Citat:
Ursprungligen postat av
Lars48.
Det [Ipren] ska man ge till barn hur som helst eller?
Var är trygghetspersonens roll i detta fall? Det ska finnas en trygghetsperson om förhör sker utan vårdnadshavarens veteskap.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lars48.
Enligt 112 akten det finns 3 förhör med Oskar enligt nedan:
1. 21-09-25
2. 21-09-29
3. 21-10-25
4. Eftersök av brottsplats 22-03-18
Vad menar du med att varje timme är avgörande?! Vad är det som är så avgörande mars/2022?!
Vid varje förhör finns särskildföreträdare men ingen trygghetsperson. Enligt vad jag kan se i alla fall saknas trygghetsperson.
Det är förhör om en och samma sak om och om igen:
''Förhörsledaren uppger för Oskar att han tidigare har berättat vad som hände men han ombeds
att berätta en gång till vad som hände senaste gången när han träffade mamma och pappa. Han
ombeds att berätta på polska. Han säger "det var i onsdags när jag bodde hemma...''
Att du orkar. Eller är det bara kul att provocera och ödsla andra tid?
"Ipren-förhöret" sker den 25/9, dagen efter Beatas försvinnande. Då är fortfarande varje timme avgörande eftersom hon ur polisens perspektiv kunde ha varit vid liv då. Det är trygghetspersonen som ber om Iprenen:
Tygghetspersonen efterfrågar någon form av medicin och Sofi får en halv ipren, med information om att iprenen är till från tolv år och eventuellt inte lämplig att ge till Oskar.
Det är styrkan 400 mg som är olämplig att ge barn under 12 år. Ipren med styrkan 200 mg kan enligt FASS ges till barn från 7 år. Jag vet inte bättre än Läkemedelsverket, men det kanske du gör?
Förhöret i fråga är ca 30 minuter följt av 20 minuters paus för Os skull, följt av 20 minuter till av förhör. Tycker du verkligen det är hemsk behandling av huvudvittnet till ett försvinnande?
Som du kan läsa förklarar barnförhörsledaren att samma fråga kan ställas flera gånger för att man kanske inte har förstått svaret första gången. Självklart görs det även för att se om berättelsen ändras och allt eftersom utredningen fortlöper får dom mer information som dom behöver kontrollera med vittnen utan att ställa ledande frågor. Dessutom kan vittnet vara chockat den första tiden efter händelsen. Men du är förmodligen utbildad i förhörsmetodik eftersom du vet bäst? Det är inte jag.
Om vi släpper Os förkylning i september... Vad tror du är anledningen till att C berättar nya versioner varje gång han öppnar munnen?