2022-08-27, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qxxp
Det försvinner inga bitcoins, året är 2022

kan man spåra vart bitcoinen skickas då alla transaktioner finns registrerade i den publika blockkedja

Jag menade inte att bitcoinen har försvunnit. Jag har kollat upp transactionen, som är confirmed, dvs den har kommit fram till adressen som jag skrev in.
Problemet i detta fallet är väl att hemsidan "un-linkat" min insättningsadress med mitt konto. Dvs, nån gång under tiden som bitcoinen varit på väg, så är inte längre adressen länkad till mitt konto.
Hur detta skedde, och varför är för mig jävligt underligt.

Fruktansvärt frustrerande dock. Hade det varit en femhundring hade det varit sin sak, men denna gången handlar det om en summa på 5000.
Skrivit till deras support, men sannolikheten att få svar där är väl ungefär lika stor som att vinna på lotto.
Citera
2022-08-27, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeZoRz
Fruktansvärt frustrerande dock. Hade det varit en femhundring hade det varit sin sak, men denna gången handlar det om en summa på 5000.

Frustrerande? Det är snarare förväntat att detta skulle ske.
Skrev några sidor tillbaka att i princip varje sida (i genomsnitt) har ett inlägg som detta (alltså som ditt som jag citerat), men trots det så fortsätter folk att handla från FS4.
Sen kommer dom hit och grinar.

Här har du inlägget. Låtsas om att det var skrivet till dig, för det är det i princip:
(FB) Flugsvamp och andra öppna marknader på Darknet
Här är förresten svaret av den idioten jag skrattade åt:

Skulle uppskatta ifall du också blir irriterad och ger ett liknande svar som han ovan
Kommer då använda det till nästa idiot som kommer in och grinar efter att FS4 tar deras pengar, precis som jag gjorde med inlägget jag länkade till ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av XeZoRz
Skrivit till deras support, men sannolikheten att få svar där är väl ungefär lika stor som att vinna på lotto.

DING DING DING!
Du har helt och hållet rätt.
Du kommer inte få tillbaka dina pengar.
Du har 243 sidor att gå igenom, och du kommer se att SAMTLIGA som kommer in och grinar i tråden, som du nu gjort, aldrig fick tillbaka sina pengar.

I början vart jag bara arg över att folk är så dumma i huvudet att dom handlar från FS4.
Nu skrattar jag dock bara åt det.
Jag har insett att oavsett hur mycket jag skyltar för att FS4 är en dålig market så hjälper det inte. Folk lyssnar inte och fortsätter insistera på att handla från FS4.
... tills dom blir av med en större summa pengar och äntligen får tummen ur och går över till Archetyp istället.

Du får se detta som en 5000kr dyr lektion att det är Archetyp som är herre på täppan och att FS4 är skräp.
Senast redigerad av Dr.Vaken 2022-08-27 kl. 17:46.
Citera
2022-08-27, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Vaken
Ännu ett pucko som inte har någon aning om vad dom pratar om.
archetyp.cc är skapad av ASNT, Archetyps admin.

Ja, vissa länkar därifrån funkar inte, med den simpla anledningen att Archetyp har blivit så pass stora att de utsätts för DDoS-attacker.
Funkar inte en länk så går man tillbaka till Archetyp.cc och testar en annan.

Tips: Bokmärk ett par av de olika mirrors ni får från Archetyp.cc.
Tyvärr så får man gå in på Archetyp.cc ett par gånger och lösa CAPTCHA:n ett par gånger för att få en ny mirror-länk.

Jag testade precis och kommer in på Archetyp utan några problem, överhuvud taget. Till och med FÖRSTA MIRROR:n från Archetyp.cc funkade.

Här kan ni läsa inlägget från ASNT när, och varför, han skapade Archetyp.cc
http://zedb27eknzth4dczegzycvpcspw4j...Z1WFlBQjRHQT09

.onion-länk, så använd TOR.
Notera att ni måste logga in för att kunna läsa forumet.
Om ni misstänker att jag försöker länka till en phishing-sida, använd valfri .onion-länk till Archetyp istället, och lägga till detta efter "xxxxxxxxxxx.onion":
/post/d2F4Q3BMTnIwcXVsNmZ1WFlBQjRHQT09
Detta är en direktlänk till forumet, och inlägget av ASNT.
Alternativt, så finns inlägget under "Announcements -> Mirrors: https://archetyp.cc/"
Om ni även klickar på "ASNT" (alltså hans användarnamn) så ser ni klart och tydligt att hans konto är Admin-kontot på Archetyp.

Jag fattar inte varför det hela tiden kommer in folk i tråden och påstår att Archetyp.cc inte är säker, när Archetyps admin själv skapade denna sida för att generera fungerande mirrors till sin egen market.
det funkar nu igen. Bokmärkte min personliga .onion nu.
Citera
2022-08-27, 19:08
Medlem
wes420s avatar
captchan funka ju sådär. fick byta till opera för att få det att fungera. på Arch.
nu e jag inne iallafall! woho.
bästa jävla meddelandet väntade också!
Citera
2022-08-27, 19:16
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Skrev några sidor tillbaka att i princip varje sida (i genomsnitt) har ett inlägg som detta (alltså som ditt som jag citerat), men trots det så fortsätter folk att handla från FS4.

