2023-03-10, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Gå in på Luffarn och kika runt, rätt bra info där med guider mm. Använd inte flugsvamp 4 utan Archetype och handla med Monero inte bitcoins. Bitcoins är inte säkra idag.

Femma vaket går på trehundra spänn för 100%igt. Puk ligger på olika priser från tusen för tjugo G till trehundra grammet lol. Lycka till
100%-igt lär vara svår att få tag på och det lär inte kosta 60 kr grammet.

Får du 40-55 procent för det du nämnde är det bra.
Citera
2023-03-10, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban
Vad kan man förvänta sig för utgång vid en dispyt ? Vad bör man liksom nöja sig med och acceptera som minst innan man blandar in moderator. Tänkte om det finns nån "standard". Paket som inte dykt upp gäller det.
Beror ju helt på. Finns ingen standard. Alla fall är unika. Problematiken är att båda sidor ljuger. Är man ärlig själv och man handlar av rätt vendors så löser det sig bra. Men som ny, ett köp och tjafs om uteblivet brev... Ja, är det säljaren som utnyttjar situationen eller är det köparen. Bara en idiot till köpare skulle ljuga men det finns en del.

Relationen är viktigast. Många säljare låter admin avgöra. Helt okej kan jag tycka. Men finns inget perfekt system
Citera
2023-03-10, 09:19
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Vad kan man förvänta sig för utgång vid en dispyt ? Vad bör man liksom nöja sig med och acceptera som minst innan man blandar in moderator. Tänkte om det finns nån "standard". Paket som inte dykt upp gäller det.

Det bästa du kan hoppas på är 50%. Du riskerar givetvis också att bli blockad av den säljaren framöver och eventuellt också andra säljare om du har för mycket dispyter.
Citera
2023-03-10, 14:11
Medlem
TeleporteraTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Beror ju helt på. Finns ingen standard. Alla fall är unika. Problematiken är att båda sidor ljuger. Är man ärlig själv och man handlar av rätt vendors så löser det sig bra. Men som ny, ett köp och tjafs om uteblivet brev... Ja, är det säljaren som utnyttjar situationen eller är det köparen. Bara en idiot till köpare skulle ljuga men det finns en del.

Relationen är viktigast. Många säljare låter admin avgöra. Helt okej kan jag tycka. Men finns inget perfekt system

Ja det är en lite jobbig sits. Helt nytt konto och mitt första köp och så dyker det inte upp. Hade bitit i det sura äpplet och skitit i det om det var en mindre summa men 4000 känner jag att jag inte vill kasta i sjön. Jag har väntat nu i över 20 dagar sedan det skickades inrikes innan jag öppna dispyt vilket jag tycker är mer än rimlig tid.
Citera
2023-03-10, 16:03
Medlem
Citat:
Ja det är en lite jobbig sits. Helt nytt konto och mitt första köp och så dyker det inte upp. Hade bitit i det sura äpplet och skitit i det om det var en mindre summa men 4000 känner jag att jag inte vill kasta i sjön. Jag har väntat nu i över 20 dagar sedan det skickades inrikes innan jag öppna dispyt vilket jag tycker är mer än rimlig tid.
Ja, det låter länge! Vad säger säljaren i konversationen?
Citera
2023-03-10, 16:30
Medlem
TeleporteraTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Ja, det låter länge! Vad säger säljaren i konversationen?

Att det förmodligen är polis eller postnord som tagit det isåfall och det är inget dom kan göra åt, det enda dom kan göra är att erbjuda en liten kompensation vid nästa beställning.
Citera
2023-03-10, 16:42
Medlem
Citat:
Att det förmodligen är polis eller postnord som tagit det isåfall och det är inget dom kan göra åt, det enda dom kan göra är att erbjuda en liten kompensation vid nästa beställning.

Då har säljaren brustit i sitt ansvar att förpacka leveransen på ett säkert sätt. Vad har du gjort fel?
Citera
2023-03-10, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nr45
Beställ inte från en ny vendor idag ,alla som är minsta selektiva kommer köra med snöoväder och postnord. Har du dina regulars så inga problem. Fick iväg båda mina imorse 09

Citat:
Ursprungligen postat av ZiliZ
Då har säljaren brustit i sitt ansvar att förpacka leveransen på ett säkert sätt. Vad har du gjort fel?

Missade nog en i citeringen och kanske tryckte fel dessutom.

Sen 2023 kommer det finnas säljare som blir selektiva scammers för man kan skylla på nya lagen mot nya konton. Det är där faran ligger så försök reka ordentligt innan. Ja, det säger jag till alla i tråden.
Citera
2023-03-11, 15:27
Medlem
moment-of-truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Tackar, gjorde en ticket.

Men satan vad man börjar bli trött och grinig, 3 brev som inte anlänt, 2st på över 2v nu. Förmodligen har jag blivit blåst. Massa dåligt snack i deras trådar.

Men i det fall där snuten plockat ens brev, håller de automatiskt koll på alla inkommande en bra tid framöver? Visst kan man skicka ett eget till sig själv och hälla i något så man kan se om de snokat?

När breven hamnade på något sätt hos Polisen togs typ varje försändelse därefter i någon månad.. Undrar hur det gick till då postlagen inte var aktuell *suck*
Citera
2023-03-11, 17:53
Medlem
Allmän varning ifall detta stämmer men skrevs nyss på Archetyp!

Citat:
Hej dom har banat oss pga av att vi skrivit "vi är billigast" dom har snott våra pengar ingen av dom svarar längre dom sammarbetar med Balkan express det är uppenbart, Admin är korrupt och även Lobo är en stor skojare vi har skött allt perfekt vi har nu haft minst lika bra stealth som Balkan och det gillar dom inte att vi kommer ifatt så snabbt våra priser är låga för andra shoppar prisdumpat hela marknaden och det finns flera andra shoppar som säger dom är billigast men dom är inte bannade väldigt shady kommer här skriva svaret från admin så ni alla ser hur kurupta denna sidan blivit.

svar från admin: We banned you for breaking rules and telling people you selling cheaper then others, that is not ok. Please refer to support ticket, the support mod who made the decision will get back to you.
ASNT
10. Mar 2023

så andra shoppar och köpare var försiktiga med era pengar!!!

mvh Chefen för apoteksbossen

Balkan och admin och mod är scammers snor våra pengar alla vendors och köpare akta er för exitscam det är påväg andra än vi som blivit bannade med.

var försiktiga nu. alla vet vad som hände med Flugsvamp 3!
be folk ta det lugnt nu det kanske stämmer
håll i era slantar kvinnor och män. barn ska inte handla endå!
Citera
2023-03-12, 14:49
Medlem
Problem med insättning av pengar på Archetyp. Skickade över Monero för en viss summa i fredags, fortfarande inte inne. Brukar vanligtvis ta 20-60 min.

Någon som erfarit liknande problem? Har satt in pengar förr så vet hur det fungerar, och ja, adressen är dubbelkollad och stämmer 100%.
Citera
2023-03-12, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannichi
Problem med insättning av pengar på Archetyp. Skickade över Monero för en viss summa i fredags, fortfarande inte inne. Brukar vanligtvis ta 20-60 min.

Någon som erfarit liknande problem? Har satt in pengar förr så vet hur det fungerar, och ja, adressen är dubbelkollad och stämmer 100%.

Har du kollat med supporten på archetyp?

HAr du testat "Deposit Recovery"? Du hittar den under:
Wallet -> Deposit recovery
Klistra in din TXID för överföringen till Archetyp och klicka på rätt cirkel för för att lösa captchan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in