2022-06-14, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kytex
Jag håller mig tillbokstavligen en källa och har gjort det i över ett år, som du säger så beter sig folk som naiva idioter vilket är synd då de ofta klagar på FS4 när problemet egentligen är att de tar sjukt dumma beslut och köper från säljare med typ 5 omdömmen och priser som är för bra för att vara sant. 93% kola för 700 spänn per gubbe, jo det låter legit.

Jag undrade bara om det var något på gång med själva sidan då jag inte gärna vill sitta i abstinens om någon vecka pga exit scam. Tack för infon!

Ja 5 omdömen som dom själva köpt 😂

Mina tips för handla på nätet.

1. Kolla igenom säljarens betyg och recensioner noga för produkten du tänkt köpa. Har säljaren fler produkter kolla även om han skött sig med dom.

2. Läs igenom säljarens profil för hans regler osv.

3. Kolla om annonsen har till exempel 1 tablett för 100 kr, 0.1 gram för 100 kr. Säljare som har sånna annonser kan lätta lägga in en tusing och köpa bra betyg till sig själv, för säljaren får tillbaka pengarna sen minus avgifterna.

4. Om det är något du undrar om produkten eller leveransen eller vad som så skriv till säljaren och kolla hur han svarar. Man kan få ett gott eller dåligt intryck bara genom en liten konversation.

Finns ju flera länkar man kan använda ifall sidan är utsatt för ddos attack. Vet ej om man får skriva ut dom här.
Citera
2022-06-14, 10:22
Medlem
Drama-Llamas avatar
Eftersom jag förstått att phishingrisken är stor när man följer onion-länkar man fått från tredje part går jag in på https://archetyp.cc via Tor Browser och möts av det här:

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA512

3s76idvyfwyibxqzwd7h7mqa7tf6a4pcshsg4zg4jdftilieyz tpekqd.onion
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----

iQIzBAEBCgAdFiEEeI1zyim1bWVnbUaP9A9XCtziCxgFAmHRWL QACgkQ9A9XCtzi
Cxh7gQ/8CbF6/Eb97MsY6eIlkCgocZe1Hf1axtZRNZh2DdgM+wTkzMOMCV0vwF7 e
WWZi3+cknm+VEo6OEYMCvSYptA5RhczVNQgkGVFgS8c1ww9h3F YJWeX6rkXAm8Yb
rCVckripPVmFCrKxgZoTSg/eCMsMSjdsm/3DEuIqNv8oTV6MHX6LIDznSjKqnhFV
9nyqNHpzv8ys/ZFSKNnlenGWzuoYGz3f3oM1zxEsR41HGurDA+q1hkUFgjRjjcZ 4
NkP9Ctvw6a28sdGGqCyV2Yqc/kPN2P3nW//vrWmIkSPwahaA4GG3v6yWcyRVXcgG
1NAxNrnmn8YkKPYTrWBHb6wLV5zfI4fsS3w4FBGMLqqBGgSKBS 5bWwfwtgmhgX3J
K8RrizEkNPsAtDxh6g5qW49hsGh+4omaAXEG79sC+f2LqCMzO2 /uuUB1RBxHjxuh
TG+AlJQSaB9jBP/CbcSjtudhUt/xiPPKV5D3UJaGB1p0QYCqDInMlRF8y00ssP0F
H+lPMfLK/tFRZFpi5BYiQqRKFhlNwg1hM6P1r2kVPdsCEjUi1AP39K2xz4o SyLpf
zEbptFaj8P5Q5Fkh0WNLFxvdVvYzUaTUkxKHjsgf77Y+Jog4gz f6EFDPDxRVuSJk
lTciGXrKZsb6h9vFsUg5Fw0WYNSF6qsnixtYilfi5xV+dK8bb8 M=
=W1ow
-----END PGP SIGNATURE-----

Jag inser att jag borde kopiera detta och klistra in det någonstans. Men var?