Här har du inlägget. Låtsas om att det var skrivet till dig, för det är det i princip:

Skulle uppskatta ifall du också blir irriterad och ger ett liknande svar som han ovan
Kommer då använda det till nästa idiot som kommer in och grinar efter att FS4 tar deras pengar, precis som jag gjorde med inlägget jag länkade till ovan.

DING DING DING!
Du har 243 sidor att gå igenom, och du kommer se att SAMTLIGA som kommer in och grinar i tråden, som du nu gjort, aldrig fick tillbaka sina pengar.

I början vart jag bara arg över att folk är så dumma i huvudet att dom handlar från FS4.
Jag har insett att oavsett hur mycket jag skyltar för att FS4 är en dålig market så hjälper det inte. Folk lyssnar inte och fortsätter insistera på att handla från FS4.
... tills dom blir av med en större summa pengar och äntligen får tummen ur och går över till Archetyp istället.

Du får se detta som en 5000kr dyr lektion att det är Archetyp som är herre på täppan och att FS4 är skräp.
har själv använt fs4 ett gäng ggr senaste tiden, inget jag rekommenderar, men jag har alltid fått det jag beställt förutom från en "stor" vendor på båda siterna. dispyt där jag fick tillbaks hela summan efter ett långt tugg med vendorn att denna visst har skickat.. det tror jag inte ett dugg på att denne hade gjort.
Citera
2022-08-27, 19:56
Medlem
Citat:

DING DING DING!

Japp - grejen är den - är lite av en periodare och handlar inte speciellt ofta. Tänkte unna mig lite nu och hade kanske en 20-tals köp på fs3. Misstänkte att det skulle gå lika smidigt på fs4 som fs3, men icke.

Av den anledningen så läste jag ju inte trådar som denne, utan gick och skickade btc, enligt gammal vana.

Aja, synd det var en sån stor summa men man har ju lärt sig att läsa på lite innan man tar såna här beslut igen. Blev ju positivt för psyke och kropp iallafall - lägger ju inte mer pengar på skiten nu
Citera
2022-08-27, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
har själv använt fs4 ett gäng ggr senaste tiden, inget jag rekommenderar, men jag har alltid fått det jag beställt förutom från en "stor" vendor på båda siterna. dispyt där jag fick tillbaks hela summan efter ett långt tugg med vendorn att denna visst har skickat.. det tror jag inte ett dugg på att denne hade gjort.

Visst, det finns vissa säljare som är skräp på FS4, men all kritik jag riktar mot FS4 är endast mot FS4 och deras admin.
Det finns säljare på Archetyp som är skräp dom med, men tack vare att Archetyp både har ett forum OCH en admin som är aktiv på forumet, som dessutom lyssnar på medlemmarna, så känns sidan ofantligt mycket säkrare.
Då och då görs det trådar om säljare vars varor inte dyker upp (då snackar vi alltså om att 5-10 pers hoppar in i "säljartråden" och påpekar att varorna inte kommer fram.
Räcker med att tagga ASNT så dyker han så småningom upp i tråden och
a) bannar säljaren
eller
b) temporärt stänger av säljaren (och fryser deras förmåga att ta ut sina pengar) tills dom har gjort rätt för sina kunder.

Jag har själv varit med och försvarat säljare (alltså skickat PMs till ASNT) och fått säljare återaktiverade på Archetyp samt hjälpt till att få säljare som scammar folk bannade.

Att en darknet market har ett forum är guld värt, och om admin dessutom är aktiv på forumet ger ett intryck av att det är en seriös marknad.

FS4 har inget forum, och obefintlig support.
Ändå insisterar folk på att använda FS4. Tills något går snett och dom blir av med massor med pengar.

Archetyp har både aktiv support + ett system man kan använda ifall ens pengar inte dyker upp (finns under ens inställningar, du klistrar in din transaktions TXID ifall pengarna inte dyker upp och vips så är pengarna inne, förutsätt att de har tillräckligt många confirmations i blockkedjan - har fått använda denna funktion 1 gång och pengarna dök upp direkt).
Citera
2022-08-27, 22:30
Medlem
tjomenwilles avatar
Som sagt verkar vara svårt att komma in på Archetyp. Gäller det även säljarna??

Nu som vet varför detta sker nu?

Är det bara att försöka tills man lyckas komma in igen!!??
Citera
2022-08-27, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjomenwille
Som sagt verkar vara svårt att komma in på Archetyp. Gäller det även säljarna??

Nu som vet varför detta sker nu?

Är det bara att försöka tills man lyckas komma in igen!!??

Jag fattar inte hur folk INTE lyckas ta sig in på Archetyp...

