2022-09-20, 18:40
Medlem
Meforever_ws avatar
Brorsan har bitcoins hos Kucoin. Där kan man även köpa monero enligt honom. Skulle det funka att föra över från KUCOIN till MyMonero? Hur är dessa ställen rent säkerhetsmässigt? Är det bättre att ta den långa vägen för att minimera risken att bli upptäckt av farbror blå?
Det som jag är mest nöjig för är just det där med riskerna o sånt.
Citera
2022-09-20, 19:36
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Ja, och det är klart bästa alternativet då du tappar minst pengar i procent på detta sätt! Bara jag som inte orkar regga mig på kraken. Jag valde Bitstamp när jag började leka lite med crypto men nu har jag lagt det helt på is! Så jag tog den längre och dyrare vägen istället. Många banker stoppar transaktioner till cryptosidor dessutom, men SEPA verkar släppas igenom mer än kortbetalningar!
om jag köper från localbitcoins och skickar dessa direkt till changenow och sen direkt därifrån xmr till AT tycker du jag utsätter mig för risk eller är det bara du som är extra försiktig? Bara nyfiken
Citera
2022-09-20, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
om jag köper från localbitcoins och skickar dessa direkt till changenow och sen direkt därifrån xmr till AT tycker du jag utsätter mig för risk eller är det bara du som är extra försiktig? Bara nyfiken
Låter väl som ett relativt riskfritt sätt. Inte tänkt den tanken innan ska dock erkännas. Du slipper ju ett litet steg på vägen! Viktigaste är att du aldrig skickar crypto (oavsett sida typ) direkt till darknet. Men till changenow borde det väl inte flaggas tänker jag! Men lovar absolut inget här.
Citera
2022-09-20, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meforever_w
Jag vill bara se om jag fattat allt rätt:

1. Köper bitcoins hos localbitcoins
2. Skickar mina bitcoins till Mycelium
3. Går till changenow och skickar mina bitcoins dit för att kunna byta dem mot Monero.
4. När mina bitcoins är omvandlad till Monero skickar jag dem till MyMonero.
5. Väntar tills mina monero syns på MyMonero
6. Reggar mig på Archetyp
7. Hittar deras länk att överföra mina Monero till.
8. När pengarna syns där kan jag handla osv.

Visst var det rätt?

Jag kan väldigt, väldigt starkt rekommendera att göra ett konto på kraken istället och bara köpa därifrån. Man förlorar betydligt mycket mindre än att hålla på med bitcoin fram och tillbaks och krångla till det. Dessutom krävs det bara en wallet mellan kraken och archetyp och fees är noll jämfört med BTC. Se även till att lära dig hur man använder PGP, det är inte smart att skriva in sin address i klartext på en hemsida där man köper knark, även om den krypteras sen. Jag tycker om att använda operativsystemet tails på en usb för det är extremt bra OPSEC och dessutom finns redan PGP inbyggt så det är superlätt att använda men det är bara jag.
Citera
2022-09-21, 00:11
Citat:
Ursprungligen postat av kytex
Jag kan väldigt, väldigt starkt rekommendera att göra ett konto på kraken istället och bara köpa därifrån. Man förlorar betydligt mycket mindre än att hålla på med bitcoin fram och tillbaks och krångla till det. Dessutom krävs det bara en wallet mellan kraken och archetyp och fees är noll jämfört med BTC. Se även till att lära dig hur man använder PGP, det är inte smart att skriva in sin address i klartext på en hemsida där man köper knark, även om den krypteras sen. Jag tycker om att använda operativsystemet tails på en usb för det är extremt bra OPSEC och dessutom finns redan PGP inbyggt så det är superlätt att använda men det är bara jag.
Vart är länken till nya flugsvamp mvh
Citera
2022-09-21, 05:01
Medlem
Citat:
Jag har aldrig fattat mig på hur pgp fungerar alltså. Försökte någon dag att läsa om det men gav upp då det kändes galet omständligt. Jag får förlita mig på den automatiska kryptering som finns hos Archetyp.

Varför är det säkrare att manuellt fixa med pgp än att sidan krypterar det?
Citera
2022-09-21, 05:31
Medlem
Miys avatar
Citat:
Jag har aldrig fattat mig på hur pgp fungerar alltså. Försökte någon dag att läsa om det men gav upp då det kändes galet omständligt. Jag får förlita mig på den automatiska kryptering som finns hos Archetyp.

Inte använt den sidan men du besvarade just din egen fråga, krypterar du själv VET du att adressen blev krypterad.

Låter du någon sida göra jobbet så får/måste du FÖRLITA dig på att sidan är så säker som det sägs.

Typ så.
Citera
2022-09-21, 11:53
Medlem
Citat:

Bara ladda ner Kleopatra, inte svårt att alls. Bara klistra in säljarens pgp nyckel och importera sen är det bara skriva meddelandet i "anteckningsblocket" och välj mottagare och klicka på kryptera och klipp ut det krypterade meddelandet och skicka till säljaren eller klippa in där du skriver add när du lägger en order.
Citera
2022-09-21, 12:56
Medlem
Meforever_ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Bara ladda ner Kleopatra, inte svårt att alls. Bara klistra in säljarens pgp nyckel och importera sen är det bara skriva meddelandet i "anteckningsblocket" och välj mottagare och klicka på kryptera och klipp ut det krypterade meddelandet och skicka till säljaren eller klippa in där du skriver add när du lägger en order.

Jag har nu installerat Kleopatra.
Skulle du kunna förklara steg för steg hur man går tillväga? Har kollat på tre videor om det på Youtube men blir inte klok på det.
Citera
2022-09-21, 13:56
Medlem
Meforever_ws avatar
Citat:
Jag tycker om att använda operativsystemet tails på en usb för det är extremt bra OPSEC och dessutom finns redan PGP inbyggt så det är superlätt att använda men det är bara jag.

Menar du att man inte behöver aktivt kryptera sin adress (som folk verkar göra via Keleopatra) om man surfar via operativsystemet Tails?
Citera
2022-09-21, 15:48
Medlem
Meforever_ws avatar
Kan man lita på luffarn när det gäller länkar till t.ex Archetyp? Var hittar jag en pålitlig länk till Archetyp annars?
Citera
2022-09-21, 16:05
Medlem
Citat:
Jag har nu installerat Kleopatra.
Skulle du kunna förklara steg för steg hur man går tillväga? Har kollat på tre videor om det på Youtube men blir inte klok på det.
https://www.youtube.com/watch?v=lAblt1Qt_ng
Har själv använt denna guide förut. Den är helt OK med bra instruktioner.

Citat:
Menar du att man inte behöver aktivt kryptera sin adress (som folk verkar göra via Keleopatra) om man surfar via operativsystemet Tails?
Nej. TAILS har krypteringsprogram förinstallerat som man kan använda dock.

Citat:
Kan man lita på luffarn när det gäller länkar till t.ex Archetyp? Var hittar jag en pålitlig länk till Archetyp annars?
Archetyp.cc
Senast redigerad av Dr.Vaken 2022-09-21 kl. 16:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in