2025-07-17, 18:51
Medlem
vill.vara.nykters avatar
Jo men det är på tisdag eftermiddag jag ska ta det lugnt under helgen men vet inte om jag hinner bli av med atn innan dess. Så om man tar en halv några timmar innan. har man då normala värden? Ska lägga ner den där skiten men ekg kallelsen kom idag så lite kort om tid.
Citera
2025-07-17, 19:19
Medlem
vill.vara.nykters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Det "bästa" för ett EKG är att inte vara nollad, för att uppmäta en normal-puls etc.

Sedan bör du ta ett uppehåll om det så innebär en smärre AT! Helvetiskt att vara hookad på bens.

Lycka till!

Tack för svar
Citera
2025-07-17, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Nu skriver jag här igen och söker hopp. Nu var det cirka 5 månader sen jag slutade. Hade riktigt grovt benzo missbruk. Var ofta triazolobenzothiazoles, som clonazolam och bromazolam. Efter dessa blev man knappt frisk av vanlig benzo. Jag har fortfarande overklighets känslor. Allmänt stel och känner mig socialt som ett handikapp. Kommer det inte bli bättre än så här? Jag känner väldigt lite mening att fortsätta eller att äns leva då ärligt. Har en enorm orkeslöshet jag inte kan förklara för folk häller, känner mig så svag. Undrar väl mest om jag går och hoppas på bättre dagar som aldrig kommer komma.

Jag funderar på att fråga om baklofen, alkolister ska tydligen ofta få det, benzo är ju samma som alkohol receptor mässigt. Så det kanske hjälper för oss också som går av benzo?

Det blir bättre, det tar lång tid tyvärr men har du klarat 5 mån så är det värsta över men det blir bättre. Motionera och få i dig tillskott som b, c, d vitamin, magnesium, zink, järn, kalcium,msm, NAC och TMG ska vara bra emot ångest om jag minns rätt.

Har själv tagit benz i ca 20 år och det tog ett par år innan jag blev bra, känner fortfarande av det efter säkert 7 år men mår ändå mycket bättre än när jag åt benz, jävla gift.
Citera
2025-07-17, 20:17
Medlem
vill.vara.nykters avatar
Har haft perioder med mycket benz men dom har jag tagit mig ur a det är ett jävla gift men har inte gått in mig för hårt denna gång trappar ner nu bara lite orolig för ekgn på tisdag. Blir väl en halv några timmar innan
Citera
2025-07-17, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vill.vara.nykter
Har haft perioder med mycket benz men dom har jag tagit mig ur a det är ett jävla gift men har inte gått in mig för hårt denna gång trappar ner nu bara lite orolig för ekgn på tisdag. Blir väl en halv några timmar innan

Var ärlig med läkaren istället, eller åtminstone flytta fram egk ett par veckor och håll dig ren. Lycka till.
Citera
2025-07-20, 07:14
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Var ärlig med läkaren istället, eller åtminstone flytta fram egk ett par veckor och håll dig ren. Lycka till.

Akta så inte läkaren skriver orosanmälan till soc, skriver lvm-anmälan eller skriver vårdintyg lpt. D.v.s. nämn inget om droger. Tråkigt att det är så här i Sverige, att man inte vågar vara ärlig med läkarna när man söker vård.
Senast redigerad av Lifestealer 2025-07-20 kl. 07:16.
Citera
2025-07-21, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Akta så inte läkaren skriver orosanmälan till soc, skriver lvm-anmälan eller skriver vårdintyg lpt. D.v.s. nämn inget om droger. Tråkigt att det är så här i Sverige, att man inte vågar vara ärlig med läkarna när man söker vård.

Har inte stött på någon på 20 år som fått lvm, får man det forfarande?? Har Sverige resurser till sånt trams?