Jag gick precis in på archetyp.cc, fick en mirror, hoppade in på den och den fungerade på första försöket... jag upplever INGA problem med att ta mig in på Archetyp.
Citera
2022-08-28, 08:34
Medlem
Jag har inget emot ni blir scammade och kommer aldrig göra något åt det, är en lösning och inget problem.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av marionettist
DDoS skydd nere, genereras inga nya länkar. Leta inte addresser och håll er borta från archetyp.cc
Ännu ett pucko som inte har någon aning om vad dom pratar om. archetyp.cc är skapad av ASNT, Archetyps admin.
.." "..
Tyvärr så får man gå in på Archetyp.cc ett par gånger och lösa CAPTCHA:n ett par gånger för att få en ny mirror-länk.
.." "..
Jag fattar inte varför det hela tiden kommer in folk i tråden och påstår att Archetyp.cc inte är säker, när Archetyps admin själv skapade denna sida för att generera fungerande mirrors till sin egen market.

Skärp dig. Jag ser ingen skillnad i vad du skriver gentemot det du dumförklarar andra i. Den missinformation du blir irriterad på är du direkt ansvarig till.

"pucko".. i någon som försöker varnar er då andra inte når Archetyp.cc då en DNS utan DoS skydd levererar en underdomän utan captcha.

Vad är egentligen ditt mål i tråden?
Vad motiverar dig till att försöka intala andra det är bara, "Ännu ett pucko som inte har någon aning om vad dom pratar om".
Är det din agenda att ingen här ska påpeka, prata eller varna varandra om säkerhet så får du tänka om.
Att Asnt har 'skapat' archetyp.cc är inte till din hjälp. Att påpeka säkerhetsbrister, eller ja ip addresser blev inte mottaglig direkt.
Citat:
onion-länk, så använd TOR. Notera att ni måste logga in för att kunna läsa forumet.
Om ni misstänker att jag försöker länka till en phishing-sida, använd valfri .onion-länk till Archetyp istället, och lägga till detta efter "xxxxxxxxxxx.onion":
/post/d2F4Q3BMTnIwcXVsNmZ1WFlBQjRHQT09
Detta är en direktlänk till forumet, och inlägget av ASNT.
Alternativt, så finns inlägget under "Announcements -> Mirrors: https://archetyp.cc/"
Om ni även klickar på "ASNT" (alltså hans användarnamn) så ser ni klart och tydligt att hans konto är Admin-kontot på Archetyp
Motivera ovanstående eller dumförklara dig själv.
Senast redigerad av qxxp 2022-08-28 kl. 08:40.
Citera
2022-08-28, 08:57
Medlem
Citat:
Jag har inget emot ni blir scammade och kommer aldrig göra något åt det, är en lösning och inget problem.
Skärp dig. Jag ser ingen skillnad i vad du skriver gentemot det du dumförklarar andra i. Den missinformation du blir irriterad på är du direkt ansvarig till.

"pucko".. i någon som försöker varnar er då andra inte når Archetyp.cc då en DNS utan DoS skydd levererar en underdomän utan captcha.

Vad är egentligen ditt mål i tråden?
Vad motiverar dig till att försöka intala andra det är bara, "Ännu ett pucko som inte har någon aning om vad dom pratar om".
Är det din agenda att ingen här ska påpeka, prata eller varna varandra om säkerhet så får du tänka om.
Att Asnt har 'skapat' archetyp.cc är inte till din hjälp. Att påpeka säkerhetsbrister, eller ja ip addresser blev inte mottaglig direkt.Motivera ovanstående eller dumförklara dig själv.

Du får gärna själv motivera i varför jag har fel?
Påstår du att det skett en DNS poisoning mot archetyp.cc?
Eller vad försöker du säga?
Samtliga mirrors som genereras från archetyp.cc fungerar, och det skrivs inget på archetyps forum att det är något fel på archetyp.cc.
Som mest så ligger väl archetyp.cc nere från tillfälle till tillfälle, men vad har det med säkerheten att göra? Han jag citerade påstod att det inte går att lita på archetyp.cc, utan någon motivering överhuvud taget. Jag kom iallafall med en motivering till varför det inte finns någon anledning att tro att archetyp.cc genererar phishing-länkar.

Ingenstans har någon pratat om IP-adresser. Det har helt och hållet handlat om att folk är rädda för phishing-länkar, och jag motiverar till varför archetyp.cc INTE innehåller phishing-länkar.

Citat:
Motivera ovanstående eller dumförklara dig själv.

... är du helt efterbliven?
Precis som jag skrev ovan så var det jag skrev helt enkelt för att motbevisa påståendet att archetyp.cc inte är säkert.

Mitt "mål" är att folk ska gå över till Archetyp för att folk gång på gång på gång går in i tråden och grinar över att deras insättningar på FS4 försvinner, och att det inte finns något sätt att få tillbaka sina pengar på.
Jag försöker förhindra att folk slänger sina pengar i sjön.

Så. Visa nu vad för missinformation jag har spridit. Jag väntar.
Citera
2022-08-28, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache
Ligger arch nere nu?
Hoppas den kommer upp!

Den är inte nere men ni får ju spara länkarna som kommer upp när ni kommer in på sidan för archetyp.cc länkarna fungerar inte alltid men har man länkarna sparade så kommer man in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in