Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Vad menas med tillräckligt mycket?
Jag har läst den, många frågetecken kvarstår.
Jag tror (en teori) att man har hittills bara skrapat på ytan om vad som hände mellan B och C i deras helt uppenbart destruktiva relation?
Det går i nuläget nog inte att utesluta att båda parter kan ha pucklat på varandra?
Får man fråga varför du är så enögd och inte så lite partisk när du betraktar det aktuella fallet?
Jag skrev ju tillräckligt mycket för att barnen skulle märka det. Antal glas spelar väl ingen roll då det viktiga är hur barnen upplevde det?
Ja, domen från kammarätten är nog bara ett smakprov på alla hemskheter vi kommer få ta del av i fup. Men jag skulle bli förvånad om det visar sig att B varit våldsam. Tittar vi på den bild som barnen och B målat upp, så har våldet varit enkelriktat. Vi har bilder och vittnesmål som professionella bedömare haft tillgång till och dom har kommit fram till att B inte brukar våld mot någon.
Du anser mig vara partisk för att jag inte tror att B var våldsam och orsakade sin egen död? Om du är intresserad kan du kolla min posthistorik i andra trådar där jag försvarat manliga mgm som blivit felaktigt anklagade enligt mig. Att jag skulle vara enögd tycker jag är en felaktig anklagelse.
Av det som framkommit hittills är det mer eller mindre solklart vad som hänt, förutom detaljerna. Att vissa inte lyckas se det uppenbara är både frustrerande och fascinerande på samma gång.