Har du barn så kanske du borde hålla käft men är du över 20 år utan barn så måste du väl kunna vara så pass ärlig med läkaren när det handlar om då viktigta saker som hjärtat!??
Citera
2025-08-01, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SickSixSex
Nej, jag sa inte att något kan leda till döden. Jag sa att om man nollat och tar under pågående läkning så är man i stort sätt på ruta ett igen. Det är en viktig regel att följa, man ska aldrig aldrig aldrig ta något när man väl nollat. Det betyder inte att man dör eller nåt utan du förlänger läkningen ännu mer.

Men hur kan du på allvar tro detta?

Du påstår att person X som knarkar året runt är på samma nivå som person Y som nollat och sedan tagit återfall efter att ha varit ren i ett år.

Ruta ett?! Hjärnan är plastisk men det tar tid och på en dag hinner knappt något alls hända. Varken åt det ena eller andra hållet. Eller möjligtvis om man tar en enorm dos LSD och snedtrippar och fastnar, typ. Eller liknande extremfall.

Fattar du dessutom inte vad ditt budskap ger för signaler? Om människor på allvar går på ditt skitsnack så kommer det garanterat leda till att personen ger upp helt och hållet.

Det finns inga tunga fd narkomaner som blivit rena utan återfall.
Citera
2025-08-01, 11:19
Medlem
Citat:
Har inte stött på någon på 20 år som fått lvm, får man det forfarande?? Har Sverige resurser till sånt trams?

Har du barn så kanske du borde hålla käft men är du över 20 år utan barn så måste du väl kunna vara så pass ärlig med läkaren när det handlar om då viktigta saker som hjärtat!??

Ja, och det kostar skattebetalarna över en miljon per LVM om man räknar in allt. Utöver de 4000 per dygn tillkommer ju en massa kostnader.

ALL vård, inklusive tandvård, är dessutom gratis för den intagna så folk brukar passa på att fixa tänderna på olika sätt.

Jag själv har haft 6 LVM sedan 2016 och de tre sista LVM men jag hade var jag bara ute fyra respektive fem veckor mellan innan jag låstes in igen.
Citera
2025-08-01, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toxarcheus
Ja, och det kostar skattebetalarna över en miljon per LVM om man räknar in allt. Utöver de 4000 per dygn tillkommer ju en massa kostnader.

ALL vård, inklusive tandvård, är dessutom gratis för den intagna så folk brukar passa på att fixa tänderna på olika sätt.

Jag själv har haft 6 LVM sedan 2016 och de tre sista LVM men jag hade var jag bara ute fyra respektive fem veckor mellan innan jag låstes in igen.

Ok, trodde knappt man kunde få LVM nuförtiden. Bor du i en liten stad?
Citera
2025-08-02, 12:56
Medlem
Citat:
Ok, trodde knappt man kunde få LVM nuförtiden. Bor du i en liten stad?

Driver du? Har man väl fått LVM är det så oerhört godtyckligt och lätt att få ännu ett.

Men iofs.... Förra årets första halvår var jag inlagd på psyk fler dagar än jag var ute. Det som räddade mig då var att de dömde mig till L(Ö)PT istället.

Då hade ett LVM inte varit godtyckligt även om det inte hade hjälpt mig eller samhället.

LVM tjänar INGEN på ... Förutom de som arbetar med det.

Jag bor i Stockholms län och det på det nivån jag dömts i The Kangaroo Court of Förvaltningsrätten.
Citera
2025-08-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toxarcheus
Driver du? Har man väl fått LVM är det så oerhört godtyckligt och lätt att få ännu ett.

Men iofs.... Förra årets första halvår var jag inlagd på psyk fler dagar än jag var ute. Det som räddade mig då var att de dömde mig till L(Ö)PT istället.

Då hade ett LVM inte varit godtyckligt även om det inte hade hjälpt mig eller samhället.

LVM tjänar INGEN på ... Förutom de som arbetar med det.

Jag bor i Stockholms län och det på det nivån jag dömts i The Kangaroo Court of Förvaltningsrätten.

Har inte stött på någon som haft LVM på många år så trodde att dom dragit ner på det iallafall? Lider med dig, Sverige är ett sjukt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in