Citat:
Ursprungligen postat av
kykklingmelis
Någon som kommer in på archetyp?
Archetyp.darkweb.wtf är död
Jag har nyligen behövt orientera mig i detta ämne för att själv förstå hur det fungerar. Jag är ingen expert, men har lyckats knäcka gåtan och kanske kan den här informationen hjälpa någon annan.
De gamla länkarna och speglarna (mirrors) till tjänsten fungerar inte längre. I dag behöver man istället hämta en unik, personlig länk via PGP-kryptering. När detta är gjort kan en stabil och säker uppkoppling upprättas.
Det finns ett forum som heter Dread, tillgängligt via Tor-nätverket. I en av de första trådarna som visas finns en länk som tar dig vidare till archetyp där du kan generera din privata adress – en adress du inte ska dela med någon annan.
Adressen är PGP-krypterad, så du behöver själv avkoda den för att kunna använda den.
Viktigt: Var försiktig med phishing-länkar! Det förekommer falska sidor som liknar den riktiga, men där små detaljer i adressen ändrats i syfte att stjäla din kryptovaluta.
Jag vill vara ärlig och säga att jag själv inte har tagit alla tänkbara försiktighetsåtgärder, och därför kommer jag inte att dela några länkar. Men jag tror på att ni löser det – var kloka och dubbelkolla allt ni gör