Citat:
Ursprungligen postat av
King Devil
Litar bara på FS4 just nu, har inte gjort exit-scam på många år.
Vad vet man om de nya C o mumin? Ingenting positivt har jag hört.
Jag har läst igenom tråden och ser att du gång på gång pratar om den höga risken för att nya marknader ska "exit-scamma". Samtidigt verkar du vara helt övertygad om att FS har funnits i flera år och är pålitlig.
Hur många gånger måste det egentligen påpekasav diverse olika personer att det främst är stora, etablerade marknader med ett par år på nacken som löper stor risk att exit-scamma? Speciellt nu, när de fått en stor tillströmning av kunder efter att Arche blev nedtagen.
Dessutom har FS varit utsatt för DDoS-attacker sedan innan Arch togs ner. Om en .onion-sida slås ut av en sådan attack, finns risken att serverns IP-adress blir läckt. Det skulle faktiskt inte förvåna mig om polisen redan har full tillgång till servern och bara väntar på rätt tillfälle att agera.
Jag har själv testat både Catharsis och Moomin, och båda fungerar utan problem med aktiva admins. Personligen föredrar jag Moomin, eftersom tanken på en skandinavisk marknad tilltalar mig. Catharsis har dock snyggare layout och betydligt fler säljare. Men eftersom Moomin är en ny marknad hoppas jag att de snart får ett lyft även på den fronten.
Oavsett vad, borde alla med minsta uns av självbevarelsedrift hålla sig så långt ifrån FS som möjligt.