2022-08-12, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Håller med. Tror vi var närmast sanningen första gången han erkänner att han stryper henne:

(DH = Den Hörde, Cezary, förhör 211124, Aktb 110)
DH: Så att Beata gick ut o gick i den riktningen.
DH: Jag ville att hon skulle återvända till bilen så att vi kunde köra iväg.
DH: Jag tog tag i hennes jacka.
DH: För att förmå henne att återvända.
DH: Då slog hon till.
DH: Jag ville ta tag i henne o släpa henne till bilen för att vi skulle kunna återvända.
DH: En dragkamp uppstod.
DH: I de skedet var de inte jag längre.
DH: Jag kunde inte släppa taget om henne.
DH: Då ramlade hon på marken och jag, det fortsatte och jag kunde fortfarande inte släppa
taget om henne.
DH: Hon upphörde att andas.
DH: Hade hon inte provocerat dragkampen, hade hon inte dragit i motsatt riktning, så hade de
här inte uppstått.
DH: Alltså jag ville bara att hon skulle återvända hem o inte gå i den riktningen.
DH: Så att jag skjutsade sonen hem o återvände till in fru.
DH: Mer detaljer kan jag inte berätta för dig.
DH: Eftersom jag inte förmår detta.
DH: För att de är jag som gjorde detta.

Min teori om varför hon har ett sår i halsen lägger jag i spoiler så man kan välja att bläddra förbi:

Jag har nog läst det mesta i tråden men inte läst något ur FUP.

En fråga till Er som läst...

Har det framkommit om platsen, där sonen var med i bilen, som han både ströp och knivskar L?

Eller var L kvar och han skjutsade hem sonen, åkte tillbaka till platsen och flyttade henne till annan plats och där tog fram kniven för att avsluta det hela och försökte gömma henne.

Usch och fy vilken "man", så han ljög för sina "kompisar" och de var så dumma att de gick i fällan och trodde honom! Noterat att ingen av dessa i tråden har återkommit för att erkänna sina misstag med vad de skrivit för skit om B i tråden.
Citera
2022-08-12, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har nog läst det mesta i tråden men inte läst något ur FUP.

En fråga till Er som läst...

Har det framkommit om platsen, där sonen var med i bilen, som han både ströp och knivskar L?

Eller var L kvar och han skjutsade hem sonen, åkte tillbaka till platsen och flyttade henne till annan plats och där tog fram kniven för att avsluta det hela och försökte gömma henne.

Usch och fy vilken "man", så han ljög för sina "kompisar" och de var så dumma att de gick i fällan och trodde honom! Noterat att ingen av dessa i tråden har återkommit för att erkänna sina misstag med vad de skrivit för skit om B i tråden.

Efter att ha läst fup och tittat närmare på alla masttömningar så tror jag han ströp henne vid Sofiedals GK med sonen sittande i bilen. Sen åkte alla tre till Yddingesjön där han skär halsen av henne och lägger henne i gropen.

Så likgiltighetsuppsåt är bara att glömma.
Citera
2022-08-12, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Efter att ha läst fup och tittat närmare på alla masttömningar så tror jag han ströp henne vid Sofiedals GK med sonen sittande i bilen. Sen åkte alla tre till Yddingesjön där han skär halsen av henne och lägger henne i gropen.

Så Du menar/tänker att det är möjligt att han hade en avsvimmad/ev död B med sig i bilen när sonen var där?
Var det någon bil där han kunde lasta in B så inte sonen såg henne?
Har för mig att han sa till O att någon annan skulle hämta mamma.

Ps Det här är så otroligt sorglig historia så jag har valt att inte läsa FUP för mitt välmående. Ds
Citera
2022-08-12, 11:26
Medlem
Citat:
Så Du menar/tänker att det är möjligt att han hade en avsvimmad/ev död B med sig i bilen när sonen var där?
Var det någon bil där han kunde lasta in B så inte sonen såg henne?
Har för mig att han sa till O att någon annan skulle hämta mamma.

