2022-01-31, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iciw
Möjligtvis på de ordrar jag inte har tagit mig orken att starta dispyt på eftersom att efter en dispyt så kom ett nytt paket 1,5 vecka efter det hade skickats.

Har ni erfarenheten av att archetyp alltid levereras sina produkter?

Mvh

Haha de är inte PostNord som tar dina paket, de är säljare som blåser dig. Ja, alla paket kommer fram. Hade posten tagit dina brev hade polisen kontaktat dig.
Senast redigerad av gingan 2022-01-31 kl. 08:41.
Citera
2022-01-31, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Om man läser recensioner från flera köpare av olika säljare så är det väldigt många som inte tycks ha fått sina paket levererade. Jag vet inte om det är som ovan sa att Postnord har ökat kontrollen av paket, det känns definitivt inte omöjligt. Själv har jag minst ett paket av sex som inte kommit fram, och även ett andra som inte kommit fram på en vecka nu. Hade ju varit för jävla tråkigt om det tagits nya krafttag mot att förlama internethandeln av weed (och andra droger), speciellt om man inte har någon säljare att köpa från på gatan och ingen möjlighet att odla eget. Hursomhelst, jag råder ingen att köpa för mer än något för risken finns alltid, alltid att det inte kommer fram om man inte vill riskera att eventuellt tvingas kasta för mycket pengar i sjön.

Är de på fs4? De är säljare som blåser er. Posten har inte tid att kolla igenom varenda brev. Och hade posten tagit ett brev hade ni fått brev från polisen. Fs4 har tyvärr en massa lurendrejare. Skaffa archetyp.
Senast redigerad av gingan 2022-01-31 kl. 08:40.
Citera
2022-01-31, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gingan
Haha de är inte PostNord som tar dina paket, de är säljare som blåser dig. Ja, alla paket kommer fram. Hade posten tagit dina brev hade polisen kontaktat dig.

Citat:
Ursprungligen postat av gingan
Är de på fs4? De är säljare som blåser er. Posten har inte tid att kolla igenom varenda brev. Och hade posten tagit ett brev hade ni fått brev från polisen. Fs4 har tyvärr en massa lurendrejare. Skaffa archetyp.

Håller man sig till säljare med bra betyg så är det nog rätt lugnt på fs4. Men som jag sagt förr, säger det igen: Beställer man av nån helt utan betyg/dåliga betyg så är man ju helt pantad och förtjänar faktiskt att bli blåst..
Citera
2022-01-31, 08:52
Medlem
wexios avatar
Sen fs3.0 lades ner så har jag beställt direkt från säljaren fram tills nu när man blev blåst på en månadslön….
Har nog lagt minst 30 beställningar hos dom och aldrig varit problem.

Det känns som flera har satt det i system att inte skicka.

Bara gilla läget, det är väl något man får räkna med tyvärr.

Var noga och kolla vad dom har för recessioner så ni ser hur ofta folk inte får paket och sånt.
Så är det ju en varningstecken.

Hur snabba är polisen på att höra av sig om dom tar pkt ?
Senast redigerad av wexio 2022-01-31 kl. 08:55.
Citera
2022-01-31, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wexio
Sen fs3.0 lades ner så har jag beställt direkt från säljaren fram tills nu när man blev blåst på en månadslön….
Har nog lagt minst 30 beställningar hos dom och aldrig varit problem.

Bara gilla läget, det är väl något man får räkna med tyvärr.

Var noga och kolla vad dom har för recessioner så ni ser hur ofta folk inte får paket och sånt.
Så är det ju en varningstecken.

Det känns som flera har satt det i system att inte skicka.

Hur snabba är polisen på att höra av sig om dom tar pkt ?

Blåst på en månadslön på fs4? Berätta gärna mer! Så vi kan hålla oss undan!
Citera
2022-01-31, 14:59
Medlem
The.Swedes avatar
Vet många skriver "köp bara av vendors som har bra betyg, läs reviews m.m." men det är ju egentligen helt opålitligt system. Jag menar hur många vågar skriva ärliga reviews om en drogförsäljare som vet var du bor, och vad du heter? Så det blir ju att man lämnar bra betyg/review om man haft en bra upplevelse och låter bli om det va en dålig affär.
Citera
2022-01-31, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elaolaela
Fortfarande strul med insättningar till fs4 eller är det åtgärdat? Är problemet bara att det tar lång tid innan pengarna kommer in eller har folk inte fått in deras pengar alls också?

2021-01-31 kl 14:00
De flesta insättningar kommer fram nu

Efter lite strul förra veckan med insättningar så verkar det funka bra nu, de allra flesta får in sina pengar på några minuter. Några enstaka väntar dock fortfarande, håller tummarna att de löser sig för även dem.
Citera
2022-01-31, 18:36
Medlem
avsmakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Vet många skriver "köp bara av vendors som har bra betyg, läs reviews m.m." men det är ju egentligen helt opålitligt system. Jag menar hur många vågar skriva ärliga reviews om en drogförsäljare som vet var du bor, och vad du heter? Så det blir ju att man lämnar bra betyg/review om man haft en bra upplevelse och låter bli om det va en dålig affär.
Du nojar gubben. Det händer inte ett skit. Jag borde ha torpeder efter mig om dina rädslor var sanna.
Citera
2022-01-31, 19:01
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindecember
Har inget med postnord att göra. Du blir nog bara blåst mycket.

Haft samma problem.
Jag trodde det var blåsbögar på FS4 tills 2 paket från pålitliga säljare jag beställt från sen FS3 inte kom fram .

Citat:
Ursprungligen postat av Iciw
Möjligtvis på de ordrar jag inte har tagit mig orken att starta dispyt på eftersom att efter en dispyt så kom ett nytt paket 1,5 vecka efter det hade skickats.

Har ni erfarenheten av att archetyp alltid levereras sina produkter?

Mvh

Se ovan.
Citera
2022-01-31, 19:01
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avsmaken
Du nojar gubben. Det händer inte ett skit. Jag borde ha torpeder efter mig om dina rädslor var sanna.
Alla dagar i veckan... Tror du jag är ensam med mitt resonemang då?
Citera
2022-01-31, 20:10
Medlem
Å andra sidan. Att gå efter vendors med bra reviews är nog det enda man kan förlita sig på, men man stöter på lite olika faktorer här.

1. Vendorn kan be bekanta att gå in och beställa från sin egen shop, släppa deponin efter 1-1.5 dag för att erhålla både bra leveranstid samt ger 18stk av de bekanta 5/5 medans 2stk ger 4/5 för att de inte ska se allt för öppenbart ut.

Nu kommer Pelle18 in på FS4 och ser just utmärkta reviews för denna vendor, beställer direkt i tro om att vendorn är tok reko och han slänger 10k direkt, shoppen skickar inget och tjänade 10k utan att slösa på sina produkter.

Internet scam 101 kort sagt.

I den kriminella världen måste man förutsätta att folk är just.. kriminella.
Citera
2022-01-31, 20:15
Medlem
Katastrofen1s avatar
Tveksam till att det kommer fungera så bra som det gjorde på FS3.0. Rätt sjukt hur pålitlig den sidan ändå var.

Är det mycket scams nu för tiden eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in