Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Jag hittar ingen rapportering i dag. Synd! Det vore lite intressant med ytterligare version i dag.
Journalisten skrev att de kom att vara på plats och rapportera heja rättegång. Synd.
Du minns helt rätt picasso2 🙏 har skrivit om
det, och mycke mer matnyttigt inför rättegång.
Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Jag har för mig att Picasso2 ❤ tidigare informerat mig om att rätten inte får läsa fup i förväg, för att vara opåverkade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
En åklagare eller advokat som skyller på offret, som ett par nättroll gör här, finns inte på kartan. Däremot kan advokat OCH domare ifrågasätta bevisningen - beroende på hur den ser ut. Det vet vi inte. Det finns domare som ser vart och ett av bevisningen, medan andra ser helheten. Förutom det så hoppas jag att åklagaren lyckas framföra bevisningen muntligt på ett bra sätt eftersom domarna inte läser igenom fupen.
Visst är det våld i nära relation, som slutat i dödlig utgång. Det ska bara bevisas bortom rimligt tvivel. Men det tror jag nog man kommer lyckas med.
Han har erkänt han stöp Beata och kommet med nya uppgifter som han inte sagt i förhör.
Som tur är står inte hans uppgifter i oemotsagd.
Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Åklagare Kristina Amilon frågar varför exmaken kommer med en ny berättelse i tingsrätten.
– Jag vet inte. Det finns ett vittne som känner till allt, men han kommer tyvärr inte hit till rättegången, säger exmaken.
Märkligt att försvararen inte kallat in de vittnet el något vittne överhuvudtaget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Nya uppgifter trillar in från C
"Han berättar att tre killar och en tjej därefter säger åt honom att köra till ut i skogen.
– Där sa de till mig att gräva upp en grop. Jag trodde hela tiden att de bara ville skrämma mig, säger han i rätten."
Domaren frågar om exmaken inte vet när eller hur Beata dog.
– Nej, svarar exmaken.
Hans fantasier verkar det inte va fel på.
Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Alltså denna karl!!
Under förhör:
"Enligt exmaken avbryts bilfärden, strax innan Beata försvinner, och Beata går ut från bilen. Exmaken ska då ha tagit tag om hennes handväska, varpå hon knäpper av handväskan och säger åt honom att behålla den. Han säger att hon stod bredvid bilen och pratade med någon.
– Då såg jag att hon hade näsblod, jag vet inte varför, säger han.
Han berättar att tre killar och en tjej därefter säger åt honom att köra till ut i skogen.
– Där sa de till mig att gräva upp en grop. Jag trodde hela tiden att de bara ville skrämma mig, säger han i rätten."
Ytterligare en version av det inträffade. Denna än mer skruvad än de tidigare. Att han inte inser hur otroligt osannolikt det låter!
Rätten kommer inte köpa hans märkliga versioner, den ena värre än den andra.