2022-02-04, 02:22
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
I ditt invecklade hypotetiska scenario är det förstås bara en tillfällighet att Bs telefon aldrig mer positioneras på någon annan plats än där hon sist sågs i livet med C, och att det inte tycks finnas ett enda vittne som sett henne gå tillbaka till lägenheten.

Den kan i teorin ha laddat ur efter att hon träffade C vid Oxie eller efter att hon träffade den där väninnan? Då blir det svårt att positionera.

Samtalslistor och sms-tömning kan också vara svar på våra bryderier.

Det ska bli intressant att få läsa om allt detta i FUP:et.

Det finns väl samtidigt inget som motsäger teorin om att hon hade två eller ännu fler mobiler, kanske med oregistrerade kontantkort?
Citera
2022-02-04, 05:03
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Tack men i nuläget så finns det väl en hel del som verkar peka på en tragisk olyckshändelse i samband med gräl och bråk, kanske i berusat till stånd hos båda parter? Får man fråga varför du är motståndare till denna hypotes? Berövat låter dock missvisande, vad sägs istället om orsakat som C faktiskt medgett?

Nej, det inget som pekar på nån tragisk olyckshändelse. Allt pekar på mord.
Citera
2022-02-04, 05:07
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

Det finns väl samtidigt inget som motsäger teorin om att hon hade två eller ännu fler mobiler, kanske med oregistrerade kontantkort?

Helt klart. Hon var väl en spion och hade många identiteter, flera namn och två "hemliga" telefonnummer som är listade på ratsit.
Hahaha.
Senast redigerad av ursalund 2022-02-04 kl. 05:09.
Citera
2022-02-04, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Snart kommer du att få en sådan chock när du läser fupen att jag hellre håller tyst.

Barnen kommer att berätta i detalj vad deras mamma gjorde mot dem. Tills dess, fortsätt att skydda henne.

Jag ställde 5 frågor till dig, du duckar för samtliga (och raderar största delen av mitt inlägg)! Svarade du på fel inlägg?

Även om inte svaret var till mig så har ditt inlägg gjort att jag undrar följande:

Har C berättat mer skit om sin fru för dig?

Eller har du även haft kontakt med barnen så du vet vad de "kommer att berätta"?
Citera
2022-02-04, 08:43
Medlem
Citat:
(Ditt inlägg är riktat till en annan skribent men jag vill ändå svara)

Det finns inte mycket att säga just nu, alla är nog smått chockade dessutom av uppgifterna som postades i tråden häromdagen när det gällde parets dryckesvanor i barnens åsyn?

Frågan är nog när du ska komma till insikt om att det var två parter i detta fall som interagerade med varandra? Du vill ju bara skylla allt elände i parets äktenskap på C.

Vi kan dessutom vända på din fråga, vad tror du C kan vara skyldig till?

Spela bara inte den gamla vanliga repiga skivan nu utan försök utveckla dina tankar kring det aktuella fallet med bakgrund av vad vi vet just nu.

Det är så klart ok att svara vem som helst i tråden.

I detta fall var mina frågor riktade till Barby pga att det är hen som säger sig ha pratat med C (i monologform iof).

Denne Barby har svarat på mitt inlägg nu, tyvärr inte på mina frågor så det var väl felpostat?

Vad gäller gamla vanliga repiga skivan... du kastar sten i glashus.

Vad C är skyldig till har han erkänt själv, orsak till hennes död... därav sitter han där han sitter med sina tankar i sin ensamhet!
Citera
2022-02-04, 09:20
Medlem
Citat:
Vad menas med tillräckligt mycket?

Jag har läst den, många frågetecken kvarstår.

Jag tror (en teori) att man har hittills bara skrapat på ytan om vad som hände mellan B och C i deras helt uppenbart destruktiva relation?

Det går i nuläget nog inte att utesluta att båda parter kan ha pucklat på varandra?

Får man fråga varför du är så enögd och inte så lite partisk när du betraktar det aktuella fallet?

Jag skrev ju tillräckligt mycket för att barnen skulle märka det. Antal glas spelar väl ingen roll då det viktiga är hur barnen upplevde det?

Ja, domen från kammarätten är nog bara ett smakprov på alla hemskheter vi kommer få ta del av i fup. Men jag skulle bli förvånad om det visar sig att B varit våldsam. Tittar vi på den bild som barnen och B målat upp, så har våldet varit enkelriktat. Vi har bilder och vittnesmål som professionella bedömare haft tillgång till och dom har kommit fram till att B inte brukar våld mot någon.

Du anser mig vara partisk för att jag inte tror att B var våldsam och orsakade sin egen död? Om du är intresserad kan du kolla min posthistorik i andra trådar där jag försvarat manliga mgm som blivit felaktigt anklagade enligt mig. Att jag skulle vara enögd tycker jag är en felaktig anklagelse.

