2022-08-16, 19:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
–

Åklagaren: Du sa någonting om en väska.

– När Beata var påväg därifrån tog jag tag i hennes väska och hon knäppte av väskan, för jag ville inte att hon skulle gå.

Eller var det remmen han fick tag i och hon knäppte loss den för att komma undan? Då står han där med remmen i handen...Och resten har han erkänt.
Citera
2022-08-16, 19:49
Medlem
sybels avatar
"Åklagaren:*Varför berättar du om en dragkamp i bilen hos polisen men inte idag?

– Kanske för att jag inte vill minnas vissa saker, säger exmaken"

Det var väl det vettigaste och kanske enda sanna C fick ur sig i dag.
Citera
2022-08-16, 20:23
Medlem
sybels avatar
När jag läste fup noterade jag följande:
"Väskan innehåller bland annat en telefon, denna är inte inskriven som beslagspunkt"
Kan någon förklara varför tfn inte skrevs in som beslagspunkt?
(Tyvärr antecknade jag inte var i fup jag läste det.)
Citera
2022-08-16, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
När jag läste fup noterade jag följande:
"Väskan innehåller bland annat en telefon, denna är inte inskriven som beslagspunkt"
Kan någon förklara varför tfn inte skrevs in som beslagspunkt?
(Tyvärr antecknade jag inte var i fup jag läste det.)
Telefonen ingår i beslagsprotokollet för handväskan där den ingår i en av beslagspunkterna med eget beslagsnummer.
Citera
2022-08-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Att du orkar. Eller är det bara kul att provocera och ödsla andra tid?

"Ipren-förhöret" sker den 25/9, dagen efter Beatas försvinnande. Då är fortfarande varje timme avgörande eftersom hon ur polisens perspektiv kunde ha varit vid liv då. Det är trygghetspersonen som ber om Iprenen:

Tygghetspersonen efterfrågar någon form av medicin och Sofi får en halv ipren, med information om att iprenen är till från tolv år och eventuellt inte lämplig att ge till Oskar.

Det är styrkan 400 mg som är olämplig att ge barn under 12 år. Ipren med styrkan 200 mg kan enligt FASS ges till barn från 7 år. Jag vet inte bättre än Läkemedelsverket, men det kanske du gör?

Förhöret i fråga är ca 30 minuter följt av 20 minuters paus för Os skull, följt av 20 minuter till av förhör. Tycker du verkligen det är hemsk behandling av huvudvittnet till ett försvinnande?

Som du kan läsa förklarar barnförhörsledaren att samma fråga kan ställas flera gånger för att man kanske inte har förstått svaret första gången. Självklart görs det även för att se om berättelsen ändras och allt eftersom utredningen fortlöper får dom mer information som dom behöver kontrollera med vittnen utan att ställa ledande frågor. Dessutom kan vittnet vara chockat den första tiden efter händelsen. Men du är förmodligen utbildad i förhörsmetodik eftersom du vet bäst? Det är inte jag.

Om vi släpper Os förkylning i september... Vad tror du är anledningen till att C berättar nya versioner varje gång han öppnar munnen?
Läkemedlet beräknas utefter mg per kg av kroppsvikten, multiplicerad med den totala kroppsvikten. Du behöver en snabb kurs i läkemedelsberäkning.
Redan efter första förhöret med lillpojken står det solklart att han knappast vet nånting om händelsen. Att korsförhöra honom om och om igen är i min syn moraliskt felaktigt trots att det finns laglig grund för det.
Lillpojken vet ingenting.
Du fortfarande inte svarat på frågan om att på vilket sätt har pojken bevittnat ett mord.
Förmodligen för att det inte finns nåt vettigt svar till frågan.
Påståendet att pojken har genom att höra röster bevittnat delar av ett mord är totalt felaktigt och i mina ögon en illusion.
Det är knappast förenligt med förhören i akt 112.
Vart har man fått denna illusion ifrån är nånting som jag är väldigt sugen på att ta reda på.
Angående C återkommer när jag har läst färdigt alt 110. Hans så kallade erkännande är en blandning av fantasier och fakta.
Jag skriver min syn när jag har läst färdigt akten.
Senast redigerad av Lars48. 2022-08-16 kl. 22:00.
Citera
2022-08-16, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Läkemedlet beräknas utefter mg per kg av kroppsvikten, multiplicerad med den totala kroppsvikten. Du behöver en snabb kurs i läkemedelsberäkning.
Redan efter första förhöret med lillpojken står det solklart att han knappast vet nånting om händelsen. Att korsförhöra honom om och om igen är i min syn moraliskt felaktigt trots att det finns laglig grund för det.
Du fortfarande inte svarat på frågan om att på vilket sätt har pojken bevittnat ett mord.
Påståendet att pojken har genom att höra röster bevittnat delar av ett mord är totalt felaktigt och i mina ögon en illusion.
Vart har man fått denna illusion ifrån är nånting som jag är väldigt sugen på att ta reda på.
Angående C återkommer när jag har läst färdigt alt 110. Hans så kallade erkännande är en blandning av fantasier och fakta.

Nu verkar du har läst stora delar av fup där man får svart på vitt att Beata blivit misshandlad under flera år, våldtagen, blivit strypt, fått halsen avskuren och till sist dumpad i en jordhög med ansiktet neråt. Och det du reagerat på är att sonen får en halv ipren för att orka med att leta efter sin försvunna mamma under en timmas tid.

