2021-01-07, 23:50
Medlem
Jag är totalt fast i imovane - hjälp!

Vad fan ska jag göra? Tar 15 mg per natt men det räcker inte längre. Måste bli av med dem!
Sist jag slutade fick jag fan nästan en psykos hörde röster och grejer. Var dock extremt mycket högre doser och tog även dagtid. Den ATN var inte långt borta från psyket.

Jag har nu:
Ca 50 imovane kvar.
Extra concerta (en burk 54 mg). Har ADHD.

2 imovane funkar inte längre. Jag vägrar höja mer och snart är de slut.

Alternativen är alltså: trappa ut något långsamt och lägga sig sent varje kväll och extra concerta dagtid vid behov när jag gör minskningarna.
Detta ger ett mindre lidande totalt men ett mer utdraget förlopp med många skitdagar.

Bita det sura äpplet och gå CT. Proppa concerta på dagtid för att kunna jobba.
Efter några dagar är skiten över. Kommer må skit men med hjälp av concerta hålla skallen intakt och kunna arbeta.

Hjälp mig!!!
Citera
2021-01-08, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz

Vad fan ska jag göra? Tar 15 mg per natt men det räcker inte längre. Måste bli av med dem!
Sist jag slutade fick jag fan nästan en psykos hörde röster och grejer. Var dock extremt mycket högre doser och tog även dagtid. Den ATN var inte långt borta från psyket.

Jag har nu:
Ca 50 imovane kvar.

Alternativen är alltså: trappa ut något långsamt och lägga sig sent varje kväll och extra concerta dagtid vid behov när jag gör minskningarna.
Detta ger ett mindre lidande totalt men ett mer utdraget förlopp med många skitdagar.

Efter några dagar är skiten över. Kommer må skit men med hjälp av concerta hålla skallen intakt och kunna arbeta.

Hjälp mig!!!
Tänk på att det som bäst förstör en människa är att sova för lite så prova att gå ner till 1 imovane om det inte går tycker jag att du ska köpa fler av någon du känner eller något.

Vill du bli av med imovane gör så då, om du nu jobbar 8-17 typ, sätt klocka på ringning så att du sover 3h. Du går upp alltså kanske klockan 02-03 på lördag morgon och så gör du samma sak nästa natt. Då kommer du vara väldigt trött på söndag kväll.

Imovane skadar hjärnan och kroppen lite grann kan man säga enligt fakta. Men vad jag vet gör inte Propavan det så du kan ta 50-75 mg på kvällen. Då kommer du vara lite seg på morgonen. Propavan är ingen insomningstablett men du kan göra om den till en genom att höja från standarddosen 50 mg till 75 mg.
Citera
2021-01-08, 15:10
Medlem
Bullsquids avatar
Sluta inte tvärt trappa ner dosen till halva sen halva igen sen gå över till en låg dos diazepam som du trappar ner långsamt så slipper du nog symptomen
Citera
2021-01-08, 15:14
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentriddaren
Lite skillnad på om man käkat stora mängder ikto och stora mängder alpra. Ikto har en lång halveringstid vilket gör att stora mängder ackumuleras i kroppen. Vet inte ekvivalenstabellen mellan ikto och alpra men bör vara snarlika. Vilket gör att du kunnat käka större mängd, 3-4 gånger alpra kontra till ikto och få samma reaktion om du slutar tvärt. Fast ikton var väl till din fördel på ett sätt denna gång då den inte löpte ut lika tvärt utan trappade ur sig själv. Så finns väl för och nackdelar antar jag.

Har jag själv slutat tvärt med 4-8mg dagligen i 6mån, utan några vidare bekymmer mer än svettiga händer och fötter och lite rastlöshet. Så vi är alla olika.

Skulle dock rekommendera att de flesta som inte känner till sin kropps reaktion att trappa ned.

Alla reagerar olika. Beror med på om det är första gången man äter benso regelbundet och stora doser. För några år sedan åt jag flubromazepam eller vad den heter, den starka iaf som är som 10 xanor i styrka på en sån tab. 4 månader tog jag 2 såna om dagen och var tvungen att sluta tvärt för polisen tog mig.
Mådde milt dåligt i 3 dagar sedan gick det över.

men vet en kompis till mig som för första gången i sitt liv började med xanor i ca 2-3 månader sen sluta tvärt efter att ätit nästan en karta om dagen. Han fick flera anfall , fick ligga på sjukhus och var nära att dö så det är inget att leka med.
Jag har hållit på med benso i 16 år så jag vet riskerna.

