Citat:
Ursprungligen postat av
Heltkokad
Hej. Är nybörjare på dessa marknader och söker hjälp inom catharsis. Jag la nyligen in en PGP nyckel på mitt konto så i framtiden kommer jag väl logga in med den och inte mitt användarnamn/lösenord? Ifall det är så hur och var loggar jag in med min nyckel?
Det här är säkert helt löjligt enkelt men jag är inte den ljusaste

Det stämmer delvis, först anger du användarnamn + lösenord och sedan kommer du till 2-stegs verifieringssidan där du ska dekryptera ett meddelande med din PGP-nyckel. När du dekrypterat det meddelandet finns där en lite längre länk till marknaden med extra siffror/bokstäver som du ska kopiera och klistra in i TOR och sen är du inne. Du kanske redan lyckats själv då det gått tre ish dagar sedan du skrev men there you go
Citat:
Ursprungligen postat av
IntelligentZombie
Är det normalt att en vendor som vanligtvis brukar vara aktiv varje dag helt plötsligt inte varit aktiv på 2 - 3 dagar? Alltså där man inte heller angett status "vacation". Något som brukar förekomma?
Händer ibland, var mer vanligt tidigare när de större gamla aktörerna från Archetyp registrerade sig på Catharsis men blev hotade av FS4 om att deras krypto skulle tas i beslag och konton stängas om de inte enbart fortsatte sälja där. Då såg man många Vendors snabbt registrera sig och sen försvinna. Nu är väl de flesta större svenska Vendors redan etablerade på Catharsis med sitt gamla namn eller under nytt så mycket ovanligare idag. Vet inte om de fortfarande håller på så från FS4:s håll men tips är väl att kolla först deras Vendor tråd på C forumet (om de har en) eller på Dread och då specifikt Catharsis subdread ifall Vendorn i fråga skrivit något om semester eller liknande.