2022-05-06, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Alldeles säkert!

Första dillet jag hade så hade jag en jävla tur! 90-tal, och mittemot mig på min apartementos Teneriffa nionde våningen bodde gudskelov en gammal alkis! Flygande avskurna huvuden.... själv halshuggen... var nere i receptionen och svettades "OCH PANG!!!!!" så var jag i sängen och svettas, "Vamos al medico???" MEN! Jag var ju inte i receptionen, jag var ju på mitt rum!!!!!!

Nevermind, det som utlöste DT;t var att jag helt enkelt inte kunde behålla vare sig sprit, vätska eller mat. Min gode granne matade mig men grädde utblandat med Licor 43, som jag doppade brödskivor i.... spydde inte, och till slut fick jag genom lägre gräddehalt upp promillen... räddade hela resan... sedan att jag hamnade på Detox direkt fr Arlanda (på den tiden DS gamla 137;an fanns) är en annan pryl....

Knarkar/dricker du varje dag eller?
Citera
2022-05-06, 11:20
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungfittan
Knarkar/dricker du varje dag eller?

Nej inte krökar... ....då hade jag väl varit död vid det här laget. Vita perioderna gudskelov mycket längre än de blöta. Gått ner till 3 mg klona resp 15 mg zopi per dygn, varje dag, nästa steg är 2,5 mg klona/ikto.
Citera
2022-05-06, 11:55
Bannlyst
Citat:
Nej inte krökar... ....då hade jag väl varit död vid det här laget. Vita perioderna gudskelov mycket längre än de blöta. Gått ner till 3 mg klona resp 15 mg zopi per dygn, varje dag, nästa steg är 2,5 mg klona/ikto.

Är din kropp ren från allt annat förutom benso?
Kämpa på med nertrappningen. Försök även minska zopi samtidigt även om vi bara pratar ett få par mg mindre. Du kan försöka skära sönder tabletten. Du måste detoxa dig från benso helt och hållet, och även om det tar sin tid så kommer du tacka dig själv senare. Finns inget härligare än att vara ren och känna hur de naturliga ångestnivåerna stabiliseras - och "livet" kommer tillbaka, livsgnistan. Allt kommer gå bra för dig.
Citera
2022-05-06, 16:41
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungfittan
Är din kropp ren från allt annat förutom benso?
Kämpa på med nertrappningen. Försök även minska zopi samtidigt även om vi bara pratar ett få par mg mindre. Du kan försöka skära sönder tabletten. Du måste detoxa dig från benso helt och hållet, och även om det tar sin tid så kommer du tacka dig själv senare. Finns inget härligare än att vara ren och känna hur de naturliga ångestnivåerna stabiliseras - och "livet" kommer tillbaka, livsgnistan. Allt kommer gå bra för dig.

Håller mig nykter - käkar antabus på en beroendemottagning, annars skulle allting rasa. Eg ska man ju (lämnar prover på jobbet) inte kunna gå om "blandmissbruk" förekommer - så såg på 1177 att hon satt in UP och hela skiten... ok, ska låtsas inte vara förvånad när jag träffade "min" SSK tänkte jag - men fick lämna utan att pissa. Ren från annat. Prylen är att det känns som om 3 mg är någon slags jävla livsdom... min tinnitus intensifieras för varje 0,5 som jag minskar. Nu sitter jag med ett LVM hot om jag inte är ren per den sista maj - kan ju hon (min läkare) fetglömma, dyker jag upp i Förvaltningsrätten, hel och ren, med jobb och bra levervärden och säger som det är "tycker inte jag missbrukar bens, jo... jag är en brukare, sant" så kommer ju ett ev LVM-hot från henne bara ställa henne i löjlig dager. Dessutom är jag inte utblottad, tvärtom, så blir det ett ärende kommer hennes anmälan i rätten träffa på en juridisk arsenal som får OJ;s dream team att verka som praktikanter på en junior advokatbyrå.

We´ll se... thanx for the concern btw! Försöker slagga på Mirta nu, och har kapat från två till en zopi.

Samtidigt - "groggen" efter jobbet, Treo m halv ikto plus en 7,5 zopi - utan den blir jag helt halsstarrig på kvällen, sova bara att glömma. Nevermind - går ju åt rätt håll åtm.
Citera
2022-05-10, 17:17
Medlem
Ifall man varvar olika benso och z-analoger?

En fråga jag funderat en del på är ifall man äter zolpidem i fyra dagar, sen t ex diazepam i fyra dagar och efter det klonazepam i fyra dagar! Sen börjar man om! Några helvita dagar dessutom som stoppas in.

Blir det någon avtändning då? Logiskt blir det väl så då alla går på Gaba A? Men ökar man toleransen generellt?

Jag har så jag kan trappa ner om det behövs men vill ha mer kunskap inom området. Hur påverkar det ifall man stoppar in alkohol några dagar dessutom?

Tacksam för alla tankar och funderingar kring ämnet!
Citera
2022-05-10, 17:30
Medlem
AngieDs avatar
varför kallas de analoger?
Citera
2022-05-10, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngieD
varför kallas de analoger?
För att de är uppbyggda på samma sätt men tillhör inte bensofamiljen i sig! Om du nu inte ställde en retorisk fråga... :/
Citera
2022-05-10, 20:21
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
En fråga jag funderat en del på är ifall man äter zolpidem i fyra dagar, sen t ex diazepam i fyra dagar och efter det klonazepam i fyra dagar! Sen börjar man om! Några helvita dagar dessutom som stoppas in.

Blir det någon avtändning då? Logiskt blir det väl så då alla går på Gaba A? Men ökar man toleransen generellt?

Jag har så jag kan trappa ner om det behövs men vill ha mer kunskap inom området. Hur påverkar det ifall man stoppar in alkohol några dagar dessutom?

Tacksam för alla tankar och funderingar kring ämnet!

Ja, blir AT - eg "bör" du hålla på några veckor till, väldig korstolerans samtliga bens och Z. Alpra den mest "Z-nära" benson IMHO. "Alkoholdagarna" du stoppar in i schemat lättar inte AT;n - så generellt inget att rekommendera. Inget att rekommendera öht - varken bens eller Z.
Citera
2022-05-11, 00:36
Medlem
Citat:
Ja, blir AT - eg "bör" du hålla på några veckor till, väldig korstolerans samtliga bens och Z. Alpra den mest "Z-nära" benson IMHO. "Alkoholdagarna" du stoppar in i schemat lättar inte AT;n - så generellt inget att rekommendera. Inget att rekommendera öht - varken bens eller Z.
Oki, thx! var väl så jag tänkte så jag får väl ta det lite lugnt då
Citera
2022-05-11, 10:41
Moderator
Morfar-52s avatar
"Ifall man varvar olika benso och z-analoger?" infogad./mod
Citera
2022-05-11, 11:16
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Oki, thx! var väl så jag tänkte så jag får väl ta det lite lugnt då

Ska man alltid - bens och zopi är rävgift. Är man väl hookad dock jävligt svåra att kliva av (för de flesta, väldigt individuellt).
Citera
2022-05-11, 12:19
Medlem
Citat:
Ska man alltid - bens och zopi är rävgift. Är man väl hookad dock jävligt svåra att kliva av (för de flesta, väldigt individuellt).
Jag har klivit ur smärtfritt förr men aldrig testa klonazepam, därför jag undrade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in