2022-05-30, 14:31
Medlem
Cold turkey xanor

Använt 4-5 mg xanor ibland mindre doser som 3mg , dagligen i 5-6 dagar nu har inga alls kvar och känner just nu dagen efter en mild ångest /oro kommer jag få värre få symptom nu under dagen när det börjar gå ur kroppen .

och vad kan ja förvänta mig för symptom när man slutat ta dom direkt.

jag vet att 6 dagar inte så mycket men kommer jag få en mer märkbar abstinens under dagen/dagarna , eller kommer jag inte få någon abstinens alls?
Citera
2022-05-31, 14:11
Medlem
GovermentFuckers avatar
AT vid återfall efte 9 års missbruk av benzo

Hej!

Kortfattat
8 dagar sen sen fick jag återfall och under cirka 6 dagar konsumerade jag cirka 24mg klonazepam och 30 mg alprazolam (säkert lägre då gatuksalolen och rivotrilen är underdoserade) samt ett tjackrace I förrigår sov jag utan och tog ingen och kände ingen at, men igår kom einstein i mig fram och slängde i sig 8 x 30mg elvanse. För att landa inatt tog jag 2 till ksalol.

Jag var på rehab ett halvår sen så jag har varit ren från benzo i 6 månader helt.

Tror ni jag kan förvänta mig krampanfall eller någon at?
Citera
2022-05-31, 14:30
Medlem
AngieDs avatar
om du varit ren i 6 mån skulle jag inte kalla det återfall, du hade aldrig slutat. Kliver man på det efter 3-4 år eller längre kan man prata om återfall. Hur som helt så om du orolig för kramper köp några starköl och landa på dessa. Det hör till att misslyckas, bara tuta och köra igen.
Citera
2022-05-31, 14:30
Medlem
link71s avatar
Ingen värsting at tror jag men akta dig för EP anfall.
Mvh
Citera
2022-05-31, 14:32
Medlem
GovermentFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngieD
om du varit ren i 6 mån skulle jag inte kalla det återfall, du hade aldrig slutat. Kliver man på det efter 3-4 år eller längre kan man prata om återfall. Hur som helt så om du orolig för kramper köp några starköl och landa på dessa. Det hör till att misslyckas, bara tuta och köra igen.

Alltså jag var på rehab några månader där det trappades ner. Men förstår vad du menar. Jag känne ringet illa än tänker mest för framtiden.
Citera
2022-05-31, 14:38
Medlem
GovermentFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Ingen värsting at tror jag men akta dig för EP anfall.
Mvh

Varför tror du det efter så kort bruk? Finns det någor sätt jag kan skydda mig mot det ? Hade absenor efter behandlingshemmet som skulle hjälpa mot kramp
Citera
2022-05-31, 14:45
Moderator
Morfar-52s avatar
"AT vid återfall efte 9 års missbruk av benzo" infogad från drogrehab./mod
Citera
2022-05-31, 14:52
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GovermentFucker
Hej!

Kortfattat
8 dagar sen sen fick jag återfall och under cirka 6 dagar konsumerade jag cirka 24mg klonazepam och 30 mg alprazolam (säkert lägre då gatuksalolen och rivotrilen är underdoserade) samt ett tjackrace I förrigår sov jag utan och tog ingen och kände ingen at, men igår kom einstein i mig fram och slängde i sig 8 x 30mg elvanse. För att landa inatt tog jag 2 till ksalol.

Jag var på rehab ett halvår sen så jag har varit ren från benzo i 6 månader helt.

Tror ni jag kan förvänta mig krampanfall eller någon at?

Även om bara sex dagar ju doserna inte att leka med. Tycker CT låter riskabelt. Kör en ned trappning på 2-3 veckor??? Tänk på att dag tre i regel är värst så känns det ok nu är det ingen garanti för morgondagen.
Citera
2022-05-31, 16:36
Medlem
link71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GovermentFucker
Varför tror du det efter så kort bruk? Finns det någor sätt jag kan skydda mig mot det ? Hade absenor efter behandlingshemmet som skulle hjälpa mot kramp
Hej ! Hoppas allt är väl.
Xanoren har sån kort halveringstids tid , menas med dom går ut ur kroppen snabbare än tex diazepam.
Vet inte vad gränsen är på antal xanor på kort tid som kan orsaka EP. Det är helt inviduellt.
Du kan käka 1-3 per dag i ett antal dar, sen 2 st i 2-3 dar sen 1 i 3 dar ex. Bara tips.

