2019-11-21, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucon
Halveringstid alprazolam 6-12 timmar. Så det är bara att räkna lite så ser du vad du har kvar i kroppen. Sedan är det psykiska beroendet en helt annan femma.
Ta oron/ångesten och kör 1-2 veckor utan är mitt råd.
Ditt råd är utan tvekan ett bra råd, idag gav jag upp då ångesten åt upp mig mer o mer till jag började få panik, försökte uppehålla tankarna på annat men gick inte.

Senaste alpro 0.5an igår togs 14:34, idag tog jag nyligen 0.5 kl 19:33.
Rätt besviken på mig själv faktist, skulle hålla ut till 21 och ta mirtazapin o somna men det sket sig.

Känner inget sug efter tabletter eller andra AT symtom, utan ångesten som kommer, måste sysselsätta mig bättre imorgon och sova längre, mindre timmar vaken = färre timmar med ångest medans man ska "avgifta" sig lite
Citera
2019-11-21, 21:55
Medlem
Bucons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anal1
Ditt råd är utan tvekan ett bra råd, idag gav jag upp då ångesten åt upp mig mer o mer till jag började få panik, försökte uppehålla tankarna på annat men gick inte.

Senaste alpro 0.5an igår togs 14:34, idag tog jag nyligen 0.5 kl 19:33.
Rätt besviken på mig själv faktist, skulle hålla ut till 21 och ta mirtazapin o somna men det sket sig.

Känner inget sug efter tabletter eller andra AT symtom, utan ångesten som kommer, måste sysselsätta mig bättre imorgon och sova längre, mindre timmar vaken = färre timmar med ångest medans man ska "avgifta" sig lite

Du lägger för stor vikt vid när du tog, hur mycket du tagit, att du tagit osv osv. Du centrerar ditt liv runt en jävla tablett, och då är det ändå smådoser du tar. Dessutom under en kort tid. Fokus hamnar fel om man säger som så. Skit i att räkna timmar eller sätt upp ett klockslag när du får lov att ta nästa gång.
Klipp skiten rätt av bara. Det finns folk som käkat 10-20 mg om dagen i åratal. Och kan de sluta så kan du. Så kom igen - visa lite stake nu. Det här är en baggis.
- Ja, du kommer må orm i några dagar. Men om två-tre veckor kommer du tacka mig, men framföra allt kommer du tacka dig själv.
Lycka till
Citera
2019-11-21, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucon
Du lägger för stor vikt vid när du tog, hur mycket du tagit, att du tagit osv osv. Du centrerar ditt liv runt en jävla tablett, och då är det ändå smådoser du tar. Dessutom under en kort tid. Fokus hamnar fel om man säger som så. Skit i att räkna timmar eller sätt upp ett klockslag när du får lov att ta nästa gång.
Klipp skiten rätt av bara. Det finns folk som käkat 10-20 mg om dagen i åratal. Och kan de sluta så kan du. Så kom igen - visa lite stake nu. Det här är en baggis.
- Ja, du kommer må orm i några dagar. Men om två-tre veckor kommer du tacka mig, men framföra allt kommer du tacka dig själv.
Lycka till
Ja du har rätt i allt du säger, kan inte säga emot på en enda punkt.
Har just lagt till mirtazapin 30mg till min escitalopram 15mg, ätit mirtan i 8 dagar så hoppas på effekt av den snart, kanske 8 dagar till. Då kommer jag försöka klippa helt.
Men imorgon o över helgen är målet att vara utan till att börja med! Känner mig för klen för att helt ta bort alpron nu, men samtidigt har du ju rätt, bästa o klippa den totalt

Men grejen för mig är hur fan jag ska ta mig till jobbet, o klara av att jobba, har ett socialt jobb med kollegor o kunder runt om mig hela dagen, panikångest mitt i den smeten.. Härdsmälta o ambulans till sjukhuset med andnöd, vidare forslad till psykiatrin, där kommer dom råda mig ta min redan utskrivna lugnande, lite så ser jag framtiden 🤷‍♂️🤷‍♂️
Senast redigerad av Anal1 2019-11-21 kl. 22:31.
Citera
2019-11-22, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anal1
Ja du har rätt i allt du säger, kan inte säga emot på en enda punkt.
Har just lagt till mirtazapin 30mg till min escitalopram 15mg, ätit mirtan i 8 dagar så hoppas på effekt av den snart, kanske 8 dagar till. Då kommer jag försöka klippa helt.
Men imorgon o över helgen är målet att vara utan till att börja med! Känner mig för klen för att helt ta bort alpron nu, men samtidigt har du ju rätt, bästa o klippa den totalt

