2022-12-23, 17:22
Medlem
Hur har läget för er varit inför jul med PostNord? Har jag beställt ganska många gånger senaste veckan-tio dagar och från olika produktkategorier, lite för att ha saker på lager och i reserv om den diskuterade (är den spikad...?) ändringen av postlagen visar sig påverka näthandeln.

Märkligt nog har jag inte varit med om några förseningar alls. Tidigare år har det ofta varit kaotiskt (har fått saker långt in i januari). Varannandagsutdelningen fördröjde vid två tillfällen men det är ju inte vendorns fel och nåt jag visste skulle hända. Köpte både fr etablerade säljare och fr nya som jag mest bara ville prova för att ha lite erfarenhet av andra om folk försvinner. Handlar bara via arch, kan tilläggas.

Har jag haft århundrades bondtur eller har det blivit bättre...?
Citera
2022-12-23, 18:38
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minisk
Hur har läget för er varit inför jul med PostNord? Har jag beställt ganska många gånger senaste veckan-tio dagar och från olika produktkategorier, lite för att ha saker på lager och i reserv om den diskuterade (är den spikad...?) ändringen av postlagen visar sig påverka näthandeln.

Märkligt nog har jag inte varit med om några förseningar alls. Tidigare år har det ofta varit kaotiskt (har fått saker långt in i januari). Varannandagsutdelningen fördröjde vid två tillfällen men det är ju inte vendorns fel och nåt jag visste skulle hända. Köpte både fr etablerade säljare och fr nya som jag mest bara ville prova för att ha lite erfarenhet av andra om folk försvinner. Handlar bara via arch, kan tilläggas.

Har jag haft århundrades bondtur eller har det blivit bättre...?

Nej jag är faktiskt förvånad jag med, 2st beställningar och de tog inte lång tid, hade räknat med att kanske hinna få 1 innan jul så blev glatt överraskad över att få båda. Med tanke på postnord kaoset var det inget jag förvänta mig
Citera
2022-12-23, 19:06
Medlem
Phobiazis avatar
Alltså tar fs4 någon osynlig avgift på insättningar eller vad händer där..?
Citera
2022-12-25, 12:43
Medlem
LeChapos avatar
Sho, någon mer än mig som beställde onsdag? Röd dag på måndag, men hade gärna velat veta.
Citera
2022-12-25, 16:01
Moderator
Morfar-52s avatar
Ändring av rubrik; originalrubrik: Flugsvamp och andra öppna marknader på Darknet ./mod
Citera
2022-12-26, 16:57
Medlem
Phobiazis avatar
Lite nyfiken - Köper folk verkligen SSRI och quentiapine och dylika psykofarmaka eller är det bara säljare som hoppas på det bästa och lägger upp allt just in case? Inga recept som är krångliga att ordna själv liksom så min hjärna hakade upp sig på det nu.
Citera
2022-12-26, 22:45
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Lite nyfiken - Köper folk verkligen SSRI och quentiapine och dylika psykofarmaka eller är det bara säljare som hoppas på det bästa och lägger upp allt just in case? Inga recept som är krångliga att ordna själv liksom så min hjärna hakade upp sig på det nu.

Jag gissar att ingen köper det. De försöker bara. Den typen av medicin slänger de på folk i vården .

Då det gäller adhd-medicin gissar jag att det är ett extremt litet kundsegment med mycket pengar som är rädda för gatudroger. Typ nån businessens som tycker det är värt att köpa Elvanse och sånt för 150kronor per 40 mg kapsel. Detta är inte ens något man kan få ett rus av .
Senast redigerad av st33r 2022-12-26 kl. 22:48.
Citera
2022-12-26, 22:47
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Jag gissar att ingen köper det. De försöker bara. Den typen av medicin slänger de på folk i vården .

Då det gäller adhd-medicin gissar jag att det är ett extremt litet kundsegment mer mycket pengar som tycker det är värt att köpa Elvanse och sånt för 150kronor per 40 mg kapsel. Detta är inte ens något man kan få ett rus av .
Nej, men det kan vara ett sätt att behandla sin ADHD när man inte kan få tag i medicin på annat sätt.
Citera
2022-12-26, 22:54
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Nej, men det kan vara ett sätt att behandla sin ADHD när man inte kan få tag i medicin på annat sätt.

Man måste vara rätt välbärgad för att kunna självmedicinera för de priserna .

Skulle jag behöva betala de doser jag får utskriven av läkare och får gratis på apoteket en månad till flugsvamp/archetype-priser skulle det kosta över 12000 kr i månaden.

Då skulle jag hellre köpa tjack i pulverform.
Citera
2022-12-26, 23:18
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Man måste vara rätt välbärgad för att kunna självmedicinera för de priserna .

Skulle jag behöva betala de doser jag får utskriven av läkare och får gratis på apoteket en månad till flugsvamp/archetype-priser skulle det kosta över 12000 kr i månaden.

Då skulle jag hellre köpa tjack i pulverform.
Då vet vi hur du skulle göra om du var i den situationen.
Citera
2022-12-27, 18:43
Medlem
Vad tror ni händer nu med drogmarknaderna online iom ändringen i postlagen 2a januari? Tror ni att tillgången och efterfrågan ändras?
Citera
2022-12-27, 18:54
Medlem
LeChapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xindrlark
Vad tror ni händer nu med drogmarknaderna online iom ändringen i postlagen 2a januari? Tror ni att tillgången och efterfrågan ändras?

Det är för mycket konkurrent att posten ska kolla varje brev. Dom får 50 medans vi får 500, ingen förlust om något paket stoppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in