet). Nu lägger man dock bara till den leverenssäkerhet som man vill ha bara genom ett klick. Om inte fler redan följt efter få ni leta lite, för de jag känner till gör ingen stor grej av att det erbjuds.

Det kostade mellan 50-90 kr senast jag kollade. Fullt begripligt att det tar tid/kostar pengar att förbereda brev som inte är Standard 1A, liksom processen kring drops. Har inte hunnit pröva men recensionerna är mycket positiva. I ljuset av postlagen är det sjukt positivt att sånt här dyker upp.

Alla säljare borde fatta att det här är efterlängtat, men börjar de inte erbjuda sånt här per automatik nu så efterfråga det fär innan beställningar, eller välj nån som tänker rätt kring detta. Och börja skriva i recensionerna om bara "standardsthealth" erbjöds.

Om tillräckligt många vet att detta faktiskt erbjuds och vill ha det, och förstås är beredda att betala några tior för deras extrakostnader, så har detta nog goda möjligheter att bli en ny standard, och de som kör på som vanligt kan kanske börja anses som osäkra.

Så ställ krav på att ert knart levereras säkert, och klaga inte när ni åker dit efter nyår om extrakostnaden gör att ni struntar i en service som finns eller om ni inte ställer krav på att det ska erbjudas!

Marknaden styr - köp säkert.
Senast redigerad av minisk 2022-12-28 kl. 14:48.
Citera
2022-12-28, 16:22
Medlem
CanterFurryTaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minisk
Jag har upptäckt att åtminstone en ganska ny vendor men med bra betyg på Arch erbjuder både förbättrad stealth och deaddrop som extraservice vid beställningar (har varit vanligt internationellt, och har även funnits offtherecord hos vissa som värnar sina köpares säkerhet). Nu lägger man dock bara till den leverenssäkerhet som man vill ha bara genom ett klick. Om inte fler redan följt efter få ni leta lite, för de jag känner till gör ingen stor grej av att det erbjuds.

Det kostade mellan 50-90 kr senast jag kollade. Fullt begripligt att det tar tid/kostar pengar att förbereda brev som inte är Standard 1A, liksom processen kring drops. Har inte hunnit pröva men recensionerna är mycket positiva. I ljuset av postlagen är det sjukt positivt att sånt här dyker upp.

Alla säljare borde fatta att det här är efterlängtat, men börjar de inte erbjuda sånt här per automatik nu så efterfråga det fär innan beställningar, eller välj nån som tänker rätt kring detta. Och börja skriva i recensionerna om bara "standardsthealth" erbjöds.

Om tillräckligt många vet att detta faktiskt erbjuds och vill ha det, och förstås är beredda att betala några tior för deras extrakostnader, så har detta nog goda möjligheter att bli en ny standard, och de som kör på som vanligt kan kanske börja anses som osäkra.

Så ställ krav på att ert knart levereras säkert, och klaga inte när ni åker dit efter nyår om extrakostnaden gör att ni struntar i en service som finns eller om ni inte ställer krav på att det ska erbjudas!

Marknaden styr - köp säkert.
Visst vore det fint om de funkade så - köparnas marknad osv. Det bästa lönar sig. Och så. Det borde vara så!

Min erfarenhet av svenska marknadsplatser är tyvärr att köparna agerar som en strykrädd fårskock.
Även på Archetyp finns ju sjukan kvar att ALLA produkter får höga betyg. Och att vissa typer av droger tillåts att vara 2/5 utan att köparna reagerar.

Så jag är pessimisisk i nuläget.
Citera
2022-12-28, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanterFurryTales
Visst vore det fint om de funkade så - köparnas marknad osv. Det bästa lönar sig. Och så. Det borde vara så!

Min erfarenhet av svenska marknadsplatser är tyvärr att köparna agerar som en strykrädd fårskock.
Även på Archetyp finns ju sjukan kvar att ALLA produkter får höga betyg. Och att vissa typer av droger tillåts att vara 2/5 utan att köparna reagerar.

Så jag är pessimisisk i nuläget.

Ja, men att ställa krav på just leveranser nu blir en annan sak.

Drops och alternativa leveranssätt funkar i Tyskland, varför inte här...? Inga svenskar, än bulkköpare, har efterfrågat det tidigare eftersom otroligt få torskat hur illa folk än packat.

Vägra köp från de som inte säkrar leveranserna, ställ krav (men gå förstås aldrig med på rek, dock, det har ju folk de facto åkt för tidigare). Det finns andra leverantörer än PN oxå, bara folk tänker efter lite.

Eller erbjud en extra hundring för att få unik stealth av din stammisvendor som en god gest.

Gå vidare till nästa om de vägrar.

O s v.

Det stora problemet är beställningar med mkt litet värde, dock att erbjuda 1or tjack är redan korkat och riskabelt p g a mängden brev, och där skulle den procentuella ökningen bli mkt stor för extra stealth.

