2021-04-17, 09:17
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Nej för i helvete - är inte ren, ligger konstant på 3-4 mg klona, samt 15-30 mg zopi.

Nej för i helvete..

Vem orkar vara ren i dessa tider? Jag har dock lugnat ner mig och håller mig till en sort idag, jag petar inte i mig 3-4 olika benzo som förr. Då blir avtändningen sju resor värre. Ikto är min dagliga lilla hjälpryttare då den gör att jag fungerar hyfsat utan att göra mig väck. Den är lätt att klippa också, inga problem att ta ett uppehåll då och då.
Citera
2021-04-17, 11:32
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramellen
Panikattackerna är djävulska, man brinner känns det som. Som tur är så blir det lugnare med tiden.
Har du också ofta migrän/spänningshuvudvärk?
Jag har börjat ta magnesium, funkar något. Det kan vara lite svajigt i akutfasen för många dock, så man får prova sig fram.

Gudskelov sluppit migrän/värre spänningshuvudverk. Samtidigt inte varit ren.

Hört mkt bra om magnesium, får tjacka tabs.
Citera
2021-04-17, 11:35
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Nej för i helvete..

Vem orkar vara ren i dessa tider? Jag har dock lugnat ner mig och håller mig till en sort idag, jag petar inte i mig 3-4 olika benzo som förr. Då blir avtändningen sju resor värre. Ikto är min dagliga lilla hjälpryttare då den gör att jag fungerar hyfsat utan att göra mig väck. Den är lätt att klippa också, inga problem att ta ett uppehåll då och då.

"lätt att klippa" - tell us more!!! Du menar att du har helrena perioder? Ingen svårare utsättningsabs? Ingen sponken?
Citera
2021-04-17, 11:55
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
"lätt att klippa" - tell us more!!! Du menar att du har helrena perioder? Ingen svårare utsättningsabs? Ingen sponken?

Ja, jag kör max tre veckor, sen pausar jag ett tag. Visst känner jag lite obehag ett par dagar, men inget allvarligt. Håller mig ifrån alkohol helt och hållet under tiden. Alpra och Stess rör jag inte längre, de är rena rama mardrömmen för mig. Många förespråkar Stesolid, men den avtändningen sitter i i flera veckor för mig. Men vi är alla olika. Ikto funkar fint för mig.
Citera
2021-04-17, 14:01
Medlem
LookingBackInAngers avatar
När det gäller att trappa ut bensodiazepiner, det är trixigt och plågsamt. Men - samtidigt ska man ha i åtanke att det finns en hel industri av nedtrappningsexperter och beroendemottagningar som lever på att beskriva svårigheterna värre än dom faktiskt är. Det är så att säga så dom får mat på bordet.

Bensodiazepiner är relativt ogiftiga om man håller sig till ordinationen.

... och är det så att man står mitt i en ned- och uttrappning och det känns outhärdligt, då kan man alltid göra som narcissisten och skojaren Jordan B Peterson, åka till Moskva och låta söva ner sig i ett par veckor.

I hans fall hjälpte det inte, men det var en god idé (hans tokiga dotters idé, om jag inte är felinformerad).
Senast redigerad av LookingBackInAnger 2021-04-17 kl. 14:05.
Citera
2021-04-17, 18:11
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Ja, jag kör max tre veckor, sen pausar jag ett tag. Visst känner jag lite obehag ett par dagar, men inget allvarligt. Håller mig ifrån alkohol helt och hållet under tiden. Alpra och Stess rör jag inte längre, de är rena rama mardrömmen för mig. Många förespråkar Stesolid, men den avtändningen sitter i i flera veckor för mig. Men vi är alla olika. Ikto funkar fint för mig.

Clever guy - det är väl det som är tricket, inte låta det gå månad efter månad och bli ordentligt hookad...
Citera
2021-04-17, 18:18
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LookingBackInAnger
När det gäller att trappa ut bensodiazepiner, det är trixigt och plågsamt. Men - samtidigt ska man ha i åtanke att det finns en hel industri av nedtrappningsexperter och beroendemottagningar som lever på att beskriva svårigheterna värre än dom faktiskt är. Det är så att säga så dom får mat på bordet.

