2017-07-27, 04:56
Medlem
Återfall 1 dag måste jag börja om?

Hej!
Har gått på Ikto samt ksalol i cirka 4-5 månader (dagligen). Tände av i ca 1 månad med influensa liknande symptom samt grov ångest. För cirka 1 vecka sedan så har allt gått emot det bättre, har fått tillbaka livsgnistan igen.

Dessvärre hittade jag en liten kryss2:a under min säng och poppade den på 2 röda. Fick knappt märkbar ångestlindring blev mest lite vinglig och sådär muskelavslappnad som man blir av Ikto. Ångrar mig något djävulskt..

Nu till min fråga, kommer jag få gå igenom samma AT som sist fast i mindre grad av denna incident eller klarar jag mig? Vad tror FB?

Tänkte posta i drogrehabilitering men tänkte att folk här har mer koll på just habbar.
Ber om ursäkt för stavfel och dylikt får väl skylla på klockan samt mitt sinnestillstånd.

Mvh
En vilsen själ.
Senast redigerad av vke 2017-07-27 kl. 04:59.
Citera
2017-07-27, 06:15
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod.
Citera
2017-07-31, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Skulle behöva lite råd om en problematisk situation.

Har ett utmattningssyndrom och väldigt svåra sömnproblem. Eftersom jag testat massa SSRI med bara biverkningar har det tyvärr blivit så att jag alltid slutat med att ta benzo vid behov. På sista tiden har det blivit flera gånger i veckan, och alltid för sömnen. Har haft ett "lager" av utskrivna då jag tagit sällan tidigare, inga större kvantiteter men har just nu Sobril och Xanor. Har också någon karta Lyrica hemma eftersom jag inte ville ta den.

Jag bestämde att inte ta något alls och hade lite symtom så som muskelryckningar, ökad ångest, insomnia och så vidare. Men efter en vecka slutade jag kunna sova överhuvudtaget och efter ett dygn kände jag mig tvungen att ta en liten dos (0,25 mg Xanor) eftersom utmattningssyndrom + insomnia kan göra mig ännu sjukare.

Nytt försök igår efter att inte ha tagit något på ett dygn. Tog 100 mg Lergigan (fick massa ryckningar av detta) och 4 mg Melatonin. Natten innan hade jag bara sovit 4 timmar. Kunde inte sova alls igen och slutade med att ta först 5 mg sobril, sedan 10 mg, och sedan 15 mg. Fortfarande ingen sömn, vilket är konstigt då Sobril är en benzo? Till slut la jag på i ren desperation (dumt jag vet) 0,5 mg Xanor och somnade.

Sammanfattning:
Behöver inte ta varje dag, men får efter dagar utan total insomnia. Är utbränd och kan bara inte gå utan sömn (det var så jag gick in i väggen). Har aldrig tagit mer än 0,5 xanor/dygn. Antihistaminer gör absolut ingenting för sömnen. Har inget psykiskt beroende överhuvudtaget, dvs. inget sug.

Vad gör jag?! Känner mig instängd i denna situationen. Ingen läkare tar min insomnia på allvar, vilket let mig till detta mixtrande.

Vet inte om det här kan vara till någon hjälp och det finns med stor sannolikhet bättre sätt att kliva av på och din situation är ju lite annorlunda än min men såhär gjorde jag.

Låg på 10mg stes om dagen i ca 6 månader.
Ibland 15mg och ibland 3 - 4 st öl 7,0 istället.
Undvek att blanda ganska noga även om några utsvävningar under tiden gjordes.

Sen slutade jag Cold turkey med både stes och alkohol.
Gick över till 10mg imovane per natt i ca 1 vecka, sen ner till 7,5mg 1 vecka och sen ner till 5 mg.

Nu kör jag bara 3,75mg imovane vid behov på natten, 2 - 4 ggr per vecka.
Den första veckan va ingen rolig historia. Inte andra heller men sen började det vända.
Mycket magnesium, järn och c-vitamin körde jag på också.
Åt mycket grönt (grönsaker) och vitt kött och låga doser ris eller pasta.
Tvingade mig varje dag till 2 timmar promenenad och sista veckan började jag gynna.

Fick extrem ångest i början och småkrampade en del i fingrar och vader.
Ibland kändes det som om hjärtat skulle flyga ur bröstkorgen.
3 Jävligt hårda veckor men helt klart värt det.
Bostade med grapejuice 2 första veckorna med imovane.
Som sagt. Knappast ett ultimat sätt att sluta på skulle jag tro men det funkade faktiskt.
Sen 10mg stes om dagen i ca 6 månader är inte jättemycket om man jämför med va andra är uppe i för doser och hur länge dom har varit det.
Men jag hade ändå ingen semester när jag slutade om man uttrycker det så.
Men funkade för mig även om det vissa stunder va sjukt jävla jobbigt.

Kämpa på!

Mvh
Senast redigerad av SpaceBase 2017-07-31 kl. 22:17.
Citera
2017-08-01, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
...
Starkt jobbat, grattis. Är själv inne på dag 17 och har använt imovane mot sömnen och är nere på en halv tablett nu och tänkte klippa ikväll. Man blir ju tokig när man inte får sova, men nu börjar kvällsångesten släppa lite.
Citera
2017-08-02, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Starkt jobbat, grattis. Är själv inne på dag 17 och har använt imovane mot sömnen och är nere på en halv tablett nu och tänkte klippa ikväll. Man blir ju tokig när man inte får sova, men nu börjar kvällsångesten släppa lite.