Men grejen för mig är hur fan jag ska ta mig till jobbet, o klara av att jobba, har ett socialt jobb med kollegor o kunder runt om mig hela dagen, panikångest mitt i den smeten.. Härdsmälta o ambulans till sjukhuset med andnöd, vidare forslad till psykiatrin, där kommer dom råda mig ta min redan utskrivna lugnande, lite så ser jag framtiden 🤷‍♂️🤷‍♂️

Hade jag varit du så hade jag tagit Diazepam i ett par dagar eftersom den har så lång halveringstid, sedan bara klippa. Det är en så kort tid du tagit så utsättningssymptom borde inte vara några problem. Speciellt inte med Diazepam att landa mjukt på.

Känns som du kanske borde sjukskriva dig och söka hjälp för panikångesten, på andra vägar än medicinering med benso.

Såg nån läkare på Youtube här om dagen prata om hur onödigt benso egentligen är eftersom paniksyndrom är nåt av det lättaste psykiska åkommor att bota, med rätt hjälp och förståelse varför dom uppstår. Kan försöka leta fram filmen åt dig om du är intresserad.
Citera
2019-11-22, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurk69
Hade jag varit du så hade jag tagit Diazepam i ett par dagar eftersom den har så lång halveringstid, sedan bara klippa. Det är en så kort tid du tagit så utsättningssymptom borde inte vara några problem. Speciellt inte med Diazepam att landa mjukt på.

Känns som du kanske borde sjukskriva dig och söka hjälp för panikångesten, på andra vägar än medicinering med benso.

Såg nån läkare på Youtube här om dagen prata om hur onödigt benso egentligen är eftersom paniksyndrom är nåt av det lättaste psykiska åkommor att bota, med rätt hjälp och förståelse varför dom uppstår. Kan försöka leta fram filmen åt dig om du är intresserad.
Är redan sjukskriven på 50% och går på kbt 1gång i veckan, äter escitalopram sen tidigare och höjt den till 15mg ungefär samtidigt som jag började äta alprazolam, har sedan lagt till mirtazapin 30mg för 10 dagar sedan.
Så försöker jobba med ångesten genom kbt och minska stressen med att jobba 50%, har ett problem kvar och det är att bryta upp med sambon som har borderline/narcistiska drag, antingen genom att köpa lägenhet om farsan lånar ut lite till insatsen eller in till brorsan. Då först tror jag att Jag verkligen kan börja jobba med ångesten ordentligt.

Just nu känns det mer som jag håller huvudet ovanför vattenytan

Men är fullt medveten om riskerna med bensodiazepinerna och försöker hålla intaget nere och tillslut klippa helt

Tar gärna en titt på Youtube klippet, alltid lär man sig något! Jag har ju däremot inte bara panikångest utan en ångest som ligger o gnager ständigt också
Citera
2019-11-28, 02:19
Medlem
Bullsquids avatar
Jag har vart tvungen att sluta tvärt många ggr...
Senast var tidigt i somras när jag ätit Iktorivil 6-10 mg om dagen plus xanor 3-5 mg
Detta pågick ca 6-7 månader sen började ikton ta slut och kunde inte fixa nya så jag fick be om nedtrappningsprogram av ett beroendecenter. Började med stesolid 40 mg om dagen! vilket skulle sänkas med 5 mg varannan vecka. Läkaren fick nästan en chock över mina doser.

Jag hade tydligen så höga doser benso i blodet att jag nog hade dött utan nedtrappning.
De hade sällan skrivit ut 40 mg stesolid om dagen innan till någon.

Hade jag inte haft de vet jag inte vad som hänt. Efter den långa halveringstiden så började man må riktigt dåligt först efter 8 dagar sen var det som att leva i helvetet trots att jag hade stesolid. Visst hjälpte det lite men med de doserna jag hade ätit motsvarade ungefär 140-200 mg stesolid, ja ni förstår ju själva att det var svårt.

