2024-10-29, 18:21
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadvein
Det är bara att söka på nätet så kommer du se att fler världen över har samma symptom.

Säkerligen. Har bara aldrig hört om det symptomet därför jag var nyfiken.
Citera
2024-11-09, 07:27
Medlem
Hej.
Fick oxascand för 4 år sen typ mot ångest och oro efter att man testat ssri av olika slag i 10 år . Det funkade okej till jag 2021 fick kraftig covid inlagd med syrgas o när man började återhämta sig från den small psyket totalt panikattack på panikattack.
Fick då stesolid hittade en bra funkade dos 25 mg per dag men nu vägrade läkaren att jag ska gå på det längre , trappat ner i ett halvår gått bra till 2 mg lite ökad ångest o så såklart sen vart jag sjuk för 2 veckor sen o det bara small till ångest deluxe, kommit överens att stanna på 2 mg några veckor och ska nu sätta ut paroxetin en vecka o börja med duloxetin sen, har även mirtazapin 45 mg somnar bra men vaknar efter max 6 timmar med ångest deluxe som bara rinner genom kroppen gång på gång, även rastlöshet och en hel del olika besvär från huvudvärk till blod I avföringen ett par gånger, har jobbat men mentalt utpumpad. Mycket orostankar ihop med detta såklart .
En gång dom här 2 veckorna tog jag 5 mg istället för 2 mg och det lugnet som infann sig hjälper ju inte.
Sjukt svårt o veta vad som är at o vad som är riktigt problem ? När 2 mg 2 gånger dagligen inte hjälper bättre o sluta helt o rida ut det?
Citera
2024-11-22, 10:21
Medlem
SkithusetBrinners avatar
Käkat 20-30mg stess i runt 7år. Trappade ner med schema o stod på noll i december. Nu börjar jag känna mig mycket bättre. Sista månaden varit riktigt bra. Otroligt att det tar sån tid att återhämta sig.
Citera
2024-11-22, 20:28
Medlem
loreleiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joaking83
Hej.
Fick oxascand för 4 år sen typ mot ångest och oro efter att man testat ssri av olika slag i 10 år . Det funkade okej till jag 2021 fick kraftig covid inlagd med syrgas o när man började återhämta sig från den small psyket totalt panikattack på panikattack.
Fick då stesolid hittade en bra funkade dos 25 mg per dag men nu vägrade läkaren att jag ska gå på det längre , trappat ner i ett halvår gått bra till 2 mg lite ökad ångest o så såklart sen vart jag sjuk för 2 veckor sen o det bara small till ångest deluxe, kommit överens att stanna på 2 mg några veckor och ska nu sätta ut paroxetin en vecka o börja med duloxetin sen, har även mirtazapin 45 mg somnar bra men vaknar efter max 6 timmar med ångest deluxe som bara rinner genom kroppen gång på gång, även rastlöshet och en hel del olika besvär från huvudvärk till blod I avföringen ett par gånger, har jobbat men mentalt utpumpad. Mycket orostankar ihop med detta såklart .
En gång dom här 2 veckorna tog jag 5 mg istället för 2 mg och det lugnet som infann sig hjälper ju inte.
Sjukt svårt o veta vad som är at o vad som är riktigt problem ? När 2 mg 2 gånger dagligen inte hjälper bättre o sluta helt o rida ut det?

Om du har ett nedtrappningsschema så tycker jag att du ska följa det, men om du känner att du vill göra ändringar i det eller sluta helt med bensodiazepinerna, så ta upp det med din läkare och se vad denne säger. Gör inget som din läkare inte råder dig till för avgiftning från bensodiazepiner kan i värsta fall göra dig väldigt dålig om du inte trappar ner på ett säkert sätt. Dessvärre kan det ta lång tid att fasa ut bensodiazepiner helt och de psykiska besvären från att upphöra med användandet kan vara ett tag.

Prata även med din läkare om du har symptom som du är osäker på om de har uppkommit till följd av avgiftningen eller något annat. Vissa symptom som du nämner, som sömnbesvär och rastlöshet, låter normala men du kan ju ändå ta upp det om det påverkar dig nämnvärt. Just blod i avföringen låter inte som ett vanligt symptom på benso-avgiftning och i värsta fall skulle det ju kunna vara orsakat av något mer allvarligt. Mitt tips är att du för en dialog med kvalificerad vårdpersonal gällande det här.
Citera
2024-11-23, 17:04
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkithusetBrinner
Käkat 20-30mg stess i runt 7år. Trappade ner med schema o stod på noll i december. Nu börjar jag känna mig mycket bättre. Sista månaden varit riktigt bra. Otroligt att det tar sån tid att återhämta sig.

Får man fråga hur första månaden såg ut? Och när släppte det värsta för dig, alltså när kunde du fungera någorlunda i vardagen igen? Är mycket intresserad då jag också vill lägga ner all benso en vacker dag men är väldigt rädd för hur illa det kommer bli. Senaste året har jag bara varit utan några dagar max och det har varit fruktansvärt med skakningar, dödsångest, insomnia, konstiga tics etc etc..