Ps Det här är så otroligt sorglig historia så jag har valt att inte läsa FUP för mitt välmående. Ds

Ja, jag tror han lastade in henne i sin Suzuki utan att sonen upptäckte det. Dom var ca 10-15 min i Oxie. Sen kopplas alla tre mobiler upp mot master runt Yddingesjön, och där är dom ca 45 min om jag minns rätt. Barnet tittade på film i bilen medans han satte kniven så djupt i halsen på henne så den avsatte 2-3 jack i hennes halskota.
Citera
2022-08-12, 11:32
Medlem
Citat:
Jag tror inte han hade planerat det. Han tjatar hela dagen på henne att få ha sex. Jag tror han trodde att han skulle få det när hon följde med och det kanske till och med är anledningen att dom går djupare in i skogen, eller för att inte visa för O att dom bråkar, eeeller precis som C säger i förhör, hon visste var hon var och började gå ifrån honom när hon märkte att det inte gick att prata med honom, eller av ilska när han hotar att hindra henne från att ta hit tvillingarna.

Det är ju uppenbart av FUP att hon bara står ut med hans misshandel för att Polen inte skulle lämna ut tvillingarna till en ensamstående mamma. Tragiskt.

Stämningen dom emellan var minst sagt dålig redan när hon hoppade in i bilen. Ingen av dom svarar på varken samtal eller sms när dom är på väg till Oxie. Varför han åker till ett avskilt ställe istället för att bara åka och köpa hamburgare som han tjatar om i förhören betyder ju att han i bästa fall ville lösa deras konflikt eller att han faktiskt redan då hade planer på att döda henne.

Vi vet iaf att det gick väldigt fort där ute vid golfklubben.
Citera
2022-08-12, 11:35
Medlem
sybels avatar
Citat:

Jag tänkte bara på strypningen.
Vad det gäller "efterspelet" tror jag som Smurfen, att han lämnade sonen först och sedan körde tillbaka. Jag tror inte att han landade i att hon faktiskt avlidit av strypningen förrän han hittade henne och då fick panik.
Citera
2022-08-12, 11:54
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ja, jag tror han lastade in henne i sin Suzuki utan att sonen upptäckte det. Dom var ca 10-15 min i Oxie. Sen kopplas alla tre mobiler upp mot master runt Yddingesjön, och där är dom ca 45 min om jag minns rätt. Barnet tittade på film i bilen medans han satte kniven så djupt i halsen på henne så den avsatte 2-3 jack i hennes halskota.

Visserligen påpekar han att O somnat till under tiden men jag har mycket svårt att tro att han kunnat ha henne bredvid eller framför O utan att han märkt det när han märker att mamma inte är med, för bagageutrymmet är ju helt belamrat med möbler och packning. Enligt O har ju C stoppat Bs mobil i sin ficka, så dom kan mycket väl ha åkt till Yddingesjön för att reka utan B. Dessutom visar C båda händerna när han köper hamburgare innan han kör hem O, men döljer dom när han kommer till grannen senare på kvällen.
Citera
2022-08-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
[/b]
Jag tänkte bara på strypningen.
Vad det gäller "efterspelet" tror jag som Smurfen, att han lämnade sonen först och sedan körde tillbaka. Jag tror inte att han landade i att hon faktiskt avlidit av strypningen förrän han hittade henne och då fick panik.

Jag tror också som smurfen. Att han ville försäkra sig om att hon skulle dö när han skar halsen av henne. Tittar man på mastuppkopplingarna så var alla tre´s telefoner vid Yddingesjön i någon timme. Därefter åker han och sonen till McDonalds och sen Professorsg där man kan se sonen på film kl 20:10 i trapphuset. Sen åker han till Ystad och yrar omkring ett tag, lägger väskan i ett buskage och syns på lite olika filmer för att sen ta sig hem igen.

Undrar vad hans syfte var med printscreenen han gjorde på natten över vädret.
Citera
2022-08-12, 11:56
Medlem
Citat:

Så bilen är en bil där bakdelen är avskild från passagerarsäten (där 3 pers får plats ((minst)))?