En annan gång åt jag en riktigt stark rc-benso från nätet som hette Flubromazepam.
tog 2 såna tabletter varje dag i 4 månaders tid. sen kom polisen och tog de jag hade kvar och det var nog lika bra för man var helt fucked up. hade seriöst knappt ett minne från de månaderna.

De var så starka så de flesta däcka av på en och vissa fick dela de i 4 bitar

Var livrädd att få världens värsta AT men efter ca 4 dagar var det värsta över.

Ikton däremot, det var FAN inte lätt.
Blev så fruktansvärt sjuk i nästan 3 veckor
Feber, frossa, muskelvärk, extremt halsont, trött konstant men kunde aldrig sova
skakade hela tiden, kunde knappt gå några meter.
i samband med detta skulle jag med sluta med subutex för att få min nedtrappning.
Det var några av de värsta veckorna i mitt liv , trodde aldrig det skulle ta slut.

Så allt handlar om hur länge men tar och hur höga doser.
Satte i mig 400 olika benso på 2 veckor men då hände ingenting , ingen AT alls..
det är när man går över 2-4 veckor som det blir ett helvete att sluta.
Man MÅSTE trappa ner starkare benso ifall men inte vill få krampanfall och dö.
Senast redigerad av Bullsquid 2019-11-28 kl. 02:32.
Citera
2019-12-26, 13:34
Medlem
Vobblers avatar
Den jävligaste och segaste avtändningen för min egen del var Diazepam, den rackaren ville aldrig släppa taget. När man trodde att det var över slog AT:n till igen med dubbel kraft, sex veckors pest och pina.
Men jag tog mig igenom det utan en enda dags sjukskrivning.

Hur jag fixade det vet jag inte, men det var bara att kötta på. Jag minns inte så mycket av den tiden, helt sjukt.

Benzo rör jag aldrig mer igen.

Yeah, right...
Citera
2019-12-26, 23:53
Medlem
StanleyKubricks avatar
Slutade äta citalopram i våras efter jag haft dem i tre år. Nu för en vecka sedan kraschade jag totalt efter ett par väldigt jobbiga månader och började då sätta in sertralin istället.

För att dämpa den värsta ångesten som jag har fram till att ssrin börjar få sin verkan så har jag fått oxascand utskrivet. Äter 3 x 10 mg dagligen men fuskar vissa dagar så det blir 4 x 10 mg.
Jag vet att det här är en väldigt svag benso och tanken är att jag ska äta den i ca 2 veckor totalt, tills sertralinen verkligen börjat funka.

Kan jag förvänta mig at på dem när jag slutar? Fysiska är jag inte rädd för då jag gått igenom ganska grova ATs på tramadol, men är rädd för den eventuella dödsångesten jag kommer få när jag slutar äta oxascand.

Tack på förhand
Citera
2019-12-28, 00:55
Medlem
Apollinaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurk69
Jag käkade 5-10mg om dagen för GAD och panikattacker som kom och gick. Hade inte råd med att köpa dyra tabletter svart så läste att alkohol boostade tabletterna så tog en bärs eller 2 varje gång jag behövde. Detta kom ju senare att bli ett destruktivt missbruk. Mer och mer alkohol eftersom det var billigt men höll benson på så låga doser jag kunde. Blev att man söp till den rejält sen då jag var i sånt skick att jag var nära på att lägga mig på spåren så kunde inte bry mig mindre egentligen. Men super man så vaknar man upp, och då vaknar man upp med vadå? Just ja, bakfylla. Sänka Diazepam för att lindra den och somna om några timmar. Sedan började allting om, allt kändes värdelöst, vad gjorde jag ens igår? Just ja fyfan vad pinsamt. Traskar ner till bolaget för att köpa mer bärs som dämpar all fylleångest och gör mitt liv lite färggladare, vilket det gjorde. Fick lust att träffa vänner, ta mig ur lägenheten i princip. Mitt ångestfria jag som älskar social kontakt och att det händer något var väldigt glad.

Träffade många vänner, brukare som nykterister och jag var en nallebjörn, som jag förstått av andra vad de tyckte om mig. Men när jag var nykter var allt borta, folk ringde o tjatade om att jag skulle komma ut och umgås men utan en stess och lite starköl kändes det som att bestiga ett berg.