Sen har jag mycket i bagaget med trauma, i princip dagliga panikattacker i över 7 år och en konstant ångest m.m. som gjorde att jag först sökte mig till att självmedicinera med benso. Ingen långsiktig lösning jag vet men jag orkade ärligt talat inte leva längre så som mitt mående var innan jag började. Och då har jag provat KBT flera gånger, kört SSRI utan framgång och stod liksom vid slutet av vägen vid det senaste traumat, antingen börjar jag knapra benso svart eller så går jag under. Och då var jag ändå 30+ innan jag bestämde mig för att börja med benso svart, alltid hållt mig långt borta då jag såg i min ungdom vad substansen gjorde med familj och vänner. Men men..
Citera
2024-11-24, 16:49
Medlem
SkithusetBrinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Får man fråga hur första månaden såg ut? Och när släppte det värsta för dig, alltså när kunde du fungera någorlunda i vardagen igen? Är mycket intresserad då jag också vill lägga ner all benso en vacker dag men är väldigt rädd för hur illa det kommer bli. Senaste året har jag bara varit utan några dagar max och det har varit fruktansvärt med skakningar, dödsångest, insomnia, konstiga tics etc etc..

Sen har jag mycket i bagaget med trauma, i princip dagliga panikattacker i över 7 år och en konstant ångest m.m. som gjorde att jag först sökte mig till att självmedicinera med benso. Ingen långsiktig lösning jag vet men jag orkade ärligt talat inte leva längre så som mitt mående var innan jag började. Och då har jag provat KBT flera gånger, kört SSRI utan framgång och stod liksom vid slutet av vägen vid det senaste traumat, antingen börjar jag knapra benso svart eller så går jag under. Och då var jag ändå 30+ innan jag bestämde mig för att börja med benso svart, alltid hållt mig långt borta då jag såg i min ungdom vad substansen gjorde med familj och vänner. Men men..

Jag jobbade halvtid första 2 månader. Orkade inte mer. Tryck I huvet. Ljud o ljuskänslig. Orkade inte snacka med folk. +massa konstiga saker. Va en vecka på piva också med panikångest.Tycker det vänder efter 4-5 månader. Men alla är olika.
Citera
2024-12-07, 18:35
Medlem
Har tagit ca 35st 5mg stesolid under 90 dagar, förra veckan tog jag 1 om dagen 5 dagar i rad sedan 4 dagars uppehåll och nu tagit 1 2 dagar i rad. Behöver jag oroa mig för AT? Kände ingen AT under de 4 dagarnas uppehåll.
Citera
2024-12-07, 20:51
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misternicee
Har tagit ca 35st 5mg stesolid under 90 dagar, förra veckan tog jag 1 om dagen 5 dagar i rad sedan 4 dagars uppehåll och nu tagit 1 2 dagar i rad. Behöver jag oroa mig för AT? Kände ingen AT under de 4 dagarnas uppehåll.

Du kan känna dig lite rastlös och sämre sömn men så låga doser bör inte ge någon AT. Halveringstiden på diazepam är så lång så den fasar ut sig själv.
Citera
2024-12-11, 00:10
Medlem
Någon som har tips på medicin eller liknade som dämpar abstinensen? Blir spänd, och irriterad. Att vända sig till vården är inget alternativ.
Citera
2024-12-11, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samarbetarinte
Någon som har tips på medicin eller liknade som dämpar abstinensen? Blir spänd, och irriterad. Att vända sig till vården är inget alternativ.
Betablockerare
Citera
2024-12-13, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Svar ja. Oxascand är det du får nu för tiden om du väljer att söka hjälp för inneliggande avgiftning av Xanor-beroende men då max i fem dagar sen förväntas du vara klar med nertrappningen och med din historik och dina mängder av Xanor kommer du vilja kväva dig själv med en kudde efter dessa fem dagar. Även jag har gedigen erfarenhet av Xanor missbruk och har du tillgång till tillräckligt med Oxascand skulle du göra dig själv en tjänst genom att trappa ur via någon du litar på som adekvat kan hjälpa dig att dela ut tabletterna så du får en någorlunda human nertrappning. För tro mig hur disciplinerad du än tror du är kommer du kommer inte klara av att inte ta extra Oxascand när du väl börjar må dåligt. Jag försökte många gånger trappa ner mitt Xanor missbruk länge innan jag lyckades men det krävdes att jag krampade rejält för att få förlängd avgiftning till sist och även då var det riktigt jobbigt.

Du har inte ätit Xanor jättelänge men doserna du tagit är ju enorma. Det bästa hade varit om du kan få tag i Stesolid/Diazepam och trappa ner under 2-3 månader.

Hur många Oxascand har du att tillgå? Kan du få tag i Stesolid? Vilken väg du än tar kommer detta bli allt annat än en dans på rosor och detta säger jag inte för att skrämma dig utan för att förbereda dig på vad som komma skall och för att jag vill hjälpa dig just för att jag har gått igenom samma resa själv (läs mina tidigare inlägg om du vill veta mer).

Kan jag pm:a dig?
Citera
2024-12-13, 08:30
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smolov
Betablockerare
Även gabapentin är guldvärt när man slutar käkar benso!
Pregabalin funkar säkert också men tycker ändå gaban är bättre i detta fall - min senaste avgiftning fick jag just gaba och en betablockerare och aldrig klivit av så lätt!
Lätt att bli desperat och chansa på hemsidor som inte är legit o eftersom vi inte får prata om dom kan man inte varna andra..
Denna hemsida (som scamar så försök inte ens) använder samma namn som dom serbiska alprazolamen heter och punkt se (inte på darkweb alltså) men som sagt så är det blåsningar bara,skickade 1500 sen ville dom att jag skulle köpa för 2 lax till + köpa spårbar leverans för 500 till o efter ett nej så skulle jag få pengarna tillbaka (vilket jag visste att jag aldrig skulle få)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in