Edit: Nu ser jag att det döljer sig en onion-länk där inne bland allt PGP-babbel. Är det bara att kopiera den och klistra in i adressfältet alltså?
Senast redigerad av Drama-Llama 2022-06-14 kl. 10:56.
Citera
2022-06-14, 16:10
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Eftersom jag förstått att phishingrisken är stor när man följer onion-länkar man fått från tredje part går jag in på https://archetyp.cc via Tor Browser och möts av det här:

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA512

3s76idvyfwyibxqzwd7h7mqa7tf6a4pcshsg4zg4jdftilieyz tpekqd.onion
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----

iQIzBAEBCgAdFiEEeI1zyim1bWVnbUaP9A9XCtziCxgFAmHRWL QACgkQ9A9XCtzi
Cxh7gQ/8CbF6/Eb97MsY6eIlkCgocZe1Hf1axtZRNZh2DdgM+wTkzMOMCV0vwF7 e
WWZi3+cknm+VEo6OEYMCvSYptA5RhczVNQgkGVFgS8c1ww9h3F YJWeX6rkXAm8Yb
rCVckripPVmFCrKxgZoTSg/eCMsMSjdsm/3DEuIqNv8oTV6MHX6LIDznSjKqnhFV
9nyqNHpzv8ys/ZFSKNnlenGWzuoYGz3f3oM1zxEsR41HGurDA+q1hkUFgjRjjcZ 4
NkP9Ctvw6a28sdGGqCyV2Yqc/kPN2P3nW//vrWmIkSPwahaA4GG3v6yWcyRVXcgG
1NAxNrnmn8YkKPYTrWBHb6wLV5zfI4fsS3w4FBGMLqqBGgSKBS 5bWwfwtgmhgX3J
K8RrizEkNPsAtDxh6g5qW49hsGh+4omaAXEG79sC+f2LqCMzO2 /uuUB1RBxHjxuh
TG+AlJQSaB9jBP/CbcSjtudhUt/xiPPKV5D3UJaGB1p0QYCqDInMlRF8y00ssP0F
H+lPMfLK/tFRZFpi5BYiQqRKFhlNwg1hM6P1r2kVPdsCEjUi1AP39K2xz4o SyLpf
zEbptFaj8P5Q5Fkh0WNLFxvdVvYzUaTUkxKHjsgf77Y+Jog4gz f6EFDPDxRVuSJk
lTciGXrKZsb6h9vFsUg5Fw0WYNSF6qsnixtYilfi5xV+dK8bb8 M=
=W1ow
-----END PGP SIGNATURE-----

Jag inser att jag borde kopiera detta och klistra in det någonstans. Men var?

Edit: Nu ser jag att det döljer sig en onion-länk där inne bland allt PGP-babbel. Är det bara att kopiera den och klistra in i adressfältet alltså?
Uppdatering: Nu har jag fattat att det här handlar om att verifiera en PGP-signatur. Men för att kunna göra det krävs en publik nyckel. Jag har varit inne i deras forum och rotat och hittar lite nycklar, men ingen av dem verkar funka.
Citera
2022-06-14, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Uppdatering: Nu har jag fattat att det här handlar om att verifiera en PGP-signatur. Men för att kunna göra det krävs en publik nyckel. Jag har varit inne i deras forum och rotat och hittar lite nycklar, men ingen av dem verkar funka.

har själv ingen aning men adressen ska stämma. hoppas fan det iaf, då jag fört över en femhundring dit. lyckades ju med konststycket att bli fishad av horungarna på en av alla falska fs4-länkar då jag tydligen hade sparat fel adress för 4 månader sedan och var säker på att det var rätt, men där gick jag bet och blev av med 2250 spänn. blev sååå ledsen. hoppas archetyp funkar nu, behöver lite röka nu till sommaren ju.
Citera
2022-06-15, 01:26
Medlem
avsmakens avatar
Var nog det sämsta dom kunde göra affärsmässigt att släppa FS 3.0 och ömsa skin. Se vilken hönsgård det har blivt med falska länkar och utrymme för andra marknadsplatser samt att trovärdigheten för darknet nu sjunkit fullt naturligt. Värdelöst!
Citera
2022-06-15, 12:40
Medlem
mangolocos avatar
Tar det extra lång tid att få sin beställning numera? Beställde från en säljare med bra rykte och varorna har inte kommit på en vecka. Annars har det alltid kommit inom 5 arbetsdagar.
Finns 3 scenarion här;
1) Postnord anmälde det till polisen
2) Postnord slarvade bort det
3) Postnord är sega

