Citat:
Ursprungligen postat av
SkithusetBrinner
Käkat 20-30mg stess i runt 7år. Trappade ner med schema o stod på noll i december. Nu börjar jag känna mig mycket bättre. Sista månaden varit riktigt bra. Otroligt att det tar sån tid att återhämta sig.
Får man fråga hur första månaden såg ut? Och när släppte det värsta för dig, alltså när kunde du fungera någorlunda i vardagen igen? Är mycket intresserad då jag också vill lägga ner all benso en vacker dag men är väldigt rädd för hur illa det kommer bli. Senaste året har jag bara varit utan några dagar max och det har varit fruktansvärt med skakningar, dödsångest, insomnia, konstiga tics etc etc..
Sen har jag mycket i bagaget med trauma, i princip dagliga panikattacker i över 7 år och en konstant ångest m.m. som gjorde att jag först sökte mig till att självmedicinera med benso. Ingen långsiktig lösning jag vet men jag orkade ärligt talat inte leva längre så som mitt mående var innan jag började. Och då har jag provat KBT flera gånger, kört SSRI utan framgång och stod liksom vid slutet av vägen vid det senaste traumat, antingen börjar jag knapra benso svart eller så går jag under. Och då var jag ändå 30+ innan jag bestämde mig för att börja med benso svart, alltid hållt mig långt borta då jag såg i min ungdom vad substansen gjorde med familj och vänner. Men men..