2022-05-10, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukasohai
Har väntat 3 dagar på att få mina Bitcoin från coinbase till fs4. Kopierade länken från flugsvampmarket.Com
Är det en länk med phishing sida eller? Hade exakt samma summa pengar på kontot som en dag innan så tänkte phishing sidor kan väl inte veta sånt..har 470 Confirmations.

Tyvärr du har blivit scammad. Gjorde samma misstag för ett tag sedan
Citera
2022-05-10, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhlattHjord
På Binance är det inte höga avgifter men på localmonero är det dyrt. Kraken är det inget fel på så fungerar det så kan du fortsätta använda det. Mellanlanda pengarna i en annan wallet före du för vidare till Arch, känns bäst så.

Det där är verkligen superviktigt, en polare höll på att skicka direkt, sa åt han direkt att aldrig göra så, om han inte vill bli bannad. Vilken/vilka wallets kör du?
Citera
2022-05-10, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronhorkuken
Rätt höga avgifter på det där va? Men iallafall, testade flera gånger på appen, körde på datorn istället, så förmodligen bara nåt error med appen. Kraken känns ju helt klart som den bästa!
Localbitcoin ligger väl 5-10% högre! Växlingen kostar inte mycket i procent och sen överföringen till Arch är också försumbar men räknar alltid med 15% i merkostnad. Att köpa från localmonero är ju direkt 25% dyrare minst. Galen marknad!

Vad kostar det att föra över XMR från Kraken till privat wallet? Från Bitstamp kostade det 200 spänn att överföra en dryg tusenlapp till min plånbok!
Citera
2022-05-10, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Går det inte alls att helt enkelt föra över BTC till Archetyp? Har ju fungerat att skicka BTC så konverteras det om till XMR via Archetyp tidigare, men nu säger min wallet att adressen inte är en BTC-adress.

Det enda alternativet som finns är just "XMR".

Edit: Ahopp, står tydligen i Archetyps egna forum att Crypto deposits disabled (XMR still allowed).
XMR är mycket säkrare så de vill inte chansa och riskera något. Går bra att lära sig hur det går att använda XMR istället! Kostar några procent men det kan det vara värt. Dock flyger ju XMR mellan 1900 och 2200 i SEK från dag till dag!
Citera
2022-05-10, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labolina88
Var kan man köpa xmr med swish? Förlåt för alla frågor men det är en sån djungel..
Köp BTC och omvandla via coinbase. Det är så jag gör men det finns säkert "billigare" metoder"
Citera
2022-05-10, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Var varnar de för luffarn? På flugsvamp4?

Har du läst tråden så är alla problem med phising kopplade till fs4. Det är archetype som är det stabila alternativet till fs3.

Såvitt jag vet kan man lita på länkarna från luffarn. Det beror på att han får affiliate -pengar av att folk klickar så det ligger i hans intresse att det är rätt.
Luffarns länkar har fungerat 100% felfritt för mig! Så jag tror inte man behöver oroa sig där. Han vill inte svärta ner sitt rykte. Det är ju döden ifall någon gör så!
Citera
2022-05-10, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shinebrighter
Kopierat från FS4. Det var så jag förlorade 700kr.

Nyhet: 01/02/2022

Vi vill härmed utfärda en varning gällande bloggen Luffarn.com. Vad som till synes verkade som en oskyldig och neutral förmedling mellan Luffarn och darknetmarknader övergick ganska snabbt till regelbundna påtryckningar från administratören om att erbjuda ett s.k. "affiliate-program" och erbjudande att få statusen "bäst-i-test" på bloggen samt "rensning av negativa kommentarer" mot en månadsavgift - något vi har varit väldigt kritiska gentemot.

Vår ovilja att gå med på dessa krav har resulterat i att man tagit bort våra länkar på bloggen och istället uppmanat besökare att handla på andra darknetmarknader samtidigt som man hyllar dessa till skyarna. Detta har i sin tur resulterat med att folk som försökt leta sig fram till Flugsvamp har behövt göra detta via sökmotorer och i vissa fall hamnat på phishinglänkar som speglar vår marknad.