Beställ större, men mer sällan. Planerat ditt knarkande mer. Beställer du för mer blir vendorn också mer angelägen. Bara för att dra det extremt, men köp av 500g ladd har aldrig skickats enligt Standard 1A.

Och redan nu finns alternativ som tänker rätt, som jag skrev, använd dem direkt eller som leverage, det är det som är de viktigaste - vendors kommer förlora kunder om de inte ändrar sig.

Nånstans får du napp. Det är upp till oss, inte dem, iaf på sikt.
Senast redigerad av minisk 2022-12-28 kl. 17:44.
Citera
2022-12-28, 17:53
Medlem
Citat:
Jag tror inget händer. Det skickas 7 miljoner brev i Sverige varje dag. Hur tänker ni att någon postanställd ska regera på vanliga kuvert som lika gärna kan innehålla ett födelsedagskort eller en inbjudan till fest? Den stora ändringen är ju att tex polisen nu kan begära ut uppgifter från postnord och de nu har en skyldighet att lämna ut dem. Att enskilda postanställda ges möjlighet att bryta tystnadsplikten tror jag inte förändrar något. Att som köpare oroa sig för detta känns ologiskt.
Citera
2022-12-28, 18:59
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minisk
Ja, men att ställa krav på just leveranser nu blir en annan sak.

Drops och alternativa leveranssätt funkar i Tyskland, varför inte här...? Inga svenskar, än bulkköpare, har efterfrågat det tidigare eftersom otroligt få torskat hur illa folk än packat.

Vägra köp från de som inte säkrar leveranserna, ställ krav (men gå förstås aldrig med på rek, dock, det har ju folk de facto åkt för tidigare). Det finns andra leverantörer än PN oxå, bara folk tänker efter lite.

Eller erbjud en extra hundring för att få unik stealth av din stammisvendor som en god gest.

Gå vidare till nästa om de vägrar.

O s v.

Det stora problemet är beställningar med mkt litet värde, dock att erbjuda 1or tjack är redan korkat och riskabelt p g a mängden brev, och där skulle den procentuella ökningen bli mkt stor för extra stealth.

Beställ större, men mer sällan. Planerat ditt knarkande mer. Beställer du för mer blir vendorn också mer angelägen. Bara för att dra det extremt, men köp av 500g ladd har aldrig skickats enligt Standard 1A.

Och redan nu finns alternativ som tänker rätt, som jag skrev, använd dem direkt eller som leverage, det är det som är de viktigaste - vendors kommer förlora kunder om de inte ändrar sig.

Nånstans får du napp. Det är upp till oss, inte dem, iaf på sikt.

Dead drops har jag drömt om sen jag läste om hur ”Rysslands flugsvamp” hade det som metod

Om det sköts smart, borde det he större anonymitet till såväl köpare som säljare.

Det är just i att ge namn och adress till säljaren som en stor risk ligger. Och att låta den hanteras av posten

Jag tänker mig också att marknaden inte kommer kunna fortsätta skicka ettor med tjack och tre ectacy hit o dit, utan deala med folk som i alla fall köper för 1500 minst.

Det blir dock en utmaning för säljarna att hitta ett system för dropsen. Lämpliga ställen , utan att man använder samma gång på gång.

Jag tänker betyder att köpare ibland får ta sig till närmsta större stad. Det kommer kanske inte kunna gå att få en drop i en by utanför Arvidsjaur . Men det är väl bara bra
Citera
2022-12-29, 15:10
Medlem
Tror och hoppas att den nya lagen bara kommer existera, utan någon direkt användning i det stora hela. Kan inte tänka mig att de på Postnord kommer utnyttja den här lagen till max, de vill väl bara göra sitt jobb och gå hem? Det blir väl också en individfråga, vissa anställda ser väl den här lagen som en del av jobbet, medan andra ser det som en extra arbetsuppgift, som de gärna skippar!

Som sagt, svårt att veta exakt hur det kommer att bli. Säg att jag har fått 100st, alla har kommit fram, aldrig någonsin har det blivit granskat på posten. Kanske då att 1 av 100 blir granskad och försvinner?
Citera
2022-12-29, 16:26
Medlem
Jag testade det där med s.k extra stealth på senaste beställningen. Det levde verkligen upp till beskrivningen. Känns tryggt. Vill inte säga mer än så utom att sluta beskriv hur saker skickas.
Citera
2023-01-01, 14:38
Medlem
Freddrostarrs avatar
Hej!

En fråga - säg att jag beställer två paket från utlandet som fastnar i tullen inom några dagar och de visar sig vara en illegal substans, kommer min adress då vara ”rödflaggad” på något sätt på postkontoret eller någon annanstans? Är det kört för mig att fortsätta beställa från utländska vendors?

Någon som vet?

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in