2022-09-21, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogadiram
Det har ju gått alltid bra tidigare minst 20 tal köp.

Men nu läste jag lite om archetype, det jag inte fattar med det måste man betala med XMR valuta? Jag ladda ner Moreno men fattar inte hur man sätter in pengar där från sitt konto o köper XMR??
Går det inte skicka med bitcoins direkt till Archetype som man gör på FS?
SÅ sjukt mycket mer komplicerat än flugsvamp.

Du köper bitcoin
Du laddar ner programmet "Exodus".
Du skickar bitcoin till din bitcoin plånbok i Exodus
Du skaffar också en XMR (Monero) plånbok i samma program, Exodus.
När bitcoinen anlänt till Exodus kan du växla dina bitcoin till XMR
Du kan från din XMR plånbok nu skicka till din wallet på Archetyp.

Glöm inte att det finns många phishing länkar, hämta bara mirrors från den betrodda adressen.
Citera
2022-09-23, 13:46
Medlem
VARNING FÖR FS4! - - - - - VARNING FÖR FS4! - - - - - VARNING FÖR FS4! - - - - - VARNING FÖR FS4! - - - - - VARNING FÖR FS4!

Sätt inte in mer pengar på Flugsvamp 4.0! Som ni alla vet är det jordens avskum till människor som håller den sidan och dem går inte att lita på för fem öre. Men, men... vad gör man inte för sitt junk...

Så motsägelsefull som jag är satte jag in 1200 kr för en vecka sedan och dem kom in, jippi! Men pga voliatila BTC kurser så behövde jag sätta in mer för att få igenom min beställning.
Dagen efter satte jag då in 200 kr. Inget kom. Väntade 3 dagar för att sätta in ytterligare 200 kr. Inget kom igår och inte har jag fått in dem på FS heller.

STOR VARNING!! SE UPP FÖR DESSA AVSKUM!! BOJKOTTO SKITEN OCH GÅ ÖVER TILL ARCHETYPE SÅ SPONSRAR VI INTE SÅNA HÄR ÄCKEL MED PENGAR I FORTSÄTTNINGEN!
Citera
2022-09-23, 14:18
Medlem
SpOeNdis avatar
Bara jag som fått ett hot / utpressnings brev?

Ska betala 5000kr till nått bitcoin konto. För dom har alla mina uppgifter säger dom, namn ordrar, min familj, jobb, sociala medier.

Som dom ska berätta för.

Cash verkar som ha för dom ska beställa droger till mig ifrån utlandet så jag ska torska 😅

Sen ska dom lägga upp allt på sverigesknarkare.info

Sälja mina uppgifter för 1000kr till 3e part (gangster) som ska göra något? Hahaha

Deras mail är FSKONTAKT@TUTANOTA.COM

Det enda som knyter mig till brevet är mitt användarnamn på flugan i brevet..
Senast redigerad av SpOeNdi 2022-09-23 kl. 14:25.
Citera
2022-09-23, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saiden
VARNING FÖR FS4! - - - - - VARNING FÖR FS4! - - - - - VARNING FÖR FS4! - - - - - VARNING FÖR FS4! - - - - - VARNING FÖR FS4!

Sätt inte in mer pengar på Flugsvamp 4.0! Som ni alla vet är det jordens avskum till människor som håller den sidan och dem går inte att lita på för fem öre. Men, men... vad gör man inte för sitt junk...

Så motsägelsefull som jag är satte jag in 1200 kr för en vecka sedan och dem kom in, jippi! Men pga voliatila BTC kurser så behövde jag sätta in mer för att få igenom min beställning.
Dagen efter satte jag då in 200 kr. Inget kom. Väntade 3 dagar för att sätta in ytterligare 200 kr. Inget kom igår och inte har jag fått in dem på FS heller.

STOR VARNING!! SE UPP FÖR DESSA AVSKUM!! BOJKOTTO SKITEN OCH GÅ ÖVER TILL ARCHETYPE SÅ SPONSRAR VI INTE SÅNA HÄR ÄCKEL MED PENGAR I FORTSÄTTNINGEN!

LOL!!!
Jag vet inte hur många gånger jag själv har varnat folk för FS4, men ingen lyssnar som vanligt.
Orkar dock inte varna folk längre, för folk kommer bara in här och grinar när det är för sent.
Samt så hamnar mina inlägg på tidigare sidor, och självklart så är det INGEN som orkar gå tillbaka några sidor i tråden och hålla sig uppdaterad.

Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi

Ska betala 5000kr till nått bitcoin konto. För dom har alla mina uppgifter säger dom, namn ordrar, min familj, jobb, sociala medier.

Som dom ska berätta för.

Cash verkar som ha för dom ska beställa droger till mig ifrån utlandet så jag ska torska 😅

Sälja mina uppgifter för 1000kr till 3e part (gangster) som ska göra något? Hahaha

LOL.
Det där är ju ett så-kallat "nigeria-brev", dock i modernare form.
Var ju skriverier om just den typen av mail hos gammelmedia, och jag tror Sweclockers också skrivit om det. Men vi snackar om ett par år tillbaka.

Kolla din mailadress du fick mailet till här, och se om den förekommer i någon databas-läcka. Skulle tro att den gör det.
https://haveibeenpwned.com/
Mailet är dock ett massutskick och jag har sett det förut.
Citera
2022-09-23, 16:17
Medlem
Eskortkillens avatar
Är det någon mer som fått vänta längre levereanser på FS4? Har snart inte fått på två veckor o vissa en vecka? Borde väl inte vara fel på postnord nu då semestertiderna är över och leverenaserna borde gå hyffsat snabbt?
Citera
2022-09-23, 16:18
Medlem
Eskortkillens avatar
Har postnord fortfarande problem med långa leveranstider som dom brukade ha i sommras? Eller ska allt rulla på som vanligt?
Citera
2022-09-23, 16:18
Medlem
trainriders avatar
Citat:

Som dom ska berätta för.

Fick ett likadant jag med idag. Endast qncändaenamn som stod med. Betalar jag inte 5k till nått bitcoin-konto inom 7 dagar så ska mitt liv raseras tydligen
Citera
2022-09-23, 16:19
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Vaken
LOL!!!
Jag vet inte hur många gånger jag själv har varnat folk för FS4, men ingen lyssnar som vanligt.
Orkar dock inte varna folk längre, för folk kommer bara in här och grinar när det är för sent.
Samt så hamnar mina inlägg på tidigare sidor, och självklart så är det INGEN som orkar gå tillbaka några sidor i tråden och hålla sig uppdaterad.

LOL.
Var ju skriverier om just den typen av mail hos gammelmedia, och jag tror Sweclockers också skrivit om det. Men vi snackar om ett par år tillbaka.

Kolla din mailadress du fick mailet till här, och se om den förekommer i någon databas-läcka. Skulle tro att den gör det.

Jag fick det postat i fysiskt brev till mig, så dom vet ju mitt namn och adress
Citera
2022-09-23, 16:20
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Vaken
LOL!!!

LOL.

Det kom som brev i posten!
Citera
2022-09-23, 16:20
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Fick ett likadant jag med idag. Endast qncändaenamn som stod med. Betalar jag inte 5k till nått bitcoin-konto inom 7 dagar så ska mitt liv raseras tydligen

Eller skicka tunga gubbar på oss som tar 1000kr för det 😅
Citera
2022-09-23, 16:30
Medlem
Citat:
Jag fick det postat i fysiskt brev till mig, så dom vet ju mitt namn och adress

Aah, så nu har dom gått över till att skicka ut brev om det :P Kommer säkert stå något om det på aftonhoran eller någon annan sidare senare.

Den tidigare versionen av detta scam mail var att dom har din porrhistorik och skulle skicka den till släkt och vänner om man inte betalade.
Ingen aning om vad det står i denna version, men det är scam oavsett.

EDIT:
Du har valts ut på måfå är vad jag försöker säga.
Eniro/hitta/MrKoll/Gula sidorna. Det är lätt att hitta random personers namn, adress och telefonnummer.
Det är scam-mail och inget du behöver oroa dig om.
Senast redigerad av Dr.Vaken 2022-09-23 kl. 16:37.
Citera
2022-09-23, 16:36
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen
Är det någon mer som fått vänta längre levereanser på FS4? Har snart inte fått på två veckor o vissa en vecka? Borde väl inte vara fel på postnord nu då semestertiderna är över och leverenaserna borde gå hyffsat snabbt?

Det är dig det är fel på. Du verkar inte kunna läsa och skapa din egna uppfattning. Du beställer från FlugScam v4, väntar en vecka men ingenting dyker upp, då gör du genidraget och gör en till beställning. Imponerande!
Men bra business för folket som ligger bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in