Tack så mycket och starkt jobbat själv.
Håll i bara, det vänder helt och hållet tillslut.

Kan tillägga.
Jag tajmade in en period på jobbet med flit som är väldigt stressig. Filosofin var att jag inte skulle hinna tänka så mycket under arbetsdagen helt enkel. Funkade delvis, kramperna var ju inte jättemysiga att dras med under högt fysiskt arbetstempo. Men tankarna höll jag i schack ganska bra. Däremot kände jag mig sjukt stressad vilket jag annars aldrig gör på jobbet även om det är mycket att göra.
Ibland trodde jag på fullt allvar att jag höll på att drabbas av en hjärtinfarkt.

Gick upp 06:00 på morgonen. Kände mig helt okej. Frammåt 7 på morgonen kom ganska mycket ångest men den släppte runt 8 - 9 tiden pga full fokus på jobbet.
Vid hemgång 16:00 och på rasterna kom ångesten som ett brev på posten direkt!
Hemma vid ca 17 så var ångesten olidlig då tog jag promenaden.
Vid 20:00 exakt tog jag min imovane. Vid ca 20:30 mådde jag fin fint. Så va jag vaken ca 2 - 3 timmar för att kunna njuta lite av dagen också.
Helgerna va värst. Hade väldigt svårt för att sysselsätta mig själv då.
Älskar i vanliga fall att vara ledig men under dom här veckorna ville jag bara att det skulle bli måndag hela tiden.
Försökte umgås lite med vänner men det va lönlöst med sån ångest. Kändes bara värre att sitta och ha rå ångest bland folk faktiskt.

Ps. Såg att jag skrev "började gynna efter 2 veckor". Gymma ska det vara såklart även om gynna med en söt tjej säkert också hade funkat 😊😀😀

Mvh
Citera
2017-08-16, 22:27
Bannlyst
Har alltid 100 stesolid hemma ,då dom går att trappa ner med bäst. Samt Tegretol om ni känner asv kramper ,men stesolid brukar hjälpa med det ,men skönt att veta att man har kramp förebyggande i sig om man väljer att trappa ut helt själv
Citera
2017-09-25, 16:42
Medlem
Knaprat lite benso som dom senaste två veckorna, några xanor, ett ar valium men mest rivotril, kan jag förvänta mig en förjävlig AT nu eller? Pallar verkligen inte det eftersom jag har ett jobb och sköta där jag verkligen behöver vara på topp, korkad av mig kanske men men.

Vad vad kan jag förvänta mig?
Citera
2017-09-25, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halfyellow
Knaprat lite benso som dom senaste två veckorna, några xanor, ett ar valium men mest rivotril, kan jag förvänta mig en förjävlig AT nu eller? Pallar verkligen inte det eftersom jag har ett jobb och sköta där jag verkligen behöver vara på topp, korkad av mig kanske men men.

lite svårt att sova kanske.
Citera
2017-09-25, 19:39
Medlem
darkSkyes avatar
inne på 2 mån snart.. Fyfan vilket helvete det var att gå igenom. Perioden då man känner sig tom, som ett skal & ser världen i svartvitt har verkligen ändrat mitt perspektiv på vissa saker..

Hoppas de går bra för er, kämpa vidare.
Citera
2017-09-25, 22:46
Medlem
Eutychoss avatar
Citat:

Lite benso är väl väldigt relativt skulle jag säga. Men spontant så tror jag inte du kommer få några problem, särskilt då du mest käkat Rivotril som har en ganska lång halveringstid.
Citera
2017-09-26, 00:35
Medlem
Flusons avatar
Citat:

Det beror ju på vilka mängder du käkat?
Kanske ett par dagar där du kommer känna dig låg (en eventuell mild oro/ångest), aningen svårare att somna. Men det går över rätt snabbt om du knaprat dagligen i endast två veckor.

Tips är att införskaffa och landa lite lätt med Diazepam/Stess eller bensedin. 5, max 10 mg om du har saker att göra och det känns allt för pissigt. Nödfall liksom.

Alternativt en halv Rivotril 2mg, då Diazepam (Stess, bensedin) och Klonazepam (Ikto/Rivotril) båda har lång halveringstid. = Mjukare landning
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
inne på 2 mån snart.. Fyfan vilket helvete det var att gå igenom. Perioden då man känner sig tom, som ett skal & ser världen i svartvitt har verkligen ändrat mitt perspektiv på vissa saker..

Hoppas de går bra för er, kämpa vidare.
Jo, men grymt jobbat, 2 månader in är starkt Nu är det inte ens värt att gå tillbaka om du tagit dig så långt.

Tummen upp!
Senast redigerad av Fluson 2017-09-26 kl. 00:37.
Citera
2017-09-26, 01:43
Medlem
Bertil85s avatar
Ett tips till alla Benso beroende är att pröva Oxascand.
Det funkar bra och håller i länge.

Om ni nu vill sluta med Benso.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in