Citat:
Ja jag har för mig att jag vid något tillfälle erbjöds dessa för ett par år sedan.
Nej jag har inte någon kliniskt bekräftad psykossjukdom eller så och det känns som att jag behöver en ytterligare benämning för mildare psykosartade tillstånd.
Jag har vid de gånger jag själv vill påstå att jag drabbats av 'psykos' varit fullt medveten om vem och vart jag är, att jag egentligen bara inbillar mig saker på grund av en enorm sömnbrist som har krönts med en stadig fylla.
Medvetet psykotisk är två ord som känns som en kenpig ordföljd men så känns det kort och gott när det börjar spöka..
Olanzapin har varit hjälpsam för sömnen och ja det är feta doser men undviker att ta den om inte det är så att jag är desperat och inne på 3-4 dygn utan sömn vilket är helt fruktansvärt besvärligt.
Ska se om jag kan få quetiapin. Vid små doser ska den väl vara sömngivande med?
Vore faktiskt skönt om den gick att ta varje natt ett tag utan att behöva bli så fet och kass. Jag blir fan akut autistisk av olanzapin jag förstår inte riktigt vad som händer.
Som att hela min hållning, blick, och ansikte blir lite off.
Självmedicinerar lite med zopiclone, lergigan och melatonin vid nödfall, och ja upplägget är under all kritik, det är snarare obefintligt och jag har slutat med benso på eget bevåg av desperation.
Var fan rätt kass på benso med. Riktigt kass.
Nej jag har inte någon kliniskt bekräftad psykossjukdom eller så och det känns som att jag behöver en ytterligare benämning för mildare psykosartade tillstånd.
Jag har vid de gånger jag själv vill påstå att jag drabbats av 'psykos' varit fullt medveten om vem och vart jag är, att jag egentligen bara inbillar mig saker på grund av en enorm sömnbrist som har krönts med en stadig fylla.
Medvetet psykotisk är två ord som känns som en kenpig ordföljd men så känns det kort och gott när det börjar spöka..
Olanzapin har varit hjälpsam för sömnen och ja det är feta doser men undviker att ta den om inte det är så att jag är desperat och inne på 3-4 dygn utan sömn vilket är helt fruktansvärt besvärligt.
Ska se om jag kan få quetiapin. Vid små doser ska den väl vara sömngivande med?
Vore faktiskt skönt om den gick att ta varje natt ett tag utan att behöva bli så fet och kass. Jag blir fan akut autistisk av olanzapin jag förstår inte riktigt vad som händer.
Som att hela min hållning, blick, och ansikte blir lite off.
Självmedicinerar lite med zopiclone, lergigan och melatonin vid nödfall, och ja upplägget är under all kritik, det är snarare obefintligt och jag har slutat med benso på eget bevåg av desperation.
Var fan rätt kass på benso med. Riktigt kass.
Har själv använt quetiapin när det varit som värst och tyvärr blir jag lite off på den dagen efter, men det var bara de första dagarna men jag har bara använt den i korta perioder, men den är inte alls så zombifierande som Olanzapin. 25-50 mg har jag för mig jag gick på någon vecka och det funkade för sömnen. Det är rätt låga doser har jag för mig och det är möjligt att gå mycket högre har jag för mig. Gick upp 10kg när jag hade Olanzapin. Men med Quetiapin kände jag inga mer biverkningar mer än att jag blev lite "off" första dagarna, men sen var mitt grundtillstånd också väldigt dåligt och off vid tidpunkten. Så här: Det är nog bättre att få sömnen och vara lite off dagen efter än att vara vaken i 4 dagar i sträck! Det driver ju vem som helst till vansinne.
Har du slutat med all annan benso förutom zopiclone så är det ju en enorm framgång. Lergigan och Melatonin är ju ingen fara på taket heller. Bra jobbat!
Kanske inte är helt omöjligt ändå att du får zopiclone eller annat på recept med tanke på att det verkar vara sömnen som är det stora problemet här? Har du någon läkarkontakt i nuläget? Har du lång missbrukarbakgrund? Ibland spelar det inte någon roll faktiskt, är själv "missbrukare" i journalen men det har inte varit helt omöjligt att få recept på sådana läkemedel om man har ett öppet och ärligt samtal med sin läkare och inte har spårat ur totalt.
Vet du vad det beror på att sömnen strular så mycket?