Vafan är det för fel på dig människa? Är du så jävla korkad att du inte fattar att pojken sitter på extremt värdefull information som hade kunnat leda dom till Beata redan första dygnet och besparar en massa människor onödigt lidande. Han var med under stora delar av händelseförloppet!
Citera
2022-08-16, 22:13
Medlem
Citat:
Eller var det remmen han fick tag i och hon knäppte loss den för att komma undan? Då står han där med remmen i handen...Och resten har han erkänt.

Så kan det vara. Knäppet på hennes Nike väska är väldigt lätt att knäppa loss. Kan göras under en dragkamp.
Citera
2022-08-16, 22:42
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Nej det behöver jag inte. Grundskolematemarik räcker för att förstå att 400/2 = 200, vilket är den i mg tillåtna dosen ibuprofen för barn från 7 års ålder. Vad är det du har svårt att förstå?

Citat:

Korsförhör? Att fördelat på tre tillfällen, utspritt över en månad, tillsammans med trygghetsperson och särskilt utbildad barnförhörspersonal förhöra ett huvudvittne sammanlagt mindre än två timmar och ta med honom på en biltur tycker du är korsförhör? Ge dig nu.

Citat:

Jo, jag har svarat dig, både med citering och förklaring. Att du inte accepterar svaret är en annan femma.

Citat:

Glöm inte att läsa den flera timmar långa inspelningen av när han natten till julafton tjatar på Beata att supa sig full, har sex med henne fast att hon säger nej upprepade gånger och sedan misshandlar henne. Du hittar säkert någon ny vinkel där som vi mobben här inne inte förstått.
Citera
2022-08-16, 22:56
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Jag tror sanningen finns där någonstans, insnärjt i det han berättar. Min tolkning är att hon blir arg eller rädd och försöker gå ifrån eller fly, han kommer ifatt henne och får tag i väskan som lossnar men tar då tag i rem och jacka och stryper henne. Eller så lossnar väskan medan han stryper henne. Någonstans här är det inte alls omöjligt att hon ger honom en örfil, eller kanske till och med plockar upp kniven för att försvara sig. Jag håller det dock för mer troligt att kniven inte kommer fram förrän vid gropen, med tanke på blodbilden.

Undra om han hittar kniven i väskan och tycker att om hon haft den så har hon tänkt skada honom och då ska hon få smaka på sin egen medicin. Undra varför just kniven och usb-minnet ligger i gropen med henne. Var det hans eller hennes usb tro...
Citera
2022-08-17, 02:06
Medlem
Citat:
Det som står i akt 112 tyder stark på att lillpojken vet inte ett sk”t om mordet.
Han har varit fokuserad på barnfilmen och inte brytt sig så mycket.
Filmen var antagligen kortare än 2 timmar eftersom inget barn i hans ålder orkar sitta still i 2 timmar.

Nu tror jag i och för sig att O satt och tittade krampaktigt på skärmen för att inte riskera att se eller höra något otrevligt, men i vilken värld kan en sjuåring inte sitta still i två timmar med en skärm framför sig? De flesta föräldrar jag känner kämpar med att få UPP ungarna ur soffan när de har mobilen eller plattan i handen. Två timmar är inget problem för en sjuåring, tro mig. Dessutom är barnfilmer ofta runt två timmar och barn i den åldern sitter både i biosalongen och hemma i soffan och tittar på dem utan problem.

Min egen son skulle kunna sitta blixtstilla och helt tyst en hel eftermiddag om han fick sin ipad utan sedvanlig tidsbegränsning. Och då är han yngre än O.
Citera
2022-08-17, 02:45
Medlem
Citat:
Läkemedlet beräknas utefter mg per kg av kroppsvikten, multiplicerad med den totala kroppsvikten. Du behöver en snabb kurs i läkemedelsberäkning

LasseLiten… Du gör allt för att focusera på oväsentligheter.
Att du skriver om hur mediciner fungerar/doseras till barn, får mig och mina kollegor att skratta. 😂🤡

Varför är du inte oroad över att den 7-årige sonen var så stressad efter bilfärden, där C dödade hans mamma, så han kissade på sig på natten??
Citera
2022-08-17, 09:32
Medlem
Citat:
Det som står i akt 112 tyder stark på att lillpojken vet inte ett sk”t om mordet.
Han har varit fokuserad på barnfilmen och inte brytt sig så mycket.
Filmen var antagligen kortare än 2 timmar eftersom inget barn i hans ålder orkar sitta still i 2 timmar.

Denne stackars O har varit med om allt för mycket i sitt unga liv (även de andra barnen i hushållet)!

Inte första ggn som han varit orolig för vad hans idiot till pappa håller på med gentemot mamman.
När de började bråka i bilen blev han tyst och när pappan kom tillbaka utan mamma så vågade han inte öppna munnen. Pappan förklarar att mamman åker med en kompis... sonen vågar inte ifrågasätta.

Jag misstänker att i förhör vågar han inte säga så mycket, han är rädd att pappan kommer hem snart och vad händer då om han berättat allt. Han förstår inte att pappan kommer att vara borta länge och inte kan göra honom (eller mamman i det första förhöret när han inte visste att hon var död) mer skada.

Ps Dina helt obegripliga inlägg ang Iprem... ta det i PM med Barby, då får du nog medhåll. Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2022-08-17 kl. 09:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in