Har själv åkt på några EP anfall på just xanor. Har fallit o slagit sönder axeln så har sån titan platta som håller ihop armen o axeln. Äckligt stort ärr. Lite OT men du vill inte åka på det.

Men du känner inte av EP anfallet på Benzo. Som är skönt för det är inte kul . Man ser ut som gud vet vad i ansiktet. Och oftast får man 2 st anfall. Fick ett hemma o ett på sjukhuset. Det är bara stess IV som hjälper.
Jag trodde själv aldrig att jag skulle då ett EP. Men det fick jag, sen så har jag fått kramp på Tramadol med. Och de bara på 100 mg. det jag vill säga är om du fått ett EP/ kramp är det mer chans att det händer.
Mvh
Citera
2022-06-01, 17:38
Medlem
~ Fråga om uttrappning med Stesolid ~

Hej!

För att göra en lång historia kort.. jag har en anhörig som varit beroende av benso under en längre tid och lade in sig själv för avgiftning för några veckor sedan.

Personen fick när h-n blev utskriven, ett nedtrappningsschema med stesolid, vilket var första veckan 20 mg, nästa 15, sen den här veckan 10 och nästa 5..

Är det någon mer som gjort en liknande nedtrappning?
Hur har ni mått?
De första dagarna kan jag tänka mig att det känns tufft både psykiskt och fysiskt men sen borde det väl gå ”framåt”?
Eller kan man må sämre när man sänker dosen? Hur har det visat sig för er (eller ev anhörig)

Jag tyckte mig uppleva att allt gått ”åt rätt håll” men sen h*n fått ny dos igen i måndags så har jag upplevt humörsvängningar, h*n har även haft en extrem trötthet och jag har bara en dålig magkänsla.. personen i fråga lovar ju (vilket jag självklart vill tro på men min tillit är verkligen på noll iom att personen gått bakom ryggen på mig med brukandet) att h*n inte ätit en enda tablett igen och inte tänker göra det igen då h*n inte vill riskera det som förloras då, och jag vill ju tro på det men samtidigt ”vet” jag att beroendedjävulen kan göra sitt jobb bra 😞

Cannabis har rökts vid några tillfällen sedan i måndags, kan det påverka?

Eller kan man bli trött och avtrubbad av sänkning av dos?

Jag är inte blåögd och skulle eg vilja kolla med nån läkare ang hur man mår vid nedtrappning men vet inte vart jag skulle få svar på det.

Tänkte att nån här kanske minns hur det var själv alternativt har stått ”vid sidan av”..
Citera
2022-06-02, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thezz
~ Fråga om uttrappning med Stesolid ~

Hej!

För att göra en lång historia kort.. jag har en anhörig som varit beroende av benso under en längre tid och lade in sig själv för avgiftning för några veckor sedan.

Jag är inte blåögd och skulle eg vilja kolla med nån läkare ang hur man mår vid nedtrappning men vet inte vart jag skulle få svar på det.

Tänkte att nån här kanske minns hur det var själv alternativt har stått ”vid sidan av”..

Trappar du ner lugnt med diazepam så är det i de flesta fall lugnt. Efter sista tabletten väntar kanske världens segaste vecka men det blir bättre.
Det är liksom inte som vi pratar om att gå CT efter ett lång xanormissbruk.

Kämpa på, var inte så rädd det kommer gå fint.
Citera
2022-06-02, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungfittan
Trappar du ner lugnt med diazepam så är det i de flesta fall lugnt. Efter sista tabletten väntar kanske världens segaste vecka men det blir bättre.
Det är liksom inte som vi pratar om att gå CT efter ett lång xanormissbruk.

Kämpa på, var inte så rädd det kommer gå fint.

Tack, jag är bara fundersam och självklart orolig över att ”symtomen” likt när h*n varit utan dom, kommer tillbaka.. varför det blir så nu inne på 3e veckan med nedtrappning och inte tidigare.. är ju orolig att h*n går bakom ryggen på mig igen 🙁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in