De (mannen och sonen) åker och köper hamburgare och sedan tar han med B.s väska och styr kosan mot Ystad? och kastar den där?
Citera
2022-08-12, 12:03
Medlem
Citat:
Visserligen påpekar han att O somnat till under tiden men jag har mycket svårt att tro att han kunnat ha henne bredvid eller framför O utan att han märkt det när han märker att mamma inte är med, för bagageutrymmet är ju helt belamrat med möbler och packning. Enligt O har ju C stoppat Bs mobil i sin ficka, så dom kan mycket väl ha åkt till Yddingesjön för att reka utan B. Dessutom visar C båda händerna när han köper hamburgare innan han kör hem O, men döljer dom när han kommer till grannen senare på kvällen.

Jag tror han la henne i bagaget. Vet du om det finns bild på bagageutrymmet? Hur fullt var det? Beata var väldigt liten så hon kanske fick plats där bland allt bråte.

Ja han hade med hennes mobil hela vägen, ända till Ystad. När jag tittar på mastuppkopplingarna kan jag inte se att han varken återvänder till Oxie eller Yddingesjön. Visserligen reserverade utredarna sig med att uppkopplingarna inte är 100% tillförlitliga. Signaler kunde liksom hänga kvar vid en mast trots att telefonen rört sig.
Citera
2022-08-12, 12:05
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du är inte säker på att Barby ljuger?

Hur kan vi istället vara säkra på att inte du ljuger Picasso?

De där indikationerna, kan inte du utveckla det hela lite mer? Vad finns det för bevis i nuläget som pekar på att något konto INTE kan ha tömts?
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Mördaren har kallblodigt tagit Beatas liv.
Det är också självklart att han dessutom under lång tid manipulerat och ljugit till sina bekanta och anhöriga , syftet har varit att svartmåla sitt barns mor, dvs Beata.
Mannen är en farlig ondskefull person. En porrskadaddårfink.
Och precis som alla andra kvinnoskändare/mördare
en feg liten lort som bakom sexmissbruket egentligen hatar kvinnor.
Hej moshes!
Du lär inte få något svar ifrån "Gräset" precis som med Barby. De två har ju gjort bort sig så kapitalt att de gömmer sig som små skamsna ertappade hundvalpar.

Till skillnad ifrån Barby så är den misogyna kvinnohataren (framförallt kvinnor som öppnar truten) "Gräset" avstängd/borta✌, och kan ist ägna sig åt den importfru som han har omnämnt i fb:s enda tråd om "de vidriga kvinnorna" (ej ordagrant citerat).

Betr Barby så är det både sorgligt o humor att han har smugit runt och läst här på fb sedan 2022-02-09 utan att skriva ett enda svar på inlägg, el. skapa egna sådana under nästan 200 dgr. Han var inne här senast igår kl 21.57.
Innan fakta i målet blev kända skrev han sina 215 inlägg (under drygt 100 dgr) och berättade för oss alla "hur allt låg till, för det visste ju han".🤣

Man kan ju nästan jämföra det med att Barby numera kollar på videofilm över vad som händer här i tråden, men han gläds åt att slippa föra någon som helst dialog, och då behöva ursäkta sig för att ha haft 100% fel om allt hela tiden.

I det inlägg som du citerade ifrån Gräset ovan, så ifrågasätter han om det inte är Picasso som ljuger istf Barby. Gräsets typiska äckliga variant av sin retoriska stil.
Avslutningvis så kan jag tipsa om den här länken och Picasso2 nuvarande tragiska situation IRL.
Senast redigerad av LeBronThurman 2022-08-12 kl. 12:20. Anledning: Stavfel.
Citera
2022-08-12, 12:07
Medlem
Citat:
Så bilen är en bil där bakdelen är avskild från passagerarsäten (där 3 pers får plats ((minst)))?

De (mannen och sonen) åker och köper hamburgare och sedan tar han med B.s väska och styr kosan mot Ystad? och kastar den där?

Tror det är en sån här https://www.newcartestdrive.com/reviews/2002-suzuki-vitara/

Det är iaf min slutsats men titta gärna själv och se vad du kommer fram till. Aktbilaga 115. Finns många olika kartbilder med trafikuppkopplingar. Sid 83 t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in