Fick närmre kontakter bland annat via detta forum som hade samma problem som jag, vi blev som bröder och systrar kan man säga. Vi var 5 personer i gruppchatt på facebook som stöttade varandra i att hålla oss rena, när någon mådde dåligt, när nån behövde bens för att den tände av skickade vi brev med bens mellan varandra för att personen inte skulle hamna på avgiftning i onödan. Tja.. såna saker. Började med att en av oss dog, sedan så dog en annan och sen var alla döda förutom jag. Även om det inte var barndomsvänner eller så så hade vi skapat en så tight connection att det kändes som mina bästa vänner försvunnit. Där nånstans började jag höja dosen på bens och skita fullständigt i konsekvenser. Flubromazolam var populärt vid den tiden och många veckor är helt svarta tack vare den skiten. Jag tänkte ta livet av mig men döden tog inte emot mig, inte livet heller. De enda som tog emot mig var diverse beroendeakuter, skickade hem mig när jag kunde prata ordentligt och det var inte mer än så.

Sen har det väl pågått liknande grejer år in och år ut. Soc fattar ingenting, familjen fattar ingenting, vänner som inte brukar drar sig från kontakt, tja... ingen lyssnar så vad är det för mening i slutändan.

Men på senaste har jag legat i och tjatat somfan på allt som går att tjata på för att få hjälp. för frisk vill jag bli mer än allt annat! Vi får se var det landar.

Skulle svara på din fråga men kändes som jag råkade skriva en tråd istället. Ber om ursäkt för det.
Helt sjukt hur mycket det kan skilja sig från person till person. Jag har (på grund av torka eller egen vilja) klippt alpra och RC-helvetespiller minst dussintalet gånger. Det enda som har hänt efter att ha gått på 10/20mg+ alpra i månader är att jag kraschar, får kramper och svimmar. Därefter några dagar på sjukhus (med eller utan nedtrappning, spelar ingen roll), när jag sedan kommer ut efter 2-4 dagar är jag helt återställd och mitt vanliga fnittriga jag. Att jag har en tendens att återfalla i missbruk är en annan sak, min poäng är att min AT är jävligt mild jämfört med många av er. Jag lider med er som har ”protracted withdrawal”, låter inte kul.
Citera
2019-12-28, 01:01
Medlem
Apollinaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StanleyKubrick
Slutade äta citalopram i våras efter jag haft dem i tre år. Nu för en vecka sedan kraschade jag totalt efter ett par väldigt jobbiga månader och började då sätta in sertralin istället.

För att dämpa den värsta ångesten som jag har fram till att ssrin börjar få sin verkan så har jag fått oxascand utskrivet. Äter 3 x 10 mg dagligen men fuskar vissa dagar så det blir 4 x 10 mg.
Jag vet att det här är en väldigt svag benso och tanken är att jag ska äta den i ca 2 veckor totalt, tills sertralinen verkligen börjat funka.

Kan jag förvänta mig at på dem när jag slutar? Fysiska är jag inte rädd för då jag gått igenom ganska grova ATs på tramadol, men är rädd för den eventuella dödsångesten jag kommer få när jag slutar äta oxascand.

Tack på förhand

Inga problem. Med den här drogen är allt som sagt väldigt individuellt, men preparatet, dosen och behandlingslängden säger mig att du inte kommer ha några problem alls. Vill du vara säker kan du göra som vissa gör, ”hamstra” och ta mindre vissa dagar, sedan sänker du dosen med 5mg per dag. Oxascand är väldigt svag och två veckor är inte tillräckligt lång tid för att utveckla AT-symtom. Hade det varit alpra hade det kanske varit en annan femma, men i ditt fall kan du vara helt lugn.
Citera
2019-12-28, 17:33
Medlem
snooper123s avatar
Hur är det att ta tramadol under benso avtändning?
Kommer jag må dåligt? Kommer jag känna rus av trammet äns?
Citera
2019-12-28, 18:25
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hur är det att ta tramadol under benso avtändning?
Kommer jag må dåligt? Kommer jag känna rus av trammet äns?
Bens och opiater är inte korstoleranta med varandra så du kommer att känna av tramadolen precis som vanligt. Du kommer snarare må bra, eller bättre för stunden, beroende på hur stor doseringen är som intas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in