Luffarn hänvisar till Arch och inte FS 4.0! Och alla hand adresser har fungerat fint hittills. Han är seriös imo och att inte vara det så åker man i diket jävligt fort!
Citera
2022-05-10, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Luffarn hänvisar till Arch och inte FS 4.0! Och alla hand adresser har fungerat fint hittills. Han är seriös imo och att inte vara det så åker man i diket jävligt fort!

Du kan lita på hans länkar absolut, det vore självmord för hans inkomst om han inte gjorde det. Dock skulle jag inte lyssna på hans åsikter om vilka vendors som är bäst, eller vilken market, eftersom han 100% får någon slags kompensation från dessa vendors. Jag litar inte på killen. Han får ju lagom med deg från Archetype också.

FS är inte lika bra UI-mässigt och det kan ta en eller två timmar att få in BTC, men de har aldrig orsakat mig några problem. Hur de hanterar dispyter vet jag dock ej. Jag vet bara det att alla klagomål om FS4 har skett av 2 anledningar: 1. någon idiot har blivit blåst med phishing link, eller 2. någon som köper från en ny vendor som man uppenbarligen inte bör lita, och antingen blivit blåst eller fått dålig produkt.
Citera
2022-05-10, 20:19
Medlem
Citat:
Annars så köp BTC via localbitcoin och sen växla de via coinbase. Kostar 15% mer kanske totalt men det är smidigt iaf men borde gå att köpa via kraken eller annan sida också. Bitstamp tar dock sjuka summor att skicka till plånbok!
Citat:
Köp BTC och omvandla via coinbase. Det är så jag gör men det finns säkert "billigare" metoder"
Gör du det via plånboken på något sätt för sidan har ju inte monero?:/
Citat:
Ursprungligen postat av kronhorkuken
Det där är verkligen superviktigt, en polare höll på att skicka direkt, sa åt han direkt att aldrig göra så, om han inte vill bli bannad. Vilken/vilka wallets kör du?
Mymonero, du?
Senast redigerad av PhlattHjord 2022-05-10 kl. 20:22.
Citera
2022-05-10, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kytex
Du kan lita på hans länkar absolut, det vore självmord för hans inkomst om han inte gjorde det. Dock skulle jag inte lyssna på hans åsikter om vilka vendors som är bäst, eller vilken market, eftersom han 100% får någon slags kompensation från dessa vendors. Jag litar inte på killen. Han får ju lagom med deg från Archetype också.

FS är inte lika bra UI-mässigt och det kan ta en eller två timmar att få in BTC, men de har aldrig orsakat mig några problem. Hur de hanterar dispyter vet jag dock ej. Jag vet bara det att alla klagomål om FS4 har skett av 2 anledningar: 1. någon idiot har blivit blåst med phishing link, eller 2. någon som köper från en ny vendor som man uppenbarligen inte bör lita, och antingen blivit blåst eller fått dålig produkt.
Jag är på Arch och där har allt fungerat bra utom en leverans som borde kommit i går men kommer dedn inte på torsdag så får jag skapa ett ärende. En "känd" aktör men jag är besviken. Allt annat har kommit inom en vecka! Så jag är nöjd med sidan. FS 4 skulle jag aldrig lita på dock!
Citera
2022-05-10, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhlattHjord
Gör du det via plånboken på något sätt för sidan har ju inte monero?:/

Mymonero, du?
Jag köper BTC via localbitcoin. Sen växlar via coinbase och sen skickar jag över till Arch!
Citera
2022-05-11, 00:40
Medlem
Hej. Vet att det blir en rocky fråga men undrar bara vad ni på Archetype varit med om angående brev, telefon samtal och hem besök av fabror blå? Någon som torskat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in