De första gångerna kunde jag äta mängder av benso typ 10-30 om dagen ibland i veckor utan någon AT alls, men för varje gång tar kroppen mer och mer stryk och ju farligare blir det eftersom den blir van vid benso, det förändrar hjärnan och skadar bland annat närminnet efter långt missbruk vilket jag lider starkt av idag.

Har svårt att minnas mer än några dagar tillbaka ibland och inte vad jag gjorde förra helgen eller vad jag åt för mat i förrgår och såna saker. inget kul och jag vet inte om det någonsin blir bättre.
Senast redigerad av Bullsquid 2021-01-08 kl. 15:17.
Citera
2021-01-08, 15:14
Medlem
Om man kört på lite med tjacket under kvällen för att sen avsluta med en blå, däckar man då måntro? Aldrig testat på blå innan. Men har extremt svårt att somna på tjack, även fast det är en liten dos. Väldigt känslig så. Fått höra att man orkar somna med blå men jag vettefan, räcker en?
Citera
2021-01-08, 15:18
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BASEDGOD
Om man kört på lite med tjacket under kvällen för att sen avsluta med en blå, däckar man då måntro? Aldrig testat på blå innan. Men har extremt svårt att somna på tjack, även fast det är en liten dos. Väldigt känslig så. Fått höra att man orkar somna med blå men jag vettefan, räcker en?

Beror på hur mycket tjack du tagit men är du helt ny på benso kan 1 räcka annars bara att känna efter tills det funkar och ta 1 till. Man somnar väldigt snabbt på dem och det känns som den bästa sömnen någonsin.
Citera
2021-01-08, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Beror på hur mycket tjack du tagit men är du helt ny på benso kan 1 räcka annars bara att känna efter tills det funkar och ta 1 till. Man somnar väldigt snabbt på dem och det känns som den bästa sömnen någonsin.

Tack för svar då det intas tjack så brukar det vara en bomb på 0.2 och sedan kanske någon lina efter det. Ändå stört omöjligt när det kommer till sömnen. Ska testa med en blå nästa gång. Tar man den innan man ska sova eller? Lär ta 30min innan effekt antar jag?
Citera
2021-01-08, 15:36
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izzardking
benzo avtändningen är fan inte kul!! lätt i klass med opiater...
har haft stesolod och xanor utskrivet sammanlagt 16-17 år genom åren å har alltid haft långa nedtrappningar när jag har gått av, men ett par gånger har jag haft korta nedtrappningar å satan va kass jag varit dom gångerna, är fan inget man önskar sin värsta fiende!!

Exakt detta jag menar. Jag har ätit de lika länge fast utan recept tyvärr.
Gick av xanoren efter ca 8 månader eller mer iaf i augusti förra året tog jag den sista sen trappa jag ner med stesolid själv och det funkade. Slapp AT totalt.
Fick såklart börja högt med stesoliden 160 mg typ och sen jobba neråt till jag va nere på 10mg då var det bara att sluta och det gick fint.

Efter detta har jag ätit ikto och stess men knappt rört xanoren mer.
De är för korttidsverkande och gör mig för jävla trött så jag sover bort hela ruset. meningslöst. Var helt utan benso i 2 veckor nyligen med efter höga doser ikto.

Var sjuk nyligen i 2 veckor (inte drogsjuk för det känner jag igen)
Upplevde extrem trötthet, vi snackar alltså att jag var vaken max 4-5 timmar om dygnet, orkade inte äta, inte duscha, inte gå utanför dörren och inte ens sitta vid datorn. Kroppen var totalt kraftlös. Enda jag hade tillgång till då var sub.

Kanske hade jag corona? ingen aning, fick också extrem muskelvärk och ledvärk så fort jag satte mig upp, var så utslagen att jag inte ens orkade använda min mobil eller prata med folk. Min tunga var typ grön nästan och kände mig febrig tillochfrån.

Det kan vara både AT från allt jag stoppat i mig innan som sub, 10g lyrica, attentin, höga doser ikto 6-8mg+ detta under loppet av ca 1 vecka kanske lite mer.

