2022-08-16, 10:24
Medlem
I dag inleds rättegångens fjärde dag

Rättegången mot Beata Ratzmans exmake går in på sin fjärde dag.
I dag ska förhör hållas med både den mordmisstänkte exmaken och Beatas mamma.

Direktrapportering:

https://www.expressen.se/kvallsposten/mammans-vadjan-till-exmaken-innan-mordet/
Citera
2022-08-16, 10:41
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Du behöver inte be om ursäkt, så känner vi nog allihopa, Lars48, Barby och gräset är tre stycken inavlade stolpskott som inte har mer vett än så. Du får ha överseende med dessa troll och scrolla förbi deras idiotiska inlägg.
Du har helt rätt i ditt svar (citat ovan) till Medvetenommycketxx.👍🏼
"Gräset" är borta och har trollat färdigt. Barby var inne i morse (kl 05.27) men ligger lågt (förhoppningsvis p.g.a. skamkänslor). Lars48 fortsätter i Gräsets metodutveckling med att ställa märkliga motfrågor för att skapa irrelevanta kedjor av betungande skräp, i en i övrigt fantastisk men också numera omfattande tråd.

Trådens senaste hjältar anser jag vara de skribenter som bidragit med utvecklande resonemang om sina tankar och idéer kring materialet i FUP samt även med inhämtning utav allehanda väsentliga dokument betr. "Crazy" Ratsmans eskapader.

Detta ger förhoppningsvis även nya läsare en bild utav det närmast ofattbara som inträffade under förra året, som en vidrig avslutning på en familjs lidande.
Allt p.g.a. en narcissistisk manipulativ kvinnomisshandlare vars tankar i skallen antagligen pressade på allt mer att "får inte jag behålla denna j-a (invektiv), så ska fan i mig inte heller någon annan få henne".

Barnen får inte tillbaka sin mamma Beata 🕯 men jag hoppas att vårt rättsväsende (i TR alt. HR) ger "mördaren" (som Picasso2 uttrycker det i sin signatur) en straffmätning på högsta tänkbara nivå följt utav ett beslut om utvisning ifrån en demokrati som han inte ens är värdig att inandas luften i.
Citera
2022-08-16, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Rättegången mot Beata Ratzmans exmake går in på sin fjärde dag.
I dag ska förhör hållas med både den mordmisstänkte exmaken och Beatas mamma.

Direktrapportering:

https://www.expressen.se/kvallsposten/mammans-vadjan-till-exmaken-innan-mordet/

Tack!

Nu är det Cezarys tur att höras.
Citera
2022-08-16, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
För att lugna din oro kan jag även meddela att ibuprofen 200 mg (vilket motsvarar en halv Ipren) är godkänt för barn från 7 år enligt FASS.
Det ska man ge till barn hur som helst eller?
Var är trygghetspersonens roll i detta fall? Det ska finnas en trygghetsperson om förhör sker utan vårdnadshavarens veteskap.
Citera
2022-08-16, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tack!

Nu är det Cezarys tur att höras.

Hemskt att Beatas mamma bröt samman under förhöret.

Ja, undras vad han ska skylla på nu? Som om när han misshandlade Beata hade han glömt, men förstod han gjort det när han fick lyssna på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Var är trygghetspersonens roll i detta fall? Det ska finnas en trygghetsperson om förhör sker utan vårdnadshavarens veteskap.

Vad i herre Jesus namn har en trygghetsperson med detta att göra? Medicin finns det andra trådar
du kan diskutera i.
Citera
2022-08-16, 13:22
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.

Föreslår att du anmäler förhörsledaren och åklagaren för det och slutar skapa kaos i den gruppen.
Citera
2022-08-16, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Hemskt att Beatas mamma bröt samman under förhöret.

Ja, undras vad han ska skylla på nu? Som om när han misshandlade Beata hade han glömt, men förstod han gjort det när han fick lyssna på det.

Ja, verkligen!

Nya uppgifter trillar in från C
"Han berättar att tre killar och en tjej därefter säger åt honom att köra till ut i skogen.
– Där sa de till mig att gräva upp en grop. Jag trodde hela tiden att de bara ville skrämma mig, säger han i rätten."

Domaren frågar om exmaken inte vet när eller hur Beata dog.

– Nej, svarar exmaken.
Citera
2022-08-16, 13:28
Medlem
sybels avatar
Alltså denna karl!!
Under förhör:
"Enligt exmaken avbryts bilfärden, strax innan Beata försvinner, och Beata går ut från bilen. Exmaken ska då ha tagit tag om hennes handväska, varpå hon knäpper av handväskan och säger åt honom att behålla den. Han säger att hon stod bredvid bilen och pratade med någon.

– Då såg jag att hon hade näsblod, jag vet inte varför, säger han.

Han berättar att tre killar och en tjej därefter säger åt honom att köra till ut i skogen.

– Där sa de till mig att gräva upp en grop. Jag trodde hela tiden att de bara ville skrämma mig, säger han i rätten."

Ytterligare en version av det inträffade. Denna än mer skruvad än de tidigare. Att han inte inser hur otroligt osannolikt det låter!
Citera
2022-08-16, 13:30
Medlem
sybels avatar
Åklagare Kristina Amilon frågar varför exmaken kommer med en ny berättelse i tingsrätten.

– Jag vet inte. Det finns ett vittne som känner till allt, men han kommer tyvärr inte hit till rättegången, säger exmaken.
Citera
2022-08-16, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Barnfridsbrott förutsätter nära relation. Lämpligheten kan absolut ifrågasättas men bör samtidigt ställas i relation till att han vid tidpunkten är enda vittne i sökandet efter en saknad, inte nödvändigtvis avliden, person och då är varje timme avgörande.
Enligt 112 akten det finns 3 förhör med Oskar enligt nedan:
1. 21-09-25
2. 21-09-29
3. 21-10-25
4. Eftersök av brottsplats 22-03-18
Vad menar du med att varje timme är avgörande?! Vad är det som är så avgörande mars/2022?!
Vid varje förhör finns särskildföreträdare men ingen trygghetsperson. Enligt vad jag kan se i alla fall saknas trygghetsperson.
Det är förhör om en och samma sak om och om igen:
''Förhörsledaren uppger för Oskar att han tidigare har berättat vad som hände men han ombeds
att berätta en gång till vad som hände senaste gången när han träffade mamma och pappa. Han
ombeds att berätta på polska. Han säger "det var i onsdags när jag bodde hemma
...''
Citera
2022-08-16, 13:41
Medlem
sybels avatar
"Jag ville veta varför hon gjort detta mot mig, säger exmaken. " vidare i förhöret.
Dummare än dummast och trögare än trögast. Offerkofta i dubbla lager!
Citera
2022-08-16, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
"Jag ville veta varför hon gjort detta mot mig, säger exmaken. " vidare i förhöret.
Dummare än dummast och trögare än trögast. Offerkofta i dubbla lager!

Som tur är står inte hans beskrivning oemotsagd. Han försöker verkligen putsa sin fasad inför döva öron. Inte en chans att detta går hem.

Åklagaren: Hur skulle du beskriva ditt temperament?

– Jag var alldeles för överbeskyddande. När Beata sa att hon hade ont i magen till exempel fick jag panik och bad henne gå till läkaren.

Åklagaren: Hur är ditt humör?

– Jag tycker om att skämta och att spexa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in