2022-12-10, 22:01
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocX
WTF. Jag kan inte köpa bitcoins eller xmr någonstans med mitt kreditkort längre. Jag använde MyMonero först, via Garduarian utan problem. sen har jag försökt med Kraken, Coinbase etc, men alla transaktioner blir vägrade. På coinbase stor det dessutom något om "suspicious activity". Någon som vet hur man kommer runt detta?

Samma för mig, Cake wallet funkar!
Citera
2022-12-10, 22:23
Medlem
DocXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Samma för mig, Cake wallet funkar!

Fast nu lyckades jag få BTC på Coinbase. Hur sjutton går jag vidare för att göra Monero av dem nu då? GAAAAAH!
Citera
2022-12-10, 22:26
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Fast nu lyckades jag få BTC på Coinbase. Hur sjutton går jag vidare för att göra Monero av dem nu då? GAAAAAH!

På Cake wallet 😜 eller har du ett flugan konto? Tror man kan växla där nu för tiden
Citera
2022-12-10, 22:28
Medlem
DocXs avatar
Citat:
På Cake wallet 😜 eller har du ett flugan konto? Tror man kan växla där nu för tiden

Men hur skickar man till cakewallet från coinbase? Den säger bara att adressen är ogiltig.
Citera
2022-12-10, 22:38
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Men hur skickar man till cakewallet från coinbase? Den säger bara att adressen är ogiltig.

Nu var det ett tag sen jag handla så mins inte exakt, med du får öppna en till plånbok på Cake, en bitcoin och en Monero, du skickar dina Coins till bitcoin plånboken, sen omvandlar du dom till Monero och skickar över dom till din Monero plånbok.

Anledningen att den säger att adressen är ogiltig är för du kan inte skicka bitcoins till en Monero plånbok..

Det är lite bökigt innan man kommer på hur man gör
Citera
2022-12-10, 22:39
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
WTF. Jag kan inte köpa bitcoins eller xmr någonstans med mitt kreditkort längre. Jag använde MyMonero först, via Garduarian utan problem. sen har jag försökt med Kraken, Coinbase etc, men alla transaktioner blir vägrade. På coinbase stor det dessutom något om "suspicious activity". Någon som vet hur man kommer runt detta?

Localcoins eller dylika p2p.
Citera
2022-12-10, 22:48
Medlem
DocXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Localcoins eller dylika p2p.
Till urusla priser. Nej tack.
Citera
2022-12-10, 23:02
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Till urusla priser. Nej tack.

Vaddå urusla, de är typ 3,4% över.
Citera
2022-12-10, 23:15
Medlem
DocXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vaddå urusla, de är typ 3,4% över.

Ummm nej. Inte de jag tittade på. Låg långt under.

Nu har skiten löst sig i alla fall, troligen. Det var en cirkus värdig byråkratin i något utvecklingsland. Phu.
Citera
2022-12-10, 23:15
Medlem
DocXs avatar
Citat:
Nu var det ett tag sen jag handla så mins inte exakt, med du får öppna en till plånbok på Cake, en bitcoin och en Monero, du skickar dina Coins till bitcoin plånboken, sen omvandlar du dom till Monero och skickar över dom till din Monero plånbok.

Anledningen att den säger att adressen är ogiltig är för du kan inte skicka bitcoins till en Monero plånbok..

Jag kom på det men det var fan bökigt ändå.
Citera
2022-12-10, 23:45
Medlem
DocXs avatar
Citat:

Och hur lång tid skall transaktionen mellan plånböckerna ta egentligen? bitcoinen är uppenbart ivägskickade från BTC-plånboken, men ingenting finns i XMR-plånboken. Nervigt när man inte känner att man hundar procent vet vad man gör...
Citera
2022-12-10, 23:54
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Och hur lång tid skall transaktionen mellan plånböckerna ta egentligen? bitcoinen är uppenbart ivägskickade från BTC-plånboken, men ingenting finns i XMR-plånboken. Nervigt när man inte känner att man hundar procent vet vad man gör...
Det kan ta ett tag. Är de inte framme i morgon bitti är det antagligen något som gått fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in