2022-08-28, 09:08
Medlem
Helt sjukt att folk fortfarande handlar på fs4.
Citera
2022-08-28, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjomenwille
Kommer inte heller in på Archetyp idag.
La en beställning igår, fredag, på en större summa hos en av säljarna som är allmänt känd att skicka grejorna snabbt. Såg att han fått in den, beställningena alltså men han aldrig dubbelkolla om han tog emot dom där man kan se sånt bland updates...

Mymonero-skiten verkar ju vara löst iafall så det är ju iaf något...

Lär väl vara ngn jävla DDos-skit som vanligt, börjar bli jävligt tröttsamt! Och hjältarna bakom Archetyp förlorar ju sjukt mycket pengar... sorligt.

Som sagt ni får ju spara länkarna ni får när ni kommer in på sidan och dem ni får via archetyp.cc, har flera add sparade så kommer alltid in (förutom när dem hade uppdatering).

Sluta gnäll när det är ni som inte gör rätt.
Citera
2022-08-28, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Som sagt ni får ju spara länkarna ni får när ni kommer in på sidan och dem ni får via archetyp.cc, har flera add sparade så kommer alltid in (förutom när dem hade uppdatering).

Exakt!

Dessutom, efter att man loggar in på Archetyp så finns det även ett meddelande med en mirror-länk som det tipsas om att man bör spara, just pga DDoS-attackerna.
Notera att denna dyker endast upp på "startsidan" efter att man loggat in och klickat sig förbi den sekundära CAPTCHA:n.
Klickar man in sig någon annanstans, exempelvis in på forumet, så är meddelandet borta ifall man går tillbaka till startsidan (startsidan är ju "Market").
Räcker dock med att logga ut och logga in igen så hittar man meddelandet igen.
Citera
2022-08-28, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle

Inga länkar jag får via archetyp.cc fungerar.
Citera
2022-08-28, 10:01
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallekungpula
det var samma för mig i nästan 2 dygn.
tillslut kom det en länk som fungerade.
Citera
2022-08-28, 10:04
Medlem
Citat:

Och då gör man, precis som jag skrev på förra sidan, som så att man går in på archetyp.cc igen, löser CAPTCHA:n om och om igen och testar flera mirrors tills man hittar en som funkar.

Testade precis själv, dom 2 första mirror-länkarna fungerade inte.
Den tredje gjorde det.
Citera
2022-08-28, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Vaken
Och då gör man, precis som jag skrev på förra sidan, som så att man går in på archetyp.cc igen, löser CAPTCHA:n om och om igen och testar flera mirrors tills man hittar en som funkar.

Testade precis själv, dom 2 första mirror-länkarna fungerade inte.
Den tredje gjorde det.

Jag ska bevisligen inte köpa någon trisslott åtminstone. Har genererat över 100 länkar nu och jag får fram endast 3 olika varav ingen fungerar. Finns det en fjärde så är den oerhört sällsynt.
Citera
2022-08-28, 10:36
Medlem
Citat:
Jag ska bevisligen inte köpa någon trisslott åtminstone. Har genererat över 100 länkar nu och jag får fram endast 3 olika varav ingen fungerar. Finns det en fjärde så är den oerhört sällsynt.

Suck.
Testade igen, fick fram denna, och den fungerade direkt:
http://nadrw42e5m3ex574xgd3ktrmub47j...yd.onion/enter

EDIT:
Jag har ingen aning om varför ingen av dessa mirrors fungerar för dig.
Jag får inte heller alltid fram mirrors som fungerar direkt, eftersom dom är utsatta av DDoS-attacker, men att du testat "över hundra" (utgår från att du överdriver lite, men iallafall har testat ett par dussin åtminstone) förvånar mig.

Jag använder endast TOR-browser, inget annat.
Kör du TAILS?
Om så, testa ladda ner en nyare version av TAILS, alternativt kör en uppdatering ifall du installerat TAILS och inte kör en live-version från en USB-sticka/VM.
Senast redigerad av Dr.Vaken 2022-08-28 kl. 10:49.
Citera
2022-08-28, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Vaken
Suck.
Testade igen, fick fram denna, och den fungerade direkt:
http://nadrw42e5m3ex574xgd3ktrmub47j...yd.onion/enter

Den funkade, tackar tackar!

Fortsätter testa generera på .cc och lyckas bara få fram 3 olika länkar. Helt bisarrt.
Citera
2022-08-28, 10:51
Medlem
Citat:

Fortsätter testa generera på .cc och lyckas bara få fram 3 olika länkar. Helt bisarrt.
Jag skulle inte använda en länk som någon användare här i tråden lägger ut. Vänta tills du får en som fungerar från .cc.
Citera
2022-08-28, 10:52
Medlem
Citat:

Detta händer mig med ibland, att man får en rotation av länkarna som genereras. Jag brukar bara stänga ner TOR, eller köra en "New Identity".

Tips:
Spara ner flera av dessa mirrors i bokmärken.
Även dom som inte funkar. Se bara till att du har unika mirrors (så du inte gör bokmärken på dubletter).
Sen öppnar du samtliga du sparat ner samtidigt.
Någon/några av dom bör åtminstone ladda. Så länge CAPTCHA-sidan laddar så vet du att mirrorn funkar.
Citera
2022-08-28, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhlattHjord
Jag skulle inte använda en länk som någon användare här i tråden lägger ut. Vänta tills du får en som fungerar från .cc.

Även om det var jag som la ut länken så håller jag ändå med dig.
Men snubben verkade så desperat så jag tänkte att jag hjälper till att hitta en som funkar.
Han får avgöra själv om han litar på mig eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in