Citat:
Ursprungligen postat av
getupnow
Där ser man!
Så kort sagt kan man säga att det är svårare att bli tagen för knarkköp över darknet om man kör via Localmonero?
Nej. Då monero inte är spårbara, så kan du aldrig följa transaktionerna.
Det enda som är spårbart blir ju din transaktion till kraken (då du t.ex gör ett kortköp), - sen för du över pengarna till valfri plånbok (eventuellt att det går att luska fram någon sorts information på den plånboksadress som överföringen gjordes till om polisen VERKLIGEN la ner maximal ansträngning, men då ska ju någon även lyckas hitta plånboken fysiskt för att det ska spela någon roll) som du liksom ”mellanlandar” xmr:en på - du för sedan över xmr från din valfria wallet till din wallet på valfri market. Och vad jag lyckats läsa mig till så sker alla transaktioner med monero helt anonymt och krypterat till den grad att transaktionen inte kan lämna spår efter sig alls mellan olika wallets (därför man aldrig överför direkt från kraken till archetyp då kraken har tillgång till information om dig och den initiala transaktionen som inte är krypterad som inte din wallet har)
Lägg till det faktum att själva avgifterna är rörliga, så skulle polisen begära ut all info från kraken angående köpen du gjort, lyckas hitta en wallet så kommer de aldrig kunna bevisa att det samma transaction-chain, för den har aldrig funnits och summan som du har fått till din wallet är ju inte samma som den summa du köpt och överfört från början.
Det går inte heller att se t.ex avgiften för överföringen då det inte finns någon blockkedja, transaktionsnummer eller några spår av överföringarna.
Men o andra sidan så har vi ju sett att myndigheter tidigare lyckats få folk att bli totalt förnedrade då man trott man varit helt anonym, men i själva verket gick rakt in i en fälla så allt du trott varit ”anonymt” egentligen bara lagrats hos t.ex FBI.
Så jag ställer mig frågande till anonymiteten vad gäller xmr då det tidigare genomförts operationer av myndigheter som gått under radarn totalt