Citat:
Ursprungligen postat av
svampen211
Nu skriver jag här igen och söker hopp. Nu var det cirka 5 månader sen jag slutade. Hade riktigt grovt benzo missbruk. Var ofta triazolobenzothiazoles, som clonazolam och bromazolam. Efter dessa blev man knappt frisk av vanlig benzo. Jag har fortfarande overklighets känslor. Allmänt stel och känner mig socialt som ett handikapp. Kommer det inte bli bättre än så här? Jag känner väldigt lite mening att fortsätta eller att äns leva då ärligt. Har en enorm orkeslöshet jag inte kan förklara för folk häller, känner mig så svag. Undrar väl mest om jag går och hoppas på bättre dagar som aldrig kommer komma.
Jag funderar på att fråga om baklofen, alkolister ska tydligen ofta få det, benzo är ju samma som alkohol receptor mässigt. Så det kanske hjälper för oss också som går av benzo?
Det blir bättre, det tar lång tid tyvärr men har du klarat 5 mån så är det värsta över men det blir bättre. Motionera och få i dig tillskott som b, c, d vitamin, magnesium, zink, järn, kalcium,msm, NAC och TMG ska vara bra emot ångest om jag minns rätt.
Har själv tagit benz i ca 20 år och det tog ett par år innan jag blev bra, känner fortfarande av det efter säkert 7 år men mår ändå mycket bättre än när jag åt benz, jävla gift.