Av det som framkommit hittills är det mer eller mindre solklart vad som hänt, förutom detaljerna. Att vissa inte lyckas se det uppenbara är både frustrerande och fascinerande på samma gång.
Citera
2022-02-04, 11:14
Medlem
sybels avatar
Nu har sammanfattning av LVU -utredningen, Förvaltningsrättens dom och Kammarrättens fastslagande gett de läsförståelsekunniga mer kött på benen medan tråden fortsätter med samma rundgång-på-repeat som tidigare. Därför tror jag inte att FUP heller kommer att göra någon skillnad.
Att åklagare och även Hr kan ifrågasättas efter en FUP som ger fler frågor än svar, likt fallet med Emilia i Tollarp, är jag fullt medveten om. Men detta fall förefaller vara ett klassiskt skolexempel på våld i nära relation.
Citera
2022-02-04, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Nu har sammanfattning av LVU -utredningen, Förvaltningsrättens dom och Kammarrättens fastslagande gett de läsförståelsekunniga mer kött på benen medan tråden fortsätter med samma rundgång-på-repeat som tidigare. Därför tror jag inte att FUP heller kommer att göra någon skillnad.
Att åklagare och även Hr kan ifrågasättas efter en FUP som ger fler frågor än svar, likt fallet med Emilia i Tollarp, är jag fullt medveten om. Men detta fall förefaller vara ett klassiskt skolexempel på våld i nära relation.
En åklagare eller advokat som skyller på offret, som ett par nättroll gör här, finns inte på kartan. Däremot kan advokat OCH domare ifrågasätta bevisningen - beroende på hur den ser ut. Det vet vi inte. Det finns domare som ser vart och ett av bevisningen, medan andra ser helheten. Förutom det så hoppas jag att åklagaren lyckas framföra bevisningen muntligt på ett bra sätt eftersom domarna inte läser igenom fupen.
Visst är det våld i nära relation, som slutat i dödlig utgång. Det ska bara bevisas bortom rimligt tvivel. Men det tror jag nog man kommer lyckas med.
Citera
2022-02-04, 12:37
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En åklagare eller advokat som skyller på offret, som ett par nättroll gör här, finns inte på kartan. Däremot kan advokat OCH domare ifrågasätta bevisningen - beroende på hur den ser ut. Det vet vi inte. Det finns domare som ser vart och ett av bevisningen, medan andra ser helheten. Förutom det så hoppas jag att åklagaren lyckas framföra bevisningen muntligt på ett bra sätt eftersom domarna inte läser igenom fupen.
Visst är det våld i nära relation, som slutat i dödlig utgång. Det ska bara bevisas bortom rimligt tvivel. Men det tror jag nog man kommer lyckas med.
Uttryckte jag mig så luddigt att det föreföll som att jag menade det fetade?
Citera
2022-02-04, 14:22
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Man får nästan intrycket av att du ÖNSKAR detta trots att din tidigare bild av B till viss del verkar ha krackelerat pga de nya uppgifterna om parets gemensamma intag av alkohol i barnens närvaro?

Varför kan det aktuella fallet istället inte vara frågan en destruktiv bråk och skrikrelation marinerad i alkohol där båda parter betett sig högst opassande?

Vad finns det i nuläget som motsäger denna hypotes? Det verkar ju vara mer som talar för detta än för den klassiska fördomsfulla bilden av våld i nära relationer som du trist nog verkar fortsätta att förespråka?
Citera
2022-02-04, 14:59
Medlem
Citat:

Vad finns det i nuläget som motsäger denna hypotes? Det verkar ju vara mer som talar för detta än för den klassiska fördomsfulla bilden av våld i nära relationer som du trist nog verkar fortsätta att förespråka?

Vad finns det i nuläget som motsäger att C under flera års tid hotat och misshandlat sin familj? Att dom dagligen levt med hot och slag? Att han planerade att döda sin fru när hon försökte frigöra sig och sina barn? Och att han till slut lyckades.
Citera
2022-02-04, 15:22
Medlem
sybels avatar
Citat:
Man får nästan intrycket av att du ÖNSKAR detta trots att din tidigare bild av B till viss del verkar ha krackelerat pga de nya uppgifterna om parets gemensamma intag av alkohol i barnens närvaro?

Varför kan det aktuella fallet istället inte vara frågan en destruktiv bråk och skrikrelation marinerad i alkohol där båda parter betett sig högst opassande?

Nu har sammanfattning av LVU -utredningen, Förvaltningsrättens dom och Kammarrättens fastslagande gett de läsförståelsekunniga mer kött på benen medan tråden fortsätter med samma rundgång-på-repeat som tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in