2020-04-26, 11:42
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Lyrica funkar väl lika bra som gababetin. Använder den för att boosta diazepamet.Tänker att den kan bli användbar när jag är nere på låga doser diazepam. Upp till 900 mg skall väl inte vara några problem?

Ja Lyrica funkar lika bra mot det men Lyrica kan också framkalla kramp i för stora doser, men bli fan inte beroende av Lyrica. Den avtändningen slår allt jag varit med om. Värre än benzo tom.
Citera
2020-04-26, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Ja Lyrica funkar lika bra mot det men Lyrica kan också framkalla kramp i för stora doser, men bli fan inte beroende av Lyrica. Den avtändningen slår allt jag varit med om. Värre än benzo tom.

Nej, för fan. Köpte bara 25 st o det blir inte mer
Citera
2020-04-26, 11:59
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Nej, för fan. Köpte bara 25 st o det blir inte mer

Ja bra där! Vad har du för mg?
Citera
2020-04-26, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Ja bra där! Vad har du för mg?

Tack! 300 mg
Citera
2020-04-26, 15:08
Medlem
Frågar igen om detta. Någon som fått problem med blinkningar och ofrivilliga ögonrörelser vid utsättning av benzo eller z-analoger?
Citera
2020-04-26, 15:24
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Frågar igen om detta. Någon som fått problem med blinkningar och ofrivilliga ögonrörelser vid utsättning av benzo eller z-analoger?

Vad menas med blinkningar?
Citera
2020-04-26, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Vad menas med blinkningar?
Typ tics. Att man blinkar för mycket.
Citera
2020-04-26, 15:34
Medlem
roppermans avatar
Citat:

Jag har aldrig upplevt detta själv men jag har läst om det. Det kallas blefarospasm och det kan uppkomma efter utsättning av benso/Z-analoger.
Du kan läsa mer om det på wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Blepharospasm
Citera
2020-04-26, 15:38
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Typ tics. Att man blinkar för mycket.

Aha okej. Ja jag fick en jävla massa skumma grejer när jag slutade med Diazepam. Ryckte en massa med huvudet. Muskelryckningar, darrningar i käke och kropp som kommer och går etc. Drygt 4 månader ren och det har blivit mycket bättre, men kommer tillbaka lite titt som tätt.
Citera
2020-04-26, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ropperman
Jag har aldrig upplevt detta själv men jag har läst om det. Det kallas blefarospasm och det kan uppkomma efter utsättning av benso/Z-analoger.
Du kan läsa mer om det på wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Blepharospasm

Hmm. Jag har nog något liknande. Det lustiga är att det enbart finns där när jag blundar vilket gör avslappning omöjligt.
Citera
2020-04-26, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Aha okej. Ja jag fick en jävla massa skumma grejer när jag slutade med Diazepam. Ryckte en massa med huvudet. Muskelryckningar, darrningar i käke och kropp som kommer och går etc. Drygt 4 månader ren och det har blivit mycket bättre, men kommer tillbaka lite titt som tätt.

Okej. Jag har varvat i lågdos lorazepam, iktorivil, zopiklon och diazepam under de senaste 3 månaderna.
Jag blir inte klok på skiten vad det beror på. Om det är en skada jag har eller helt enkelt utsättningssymptom.
Citera
2020-04-26, 15:46
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Okej. Jag har varvat i lågdos lorazepam, iktorivil, zopiklon och diazepam under de senaste 3 månaderna.
Jag blir inte klok på skiten vad det beror på. Om det är en skada jag har eller helt enkelt utsättningssymptom.

Du har gått cold turkey eller? Hur länge har du varit utan? Låter som vanliga utsättningssymptom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in