2020-05-13, 06:30
Medlem
Nån som vet om benso-at kan påverka synen? Jag har under några veckor fått sämre syn (närsynt) och sista dagarna riktigt dålig så det varit svårt att köra bil, har tid till optiker idag, men när jag vaknade idag så har jag fått tillbaka synen!! Orolig!
Citera
2020-05-13, 10:32
Medlem
Gabrielswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Nån som vet om benso-at kan påverka synen? Jag har under några veckor fått sämre syn (närsynt) och sista dagarna riktigt dålig så det varit svårt att köra bil, har tid till optiker idag, men när jag vaknade idag så har jag fått tillbaka synen!! Orolig!

Ha förtröstan, du är inte den ende som erfarit detta. Jag såg inte Aftonbladets förstasida på en 17" skärm, en kväll 2003 tror jag det var, när jag hade slutat med Oxascand. Vi har benso-receptorer i ögonen med. Abstinensen sätter sig där vi redan har en svaghet/sårbarhet och i ditt fall verkar det vara just ögonen. För min del resulterade det i permanent tinnitus i vänster öra sedan avslutet sedan två år.

Vad jag vill säga är att benso-preparaten påverkar alla sinnesorganen på ett eller annat sätt både under användning och utsättning.
Citera
2020-05-13, 10:50
Medlem
Masmos avatar
Citat:

När jag gick av cold turkey så såg jag inte skarpt längre än en halvmeter framför mig, resten var helt suddigt. I takt med att jag började må bättre så blev även synen bättre, men kommer tillbaka när jag mår skit.
Citera
2020-05-13, 17:49
Medlem
Normalt att bli brutalt trött under utsättning?
Citera
2020-05-15, 18:25
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Normalt att bli brutalt trött under utsättning?

Svar JA.
Citera
2020-05-16, 14:18
Medlem
Hittat info om att microdoser av röd flugsvamp hjälper mot ATn, finns ämnen i den som påverkar gaba-a positivt

Någon som provat här?

Postar en video som tar upp det
https://youtu.be/mJTRVtxkNDc
Citera
2020-05-20, 13:44
Medlem
15APRILs avatar
Magnesium vid Benzo AT

Hjälper det och eventuellt tegretol? Någon månad pågått med alkohol inblandat. Sluta igår har mest ångest.
Citera
2020-05-20, 17:49
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

ja, både AT och (miss)bruk - gör inte om mitt misstag att tjacka brillor för 10,5 papp (högbrytande glas, progressiva, dyra bågar, blåst köpare...) som efter ett halvår med halverad dos blir helt värdelösa....
Citera
2020-05-20, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Hjälper det och eventuellt tegretol? Någon månad pågått med alkohol inblandat. Sluta igår har mest ångest.
Tegretol är enbart ett krampskydd och lär inte hjälpa mot någon avtändning i hur du mår. Men du riskerar inte att krampa åtminstone. Magnesium är väl mest bra för sömnen i stort. C-vitamin kan dämpa måendet lite men inte nämnvärt.
Citera
2020-05-20, 19:32
Medlem
Sheen999s avatar
Citat:
Inga kosttillskott hjälper särskilt mycket, magnesiumen hjälpte endel mot ojämna hjärtslag men inte mot ångesten, det som funkar bäst är ett par timmars meditation om dagen. Slutade för 3 månader sen och känner fortfarande av avtändingen endel men mår över lag mycket bättre idag än innan jag började eller under tiden jag höll på t.om tack vare mycket meditation och träning. trodde verkligen inte jag skulle lyckas ett tag men allt går om man vill

Bra sugen på att ta någon öl på sistonde dock.. men vill inte riskera att genomgå skiten igen direkt. Hoppas man kan gå tillbaka till ett sporadiskt bruk av tjack och alkohol igen inom sin tid men benzo tar jag aldrig mer regelbundet, hellre vanlig ångest/panikångest än att gå igenom en till avtändning
Citera
2020-05-20, 20:23
Medlem
Citat:
Angående magnesium, den hjälper ju till att åtminstone minska skakningar och muskelspänningar vid både alk. och benso AT. Är min erfarenhet iaf.
Citera
2020-05-20, 22:15
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Tegretol är enbart ett krampskydd och lär inte hjälpa mot någon avtändning i hur du mår. Men du riskerar inte att krampa åtminstone. Magnesium är väl mest bra för sömnen i stort. C-vitamin kan dämpa måendet lite men inte nämnvärt.

För kort tid 1,5 månad eller är det tegretolen som gör att jag inte krampar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in