2021-01-09, 17:28
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqwsaq
Skaffa Quetiapin, jag lovar att du kommer att sova.
Jag har samma problem, kör också 15 mg Zopiklon och det hjälper inte helt och hållet men när jag la till 25-50 mg Quetiapin så sover jag fint i 8 timmar per natt utan uppvaknande och är fullt utvilat.

Får du inte de utskrivet så finns det på FS.

Håller med helt
Det funkar fantastiskt att sova på. Hade innan mirtazapin som också fungerade bra men gjorde mig seg dagen efter och tror jag sov bättre på Q. Det krävdes bara 25 mg av den och lägsta dosen på 15 mg mirtazapin...
Hade kämpat i år med både benso, imovane, alkohol och massa annat men detta var det enda som funka och det funkade direkt och utan några märkbara bieffekter.

Var hur lätt som helst att få utskrivit, jag bara fråga om det sa att jag läst att det kunde hjälpa så skrev läkaren ut 100 st direkt utan att ens fråga nåt.
Svinlätt och bra som fan funka de. Aldrig sovit så gott nästan...Slapp vakna 4-5 ggr mitt i natten med som jag alltid gjorde innan.

Hade såna grova sömnproblem att jag inte kunde sova om en liten lysdiod på dataskärmen var på eller om det blev ljusare i rummet. varenda ljud väckte mig. När grannan stängde dörren för att gå till jobbet 5.40 vakna jag direkt, såfort någon gick i trappan...det var hemskt. I åratal självmedicinera jag med droger som bara gjorde det värre tillslut. Detta funkar och det verkar fungera för många.
Citera
2021-01-09, 17:33
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Jag är totalt fast i imovane - hjälp!

Vad fan ska jag göra? Tar 15 mg per natt men det räcker inte längre. Måste bli av med dem!
Sist jag slutade fick jag fan nästan en psykos hörde röster och grejer. Var dock extremt mycket högre doser och tog även dagtid. Den ATN var inte långt borta från psyket.

Jag har nu:
Ca 50 imovane kvar.
Extra concerta (en burk 54 mg). Har ADHD.

2 imovane funkar inte längre. Jag vägrar höja mer och snart är de slut.

Alternativen är alltså: trappa ut något långsamt och lägga sig sent varje kväll och extra concerta dagtid vid behov när jag gör minskningarna.
Detta ger ett mindre lidande totalt men ett mer utdraget förlopp med många skitdagar.

Bita det sura äpplet och gå CT. Proppa concerta på dagtid för att kunna jobba.
Efter några dagar är skiten över. Kommer må skit men med hjälp av concerta hålla skallen intakt och kunna arbeta.

Hjälp mig!!!

Bara ett tips , eftersom du äter concerta mot adhd antar jag, den ät långtidsverkande och kan göra att det blir svårt att sova på kvällen. Testa byt till en kortidsverkade medicin som Ritalin eller Attentin. Det håller ca 6-7 timmar sen kan man sova på kvällen om man tar det på dagtid.
Gick själv på attentin från juli tills november när jag jobbba innan corona kris nr 2.
Funkade fantastiskt med bara 5 mg när jag vakna på morgonen, efter 10 min var tröttheten borta och jag hade energi att jobba och när jag kom hem kunde jag sova utan problem. Tror det kan va en lösning så slipper du kanske imovanen tillslut.
Citera
2021-01-19, 06:14
Medlem
trainriders avatar
Har käkat 2mg ikto varje dag i en månad ungefär, tror ni det blir nån värre AT på sluta med det? Har gått ner till 1mg per dag och tagit den dosen i 4 dagar nu men upplever starka sömnproblem. Bör jag gå ner till 0.5mg innan jag klipper helt eller tror ni det är okej att klippa direkt från 1mg utan någon större AT? Är ju inte direkt länge jag käkat dom, börja äta ikto för att slippa den värsta ATn efter ett långvarit submissbruk med ångest och sömnlöshet.
Meningen var att käka ikto en vecka sen sluta helt med det också men lyckades lura mig själv att det skulle va omöjligt att sova utan ikto så det blev bara att jag fortsatte ta tills jag förra veckan insåg att jag börjar skapa ett psykiskt beroende
Citera
2021-01-19, 10:40
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Har käkat 2mg ikto varje dag i en månad ungefär, tror ni det blir nån värre AT på sluta med det? Har gått ner till 1mg per dag och tagit den dosen i 4 dagar nu men upplever starka sömnproblem. Bör jag gå ner till 0.5mg innan jag klipper helt eller tror ni det är okej att klippa direkt från 1mg utan någon större AT? Är ju inte direkt länge jag käkat dom, börja äta ikto för att slippa den värsta ATn efter ett långvarit submissbruk med ångest och sömnlöshet.
Meningen var att käka ikto en vecka sen sluta helt med det också men lyckades lura mig själv att det skulle va omöjligt att sova utan ikto så det blev bara att jag fortsatte ta tills jag förra veckan insåg att jag börjar skapa ett psykiskt beroende

