2023-03-18, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ashyxx86
Har nån koll, fick brev från polisen, de la ner fallet men kommer de flagga nu eller?!? Om ja name lr adress

Din adress är 100% flaggad nu. Visst, fortsätter du att beställa så lär väl några enstaka ordrar kanske lyckas ta sig igenom, förutsatt att dom har superb stealth, men det är knappast värt det.

Du har 3 val ifall du vill fortsätta kunna handla online.
1. Målvakt.
2. Vänta, och gör inga fler beställningar på typ 1 år.
3. Flytta.

Nu har jag gett dig den informationen du begärt, så skulle uppskatta om du kan besvara min fråga:

Vad beställde du, och hur mycket?
Anledningen till varför jag frågar är för att jag undrar, och försöker lära mig, vad för typ av ordrar som lättast tas av polisen.

EDIT:
Angående frågan hur mycket du beställde, skriv inte exakta mängden så du outar ditt flashback-konto till polisen.
Om det t.ex. var runt 25g, skriv kanske 20-30g, som exempel.
Senast redigerad av Dsfarfeg 2023-03-18 kl. 21:43.
Citera
2023-03-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Din adress är 100% flaggad nu. Visst, fortsätter du att beställa så lär väl några enstaka ordrar kanske lyckas ta sig igenom, förutsatt att dom har superb stealth, men det är knappast värt det.

Du har 3 val ifall du vill fortsätta kunna handla online.
1. Målvakt.
2. Vänta, och gör inga fler beställningar på typ 1 år.
3. Flytta.

Nu har jag gett dig den informationen du begärt, så skulle uppskatta om du kan besvara min fråga:

Vad beställde du, och hur mycket?
Anledningen till varför jag frågar är för att jag undrar, och försöker lära mig, vad för typ av ordrar som lättast tas av polisen.

EDIT:
Angående frågan hur mycket du beställde, skriv inte exakta mängden så du outar ditt flashback-konto till polisen.
Om det t.ex. var runt 25g, skriv kanske 20-30g, som exempel.

Dt var brun sa de tror dt var 1-10 dt var andra gången nån spelar målvakt på mig sen årskiftet första gång fick inget brev andra gång då dock ringde de båda gångerna innan brevet kom, men skönt dt e bara adress
Senast redigerad av ashyxx86 2023-03-18 kl. 22:26.
Citera
2023-03-18, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ashyxx86
Dt var brun sa de tror dt var 1-10 dt var andra gången nån spelar målvakt på mig sen årskiftet första gång fick inget brev andra gång då dock ringde de båda gångerna innan brevet kom, men skönt dt e bara adress

Damn, fick du hem ett brev för bara 1g-10g hasch!?
Trodde inte polisen ens bemödade sig att ens kontakta en för den lilla mängden.

Jag har beställt online sen silk road 1 (alltså sen 2011-2012 ungefär, minns inte exakta datumet jag började beställa online) och då och då händer det att ordrar inte dyker upp, men jag har aldrig fått hem ett brev eller samtal av polisen när det hänt. Jag måste ha över 2000 köp online vid det här laget.
Trodde det bara var när mängden överstiger vad som anses vara för personligt bruk som sånt brukade ske, och att mindre mängder (säg, upp till 25g-30g grönt eller brunt) var "safe".

Detta får mig att spekulera att de ordrar jag blivit av med, som jag aldrig hört något från polisen om, isåfall har varit säljaren (eller säljarens packare) som blåst mig.

Tack för att du svarade på min fråga.
Citera
2023-03-19, 08:12
Medlem
finns det bara två shoppar man använder i sverige? skulle bli jätte glad för tipss
Citera
2023-03-19, 08:24
Medlem
Citat:
Om du inte köper stora mängder med avsikt att sälja så kan jag inte se varför du måste vara beredd att formatera och nolla hårddisken, samt behöva köra med målvakt.

Men är du så pass paranoid, ladda ner TAILS och installera det på ett USB-minne du kan BOOT:a från och gör alla dina köp därifrån.
Ganska onödigt dock ifall du bara köper små mängder då det värsta som lär ske, ifall ett av dina paket blir tagna av polisen, är att du antingen
1. Får hem ett brev från polisen att dom tagit din försändelse och att den kommer att förstöras
2. Polisen ringer och frågar dig varför ett brev med knark var på väg hem till dig, vilket du självklart inte har någon aning om varför (neka, med andra ord).

Det finns bara ett sätt att hitta bra vendors och det är att själv hitta dom genom att göra köp.
Du kan även läsa säljarnas trådar och göra din egna uppfattning. Detta är inte fool-proof, men det hjälper en i rätt riktning när man ska beställa från någon man aldrig beställt från tidigare. Ta speciellt dom säljarna vars trådar har massor med inlägg, sen spendera lite tid att faktiskt läsa trådarna.
Är det ingen som klagar på flera sidor och allt verkar frid och fröjd? Perfekt, det kan vara värt att handla från den säljaren.
Hittar du bara något enstaka inlägg om leveranser som inte kommit fram på flera veckor? Bra, kika på vad säljaren gett för svar, samt ifall personen som påstår att deras order inte kom fram återkommit senare, det vill säga, fick dom en lösning på det hela? Reship? Pengarna tillbaka? Kompensation på nästa beställning? Och så vidare.

