2024-02-08, 13:53
Medlem
Jag har haft svår benzoutsättning i 6 månader nu, hur lång tid tar det innan det vänder? Detta är helvetet x100. Tog Iktorivil i ca 4-5 veckor och slutade CT 1 mg
Citera
2024-02-08, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallea79
Jag har haft svår benzoutsättning i 6 månader nu, hur lång tid tar det innan det vänder? Detta är helvetet x100. Tog Iktorivil i ca 4-5 veckor och slutade CT 1 mg
Då är det så du mår tyvärr för så lite, så kort tid ger inte at i 6månader
Citera
2024-02-08, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallea79
När du klurar ut det, berätta gärna för mig med!

Postakut abstinens brukar vara 3-4 månader men kan vara längre än ett halvår om du brukat det väldigt länge. 4-5 veckor är ingenting. Det borde gått över för länge sedan. Tror inte det rör sig om abstinens, utan snarare att det som orsakade ditt bensobeorende kommer till ytan igen. Det finns en anledning att folk fastnar för benso. Att bli ren gör inte att de bitarna försvinner. Du får helt enkelt hitta ett sätt att hantera det. Jag var ren i nästan två år och det blev aldrig bättre. Nu har jag varit ren ett halvår och det blir inte bättre. Det är inte ihängande abstinens.
Citera
2024-02-09, 00:09
Medlem
generalminiportions avatar
Tja!

Har ikväll petat in mig totalt ca 2,5g Xanax (stavar) efter ett långt uppehåll på ungefär en månad.

Ska ut och flyga imorgon fm och funderar på att poppa den sista precis innan säkerhetskontrollen för att få en gå långtimmsrsresa (alltså en Xanax stav 2mg).

Finns det någon risk för en jobbig avtändning efter det. Handlar inte om blodprov/UP utan bara oro för att det ska bli vidrig AT. Den vill man ju helst inte uppleva! 😨

Har även rätt många imovane, men hade helst sparat tom till resan (ska va borta i drygt 7 veckor och har inte möjliget att va speciellt AT:ad då).

Alltså frågan är väl lite hur lång tid och hur mkt måste man peta i sig för att få den där pissabstinenten? 2 dagar i rad med en TOTAL dos på 2,5 mg + 2 mg. Räcker det för en mardröms-AT. Känns ju inte rimligt på de små mängderna. Men vafan vet jag! ❤️🙄

Annars kan jag ju knapra en imovane eller några bira. Men hade varit skönt att använda min Xanax för sen när jag kmr hem blir det antagligen UP för ADHD-halloj. Och då kan jag ju inte ritkigt knapra Xanax. Och är också i verklig behov av sömn så jag behöver min imovane även om jag också gillar att leva det roliga livet också så att säga. Så vill inte slösa dom ”i onödan” eller vad man ska säga!

Vad tror ni? Hur hade ni gjort? Det är typ en 11h flight så lite nedvarvad och skön hade man ju velat va men funkar inte med eventuella, vidriga avtändingar!

Tack på förhand! ❄️❄️❄️
Senast redigerad av generalminiportion 2024-02-09 kl. 00:31.
Citera
2024-02-09, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av generalminiportion
Tja!

Har ikväll petat in mig totalt ca 2,5g Xanax (stavar) efter ett långt uppehåll på ungefär en månad.

Ska ut och flyga imorgon fm och funderar på att poppa den sista precis innan säkerhetskontrollen för att få en gå långtimmsrsresa (alltså en Xanax stav 2mg).

Finns det någon risk för en jobbig avtändning efter det. Handlar inte om blodprov/UP utan bara oro för att det ska bli vidrig AT. Den vill man ju helst inte uppleva! 😨

Har även rätt många imovane, men hade helst sparat tom till resan (ska va borta i drygt 7 veckor och har inte möjliget att va speciellt AT:ad då).

Alltså frågan är väl lite hur lång tid och hur mkt måste man peta i sig för att få den där pissabstinenten? 2 dagar i rad med en TOTAL dos på 2,5 mg + 2 mg. Räcker det för en mardröms-AT. Känns ju inte rimligt på de små mängderna. Men vafan vet jag! ❤️🙄

Annars kan jag ju knapra en imovane eller några bira. Men hade varit skönt att använda min Xanax för sen när jag kmr hem blir det antagligen UP för ADHD-halloj. Och då kan jag ju inte ritkigt knapra Xanax. Och är också i verklig behov av sömn så jag behöver min imovane även om jag också gillar att leva det roliga livet också så att säga. Så vill inte slösa dom ”i onödan” eller vad man ska säga!

Vad tror ni? Hur hade ni gjort? Det är typ en 11h flight så lite nedvarvad och skön hade man ju velat va men funkar inte med eventuella, vidriga avtändingar!