Bensodiazepiner är relativt ogiftiga om man håller sig till ordinationen.

... och är det så att man står mitt i en ned- och uttrappning och det känns outhärdligt, då kan man alltid göra som narcissisten och skojaren Jordan B Peterson, åka till Moskva och låta söva ner sig i ett par veckor.

I hans fall hjälpte det inte, men det var en god idé (hans tokiga dotters idé, om jag inte är felinformerad).

Ganska obehaglig story... Jo, dottern, slutat kolla hennes podd eftersom den och hon är helt tomma (hyfsat snygg, heta - naturliga! - läppar, ja i fejjan alltså, de andra kan jag inte uttala mig om) och det är ganska uppenbart att hon bara försöker casha in på sitt namn.

Jo... sant det du säger. Ingen ikto än här, brukar ha tagit en halv (1mg m a o) såhär dags - men helvete! Lördag! Och NHL-derby om en kvart! Får röra till mig en "polarstation Z" (en zopi på 7,5 mg, 100 mg Tram, nedsköljd med en Treo), kanske t o m dubblar zopin och därmed gör drinken "Polarstation Zebra svarar inte".

(sorry att jag dragit den 50-11:a gånger...)

Skål alla i tråden ivf!
Citera
2021-04-17, 18:59
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Clever guy - det är väl det som är tricket, inte låta det gå månad efter månad och bli ordentligt hookad...

Clever guy vet jag inte, men jag har respekt för benzo, Jag vill inte hamna i träsket igen. Hatkärlek till skiten om man säger så. Har hittat en fin balans.
Citera
2021-04-19, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Jag har själv varit Benzo fri nu i över en månad och jag kan säga att jag tycker den fysiska abstinensen är värst! Brukar alltid tycka den psykiska biten på AT är värst men på Benzo är det det fysiska som är för jävligt, ont i hela kroppen skakningar varm & kallsvettas och satans ont i lederna eftersom man är så van att proppa i sig Benzo & vara helt lealös i kroppen men nu är man spänd som fan hela tiden usch!
Tror du att det kan hjälpa mot den fysiska avtändningen om man håller igång kroppen? Typ promenerar och sånt?
Citera
2021-04-20, 11:41
Medlem
Izzardkings avatar
benzo avtändningen är fan i klass med opiat avtändning! inte roligt på något sätt!!!!
Citera
2021-04-20, 15:21
Medlem
Numes avatar
Jag har lyckats käka benso i låga doser var-varannan dag i 1-2 månaders perioder sen tagit längre pauser. Några gånger nu 2020-2021. Det som brukar hända (med lorazepam eller bromazepam) är att jag börjar må dåligt (spänd, svettig, huvudvärk, allmänt borta) efter ca. 2 dagar efter sista dosen, sen peakar det omkring dag 4. Dag 7 känner jag mig normal.

Kan ju rekommendera att skippa koffein (för mig när jag käkat benso brukar jag dricka extra kaffe etc för att balansera det, inte så bra om man skall sluta).

Glycin i 5-10 gram hjälper lite grann med spändhet också rent allmänt, ungefär i klass med magnesium (inget märkvärdigt men billigt).
Citera
2021-04-20, 18:58
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Jag har lyckats käka benso i låga doser var-varannan dag i 1-2 månaders perioder sen tagit längre pauser. Några gånger nu 2020-2021. Det som brukar hända (med lorazepam eller bromazepam) är att jag börjar må dåligt (spänd, svettig, huvudvärk, allmänt borta) efter ca. 2 dagar efter sista dosen, sen peakar det omkring dag 4. Dag 7 känner jag mig normal.

Kan ju rekommendera att skippa koffein (för mig när jag käkat benso brukar jag dricka extra kaffe etc för att balansera det, inte så bra om man skall sluta).

Glycin i 5-10 gram hjälper lite grann med spändhet också rent allmänt, ungefär i klass med magnesium (inget märkvärdigt men billigt).

Kan rekommendera att sluta med nikotin också om man nu håller på med det. Jävlar vad det förvärrade min bens AT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in