Som jag nämnde på förra sidan så brukar jag göra småköp för att testa andra säljare för att fylla på min egen lista på bra säljare.
När jag gjort mina primära köp brukar det ofta hända att jag får kanske 150-300kr över. Det är perfekt för att lägga en liten order från en säljare man inte testat förut. Då får man uppfattning om både stealth, leveranstid och kvalité, men på samma gång en så liten mängd illegal substans (1-3g, beroende på vad du köper) att även om beställningen skulle bli tagen så är frågan om polisen ens skulle bemöda sig att ens kontakta dig via brev.

Gäller att våga chansa såklart. Vet av flertalet med dunderstealth, men inte alltid dessa har det man är ute efter. Så att hitta någon med grejen du söker, läser i tråden, kollar väl ändå recensionerna också. Du får en god känsla, då slår man till. Mer kan man inte göra. Om det sedan går åt helvete, då går det åt helvete.
Citera
2023-03-21, 22:34
Medlem
NATAL09s avatar
Jag är ju dumdum... Fixar inte att logga in på archetyp... Fattar varför det är krångligt
..
Hur göra?
Citera
2023-03-22, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NATAL09
Jag är ju dumdum... Fixar inte att logga in på archetyp... Fattar varför det är krångligt
..
Hur göra?
Fixa rätt länk och sedan ditt namn. Archetyp.cc men har 3 pak

Et från folk jag köpt av innan men 2 å 3 veckor sedan. Verkar nästan som mindre säljare är mest pålitliga just nu. Spec tjacket.
Citera
2023-03-22, 15:12
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Damn, fick du hem ett brev för bara 1g-10g hasch!?
Trodde inte polisen ens bemödade sig att ens kontakta en för den lilla mängden.

Jag har beställt online sen silk road 1 (alltså sen 2011-2012 ungefär, minns inte exakta datumet jag började beställa online) och då och då händer det att ordrar inte dyker upp, men jag har aldrig fått hem ett brev eller samtal av polisen när det hänt. Jag måste ha över 2000 köp online vid det här laget.
Trodde det bara var när mängden överstiger vad som anses vara för personligt bruk som sånt brukade ske, och att mindre mängder (säg, upp till 25g-30g grönt eller brunt) var "safe".

Detta får mig att spekulera att de ordrar jag blivit av med, som jag aldrig hört något från polisen om, isåfall har varit säljaren (eller säljarens packare) som blåst mig.

Tack för att du svarade på min fråga.

Fick telefonsamtal, besök. pga brev, sen blev det tyst. men inget mer kom. verkar som dom har flaggning igång efter ett år. för jag fick legala saker skickade på analys efter ett år. varför skulle de annats öppnat ett privatbrev till mig? fick inget svar på varför de öppnat just det brevet.
ej delgivits misstanke om brott. Känns som polisen ibland har taktiken samla bevis på hög så de har nåt att agera på

cannabis måste man ju komma upp i 50 gram för att komma upp i normalgraden.
men med tjo är gräns bara vid 5, och kokain 0,5 g! sjukt nog.
vid normalgraden har dom fler resurser. typ postkontroll, kolla internettrafik osv
Citera
2023-03-22, 19:45
Medlem
Jag fick också ett beslagtagna paket med 20-40g premium röka på ett ungerfär, 3 försändelser. Alla blev beslagtagna, fick hem brev från Polisen att så var fallet, har ej vågat beställa sen dess. Som sagt tror jag att den nya postlagen fuckar till det.
Citera
2023-03-23, 18:21
Medlem
flykick666s avatar
Citat:

Det tror jag det har handlat om när du inte fått hem nånting.. Jag tror faktiskt att Polisen hör av sig typ avsett mängd, inte åtalar men iaf hör av sig

Jag har en fråga, jag har gjort en beställning som inte kommit på 14 dagar nu.. Sen är jag inne på reviews från säljaren, och det är många som skriver att det tar lite tid men att det dyker upp tillslut, och då skriver dom typ såhär: "took 10DD" eller "arrived after 14DD"... Vad menas med DD i detta fallet, jag kan inte hitta svaret nånstans.. Är det delivery days, att då 14DD är 5+5+4 vardagar, eller 14 vanliga dagar, 2 veckor då? Det måste vara delivery days, right?
Citera
2023-03-23, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flykick666

Jag har en fråga, jag har gjort en beställning som inte kommit på 14 dagar nu.. Sen är jag inne på reviews från säljaren, och det är många som skriver att det tar lite tid men att det dyker upp tillslut, och då skriver dom typ såhär: "took 10DD" eller "arrived after 14DD"... Vad menas med DD i detta fallet, jag kan inte hitta svaret nånstans.. Är det delivery days, att då 14DD är 5+5+4 vardagar, eller 14 vanliga dagar, 2 veckor då? Det måste vara delivery days, right?

Ja, det är delivery days, och så som jag har förstått så menar man då antal utdelningsdagar, och inte t.ex arbetsdagar/veckodagar.
Citera
2023-03-23, 18:56
Medlem
Folketstempels avatar
En sköter beställningarna och ger packaren en order och markerar skickat till kunden.

Packaren med kilovis knark av alla sorter smakar på allt och känner sig inte lika stressad att posta en orden som köparen gör.
Därför tar det mer tid i verkligheten än vad som ni tror av att se att orden är markerad som skickad men tar 2-3 veckor innan det dyker upp till sist.
När ni PM:ar betalningsansvarige så får han svaret av sin stenade packare att han har såklart redan skickar ordern och ni får svaret att Postnord och polisen kan ha tagit det då även han tror att det är skickat.

Resten är den förvirring detta skapar av att det knarkas bland dem som säljer knark.

Vem kunde ana det,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in