Tack på förhand! ❄️❄️❄️
Förstår inte riktigt vad du skriver men om det bara är ett par stavar efter ett längre uppehåll kommer du inte få AT. Däremot kommer du ha sug för benso och andra droger framöver.
Citera
2024-02-09, 01:53
Medlem
anon42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xindrlark
Förstår inte riktigt vad du skriver men om det bara är ett par stavar efter ett längre uppehåll kommer du inte få AT. Däremot kommer du ha sug för benso och andra droger framöver.

Man kan definitivt få AT på det, framförallt om man har pendlat av och på i många år. Mardröm borde det kanske inte bli rent AT-mässigt, men om man lever en mardröm som killen gör så blir det nog hemskt att behöva leva i verkligheten en kortare stund.
Citera
2024-02-09, 09:50
Medlem
generalminiportions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon42
Man kan definitivt få AT på det, framförallt om man har pendlat av och på i många år. Mardröm borde det kanske inte bli rent AT-mässigt, men om man lever en mardröm som killen gör så blir det nog hemskt att behöva leva i verkligheten en kortare stund.
Jag lever inte en mardröm. Har inte varit några problem alls utan Benzo i över en mån. Handlar bara om en engångsdos vid en lång jävla flygresa. Är nämligen lite nojig över flygande i allmänhet. Tar absolut inga mängder heller utan som jag skrev, eventuellt en 2 mg stav innan flygturen nu. Plus då ca 2,5 mg igår.

Gör ändå så att jag isåfall dricker några alt tar en imovane. Det är mer flygrädslan just nu som stressar upp mig!!😂
Senast redigerad av generalminiportion 2024-02-09 kl. 09:57.
Citera
2024-02-20, 11:39
Medlem
Hej

Är ny här. Har ett rent helvete

Jag har jobbiga utsättningssymptom efter ca 1 års bruk (Iktorivil 1.5 mg). Slutade tvärt och har varit utan i ca 7 månader. Dessa 7 månader har varit helt sjuka, med brinnande hud, brinner i huvudet, skakningar, kallsvettningar, yrsel, svåra overklighetskänslor, kan inte koncentrera mig på något, kan inte se på tv osv. Jag är desperat..

Vad kan jag göra? Jag vet att CT var totalt efterblivet men kan jag hjälpa mig på något sätt att underlätta avtändningen? Eller ska jag gå tillbaka och trappa ned väldigt långsamt? Är det försent att återinsätta? Tipsa om vad jag kan göra
Senast redigerad av fakbenzo 2024-02-20 kl. 11:48.
Citera
2024-02-20, 12:52
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakbenzo
Hej

Är ny här. Har ett rent helvete

Jag har jobbiga utsättningssymptom efter ca 1 års bruk (Iktorivil 1.5 mg). Slutade tvärt och har varit utan i ca 7 månader. Dessa 7 månader har varit helt sjuka, med brinnande hud, brinner i huvudet, skakningar, kallsvettningar, yrsel, svåra overklighetskänslor, kan inte koncentrera mig på något, kan inte se på tv osv. Jag är desperat..

Vad kan jag göra? Jag vet att CT var totalt efterblivet men kan jag hjälpa mig på något sätt att underlätta avtändningen? Eller ska jag gå tillbaka och trappa ned väldigt långsamt? Är det försent att återinsätta? Tipsa om vad jag kan göra
Verkar lite konstigt att du har dessa symptom om du varit drogfri i 7 månader och efter ett års brukande.
Nu är ju benso väldigt lurigt och mycket kan vara individuellt, men starta ett nytt ämne i forumdelen (FB) Drogrehabilitering .

Alt. vänd dig till (FB) Psykiatri och psykofarmaka . Tror du kan få bättre svar och stöd där.
Citera
2024-02-24, 16:36
Medlem
Lyrica och blåbär (Xanor)...

Tja! Har tagit stora mängder i fyra dagar, är det farligt om jag slutar tvärt imorgon. Får självmordstankar när jag har klippt Lyrica förr..Mycket tacksam för tips. Jag har en 300 kvar och några blå.

MVH R.
Citera
2024-02-24, 16:45
Medlem
Cakewets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
Tja! Har tagit stora mängder i fyra dagar, är det farligt om jag slutar tvärt imorgon. Får självmordstankar när jag har klippt Lyrica förr..Mycket tacksam för tips. Jag har en 300 kvar och några blå.

MVH R.

4 dagars bruk av blåa o lyrica lär knappt ge nån avtändning, farligt är det inte! Om du vill så kan du trappa ner med hjälp av det du har kvar för att lindra eventuell krasch.
Citera
2024-02-24, 22:03
Medlem
karbolexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cakewet
4 dagars bruk av blåa o lyrica lär knappt ge nån avtändning, farligt är det inte! Om du vill så kan du trappa ner med hjälp av det du har kvar för att lindra eventuell krasch.

Håller med. Fyra dagar är inte tillräckligt länge för att ge någon nämnvärd AT. Du lär vara sliten och kanske lite nere 2 dagar kanske sen är det nog återställt. Nedtrappning lär inte behövas men om du har möjlighet så varför inte? Skadar inte. Jag själv föredrar dock alltid att sluta CT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in