Det tycker jag är det absolut jobbigaste när man ska kliva av benso... den där jävla sömnlösheten Nu har du ju tack och lov bara gått på det en månad så det kommer att gå över ganska fort för din del.
Lycka till!
Citera
2021-01-19, 13:01
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Det tycker jag är det absolut jobbigaste när man ska kliva av benso... den där jävla sömnlösheten Nu har du ju tack och lov bara gått på det en månad så det kommer att gå över ganska fort för din del.
Lycka till!

Speciellt när man ska upp och jobba på morgonen. Men kommer förmodligen bli bättre efter en vecka.
Tack så mycket!!
Citera
2021-01-19, 17:03
Medlem
trainriders avatar
Hjälper det med cannabis mot sömnproblemen? Tänkte testa idag iallafall ifall det går bättre att sova med det. Har inga direkt andra symptom förutom sömnproblemen och grova svettningar så fort jag rör mig
Citera
2021-01-19, 20:48
Medlem
avsmakens avatar
Citat:
Tog 4mg ikto dagligen i kanske en månads tid och slutade tvärt utan problem. Rök cannabis om du upplever sömnbesvär.
Citera
2021-01-19, 23:01
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avsmaken
Tog 4mg ikto dagligen i kanske en månads tid och slutade tvärt utan problem. Rök cannabis om du upplever sömnbesvär.

Tack för svar! Upplever inga större problem förutom sömnen men rökt lite weed nu under kvällen och känner mig helt sänkt så borde nog kunna sova bra inatt!
Citera
2021-01-20, 03:35
Medlem
Förra veckan(helgen) slutade jag CT med Amfetamin, Xanor upp emot 9 mg och Oxycontin 40-160 mg per dag.

FYY FAN, säger jag bara. Vilken jävla avtändning(oväntat ). Sov 1 timme 1 av 7 nätter. Kunde inte ens dricka. Tog 6-12 timmar för mig att ta steget ur sängen och hämta ett glas vatten, helt seriöst. Ville bara stänga ögonen och somna, men det gick inte såklart.

Gav upp i fredags, eller gav upp snarare så tog jag små doser av Stesolid och Oxy så jag kunde få i mig vätska, mat och sömn. Känns som jag fick trauma/psykos eller nåt av det känns det som. Blir spyfärdig när jag tänker på det(ordagrannt). Det utsätter jag mig aldrig för igen, oavsett vad. Tar hellre livet av mig!

Lite mer OT: Xanor är ett HELVETE att sluta med tvärt(ska trappas ner). Rekommenderar inte det jag gjorde.

Hej, läkare som läser och vägrar skriva ut benzo till folk som behöver: Min vän tog livet av sig för att ni är restriktiva små fittor. Behöver man det ska man ha det. I USA är läkarna tvugna att skriva ut det om någon mår så dåligt. Samma sak med värk. Gratis sjukvård = ingen sjukvård och du är dum i huvudet läkarjävel. Jag är missbrukare, det är en annan sak. Jag ska inte ha några benzo. Men slutade behandla vanliga patienter som det och förstör livet för folk.
Citera
2021-01-20, 08:56
Medlem
trainriders avatar
Gräs hjälpte mig jävligt bra att sova inatt, vakna bara 3 gånger av att jag var helt uttorkad och somnade ganska enkelt!
Citera
2021-01-20, 13:03
Medlem
Citat:
Med lite flyt så klarar du sluta relativt smärtfritt.
Råder dig att aldrig mer börja knapra ikto igen. Det räcker med ett par månaders bruk för att man ska få uppleva helvetet på jorden när man ska kliva av. Man blir så jävla dålig att man längtar efter EP-anfallet så man får vara medvetslös en stund.
Citera
2021-01-20, 20:28
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyktertLiv
Med lite flyt så klarar du sluta relativt smärtfritt.
Råder dig att aldrig mer börja knapra ikto igen. Det räcker med ett par månaders bruk för att man ska få uppleva helvetet på jorden när man ska kliva av. Man blir så jävla dålig att man längtar efter EP-anfallet så man får vara medvetslös en stund.

Märks nog imorgon, varit utan helt i 2 dagar nu, klippte direkt från 1mg. Upplevde extrema sömnproblem när jag gick från 2mg till en 1mg men det är typ enda symptom hittills.
Nu har jag iallafall gräs för att hjälpa lite med sömnen. Funkade inatt men var helt efterblivet trött på jobbet hela dagen, värre än efter nätterna jag inte fått sova mer än 1-2 timmar xD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in