Har definitivt mått mycket sämre än så i mitt liv men tröttheten var så extrem så den hindrade mig från att göra någonting...kunde knappt äta och levde på yougurt typ kanske 1 macka nån gång ibland
Citera
2021-01-09, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Alla reagerar olika. Beror med på om det är första gången man äter benso regelbundet och stora doser. För några år sedan åt jag flubromazepam eller vad den heter, den starka iaf som är som 10 xanor i styrka på en sån tab. 4 månader tog jag 2 såna om dagen och var tvungen att sluta tvärt för polisen tog mig.
Mådde milt dåligt i 3 dagar sedan gick det över.

men vet en kompis till mig som för första gången i sitt liv började med xanor i ca 2-3 månader sen sluta tvärt efter att ätit nästan en karta om dagen. Han fick flera anfall , fick ligga på sjukhus och var nära att dö så det är inget att leka med.
Jag har hållit på med benso i 16 år så jag vet riskerna.

De första gångerna kunde jag äta mängder av benso typ 10-30 om dagen ibland i veckor utan någon AT alls, men för varje gång tar kroppen mer och mer stryk och ju farligare blir det eftersom den blir van vid benso, det förändrar hjärnan och skadar bland annat närminnet efter långt missbruk vilket jag lider starkt av idag.

Har svårt att minnas mer än några dagar tillbaka ibland och inte vad jag gjorde förra helgen eller vad jag åt för mat i förrgår och såna saker. inget kul och jag vet inte om det någonsin blir bättre.

Som du säger så blir ATn värre desto flera tillfällen man slutat, dosering och tid. Hade precis samma problem du skriver för ca 6 månader sedan. Trodde minnet skulle va borta för evigt.

MEN om du lyckas bli trappa ner alla drogerna och blir helt nykter i ett par veckor så skulle jag rekommendera hallucinogener, främst psilocybin.
Kör låg dos till att börja med. Det hjälpte mig att få tillbaka månader som jag trodde var borta.

Svamp och andra hallucinogener blockerar dom vanliga tankebanorna i hjärnan och den tvingas skapa nya, det är just det som funkade för mig.
Mvh O
Citera
2021-01-09, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BASEDGOD
Tack för svar då det intas tjack så brukar det vara en bomb på 0.2 och sedan kanske någon lina efter det. Ändå stört omöjligt när det kommer till sömnen. Ska testa med en blå nästa gång. Tar man den innan man ska sova eller? Lär ta 30min innan effekt antar jag?

Ta 1-2 blå ca 1 timme innan planerad sovtid, vänta 30 min och rulla en gås. Rök o sov 😉
Citera
2021-01-09, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz

Jag har nu:
Ca 50 imovane kvar.

Hjälp mig!!!
Skaffa Quetiapin, jag lovar att du kommer att sova.
Jag har samma problem, kör också 15 mg Zopiklon och det hjälper inte helt och hållet men när jag la till 25-50 mg Quetiapin så sover jag fint i 8 timmar per natt utan uppvaknande och är fullt utvilat.

Får du inte de utskrivet så finns det på FS.
Senast redigerad av Aqwsaq 2021-01-09 kl. 16:12.
Citera
2021-01-09, 17:22
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bromano
Som du säger så blir ATn värre desto flera tillfällen man slutat, dosering och tid. Hade precis samma problem du skriver för ca 6 månader sedan. Trodde minnet skulle va borta för evigt.

MEN om du lyckas bli trappa ner alla drogerna och blir helt nykter i ett par veckor så skulle jag rekommendera hallucinogener, främst psilocybin.
Kör låg dos till att börja med. Det hjälpte mig att få tillbaka månader som jag trodde var borta.

Svamp och andra hallucinogener blockerar dom vanliga tankebanorna i hjärnan och den tvingas skapa nya, det är just det som funkade för mig.
Mvh O

Tack men tyvärr har jag testat det ganska nyligen och det var inte trevligt alls, sneade inte totalt men kände mig obekväm och efter 4 timmar hade jag fått nog. Allt kändes bara jobbigt och krångligt, för mycket jobbiga tankar så fick avsluta trippen med sub. Det var antingen det eller Queitiapin men då hade jag nog sovit bort hela dagen.

Har hållt på så mycket med psykedeliska och andra hallucinogena droger så min hjärna klarar inte mer såna droger nu. De gör mig enbart obekväm , nojig och får lätt för att snea trots perfekt set and setting. Jag trippade typ dagligen flera år i sträck så det tog sitt på psyket. Vill inte hamna i nån livslång psykos så håller mig borta från alla såna sorters droger nu.

Kan inte ens ta ketamin längre som var min favoritdrog utan att börja snea eller känna mig psykotiskt...dessutom tar jag alltid allt på en gång med. så tyvärr det är inget alternativ. Har även prövat DMT ett par gånger och det var lite behagligare , inte så mycket tankar men nä det är inget för mig att experimentera med mer heller tror jag. Jag har nog med demonder och mardrömmar varje natt så det räcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in