Jag tror inte att säljaren har lurat mig, men den risken finns ju alltid.
Citera
2022-06-15, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangoloco
Tar det extra lång tid att få sin beställning numera? Beställde från en säljare med bra rykte och varorna har inte kommit på en vecka. Annars har det alltid kommit inom 5 arbetsdagar.
Finns 3 scenarion här;
3) Postnord är sega

Ha is i magen, fick vänta 13 dagar en gång. Annars går det på 3-5 dagar ja!
Citera
2022-06-15, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangoloco
Finns 3 scenarion här;
3) Postnord är sega

Från vilken sida?
La själv en order fr archetyp i maj som inte har dykt upp, och läst om en del liknade erfarenheter, trots att jag valde en välkänd säljare.
Citera
2022-06-15, 19:12
Medlem
Psykonaut-s avatar
Jag som är en äkta högerextrem hippie som varit bannad och skapat nya medlemskap på nätet tusen gånger, gillar tjack då det är den bästa basföda på jorden.

I bland så måste man landa, men sedan vill man flyga igen.

Därmed så anser jag att Darknet vara det sämsta stället på jordklotet att köpa tjack på. (Kola skulle jag inte ens lägga en tia att spela med).

Ni som ändå vill spela med en typ 6-800 för en femma tjack att den kommer via posten och är bra eller inte,
lycka till.
99% är bluff.

Jag vet endast en enda efter 5 år, men som bara annonserar om det ibland, då den dealern säljer mest annat som jag inte knarkar med då jag är en uppesittare.

Som pundare så är darknet sämsta stället att köpa på.

LSD och dåligt röka är OK, samt sömnpiller.
Citera
2022-06-15, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Jag som är en äkta högerextrem hippie som varit bannad och skapat nya medlemskap på nätet tusen gånger, gillar tjack då det är den bästa basföda på jorden.

I bland så måste man landa, men sedan vill man flyga igen.

Därmed så anser jag att Darknet vara det sämsta stället på jordklotet att köpa tjack på. (Kola skulle jag inte ens lägga en tia att spela med).

Ni som ändå vill spela med en typ 6-800 för en femma tjack att den kommer via posten och är bra eller inte,
lycka till.
99% är bluff.

Jag vet endast en enda efter 5 år, men som bara annonserar om det ibland, då den dealern säljer mest annat som jag inte knarkar med då jag är en uppesittare.

Som pundare så är darknet sämsta stället att köpa på.

LSD och dåligt röka är OK, samt sömnpiller.

Tycker du har väldigt fel då det är så stor konkurrens och det skrivs recensioner på köp så är det mycket bättre för folk att köpa på darknet än att försöka hitta någon ”skum” kille i stan för att köpa.
Citera
2022-06-15, 19:34
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoholder
Tycker du har väldigt fel då det är så stor konkurrens och det skrivs recensioner på köp så är det mycket bättre för folk att köpa på darknet än att försöka hitta någon ”skum” kille i stan för att köpa.
Förr när alla knarkade "räka" (typ 2000-2010) så blev man man mindre blåst och fick renare varor än allt som darknet nu erbjuder....
Citera
2022-06-15, 19:45
Medlem
Psykonaut-s avatar
Utan att ljuga, för 15 år sedan kunde jag få slicka en påse som en polare gav en och bli påtänd i 8 timmar, dvs skitpåtänd som jag inte ens blir idag av en 0.5 på Darknet.
Antagligen så är redan tjacket på tillverkningen sämre än för bara ett tag sedan enligt mitt kankse längre liv än ert.
På 80-talet så hade jag fått hjärtinfarkt om jag tog en 0.3 av det i dag som 53-årig gubbe.

Bodde i Peru i tre år, rökte och snortade rent kola, men älskar tjack mer än kola.
Amfetamin ger mig ett lugn i sinnet. läkarna kallar det ADHD,...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in