Citat:
Ursprungligen postat av
VillJalentine
Verkar lite som så med alla beroenden att man måste ta bort det helt och hållet annars sker ingen återhämtning men jag vette fan. Lever än på hoppet. Snaran är redo dock.
Finns en risk att mina problem är grundproblem också.
Kan man ens få problem av lite zopiklon 5-10 mg samt låga doser av diverse Benzo? Tagit nästan regelbundet i 4 månader med uppehåll några dagar emellanåt.
Mina största problem nu är ofrivilliga ögonrörelser, och spasmer på natten som väcker mig. Även stelhet, värk och ångest.
Jag kan nämna att jag aldrig riktigt någonsin svarar bra på BZO överhuvudtaget så det är sjukt att jag ens fortsatt.
Ja sen lurar man oftast sig själv att man inte tar lika mycket som förut och inte lika ofta fast man kanske är i princip på samma dos och käkar varje dag igen, det lyckades iaf jag med på något sätt.
Det verkar vara väldigt olika hur kasst man mår efter bensobruk. En del hävdar att de käkat hög doser Alprazolam i flertal år dagligen och sedan slutat cold turkey med endast en veckas avtändning, medan andra blir kassa efter lägre doser. Men ja, 4 månader regelbundet intag av benso borde ge en del biverkningar när man lägger av.
När jag började käka Diazepam så visste jag om att beroende av benso vill man inte bli, så jag käkade ett par veckor och höll sedan upp ett par veckor. Kommer ihåg att jag kände av en viss "avtändning" bara på ett fåtal veckor på Diazepam, dock inte jättejobbig men dimmig i huvudet och förhöjd ångest.
Hade du några av dessa biverkningar innan dom här 4 månaderna du käkat benso? Tänker att muskelryckningar och ofrivilliga ögonrörelser lär du ju kommit ihåg om du led av sen innan?
Edit: De symptom du uppger är de vanligaste symptomen när man slutar med bens. Tror knappast det är något du haft i grunden som nu bara råkar dyka upp lägligt nog när du slutat med benso. Det är benson som ställt till det och det fixar du genom att undvika benso. Håll ut några veckor så ska du se att det blir bättre.