2021-07-20, 21:19
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvempaInDaCity
Jo, nu hade jag iofs troligen krökat längre och mer. Men var "resklar" om du börjar känna dig krampig och får typ "overklighetskänslor".

Ikto kan tyckas "snäll" - men den biter sig fast som en igel... enligt mitt eget nedtrappningsschema skulle jag ligga på 2,5 idag - ligger på 4...

Bra o veta,kröka på rätt bra men det för det mest folköl men rätt många per kväll, Har tegretol o lite betablockare som jag tar med kanske hjälper något,
Ja de är en helvetes drog, fyfan vill aldrig mer tillbaka till skiten och jag hoppas nedtrappningen går någorlunda smärtfritt.
Citera
2021-07-20, 21:53
Medlem
theshades avatar
"efter att ha smällt i mig ca en 50 burk 2mg stavar om dan!!!"

Det högsta jag hört om var 30 ksalol om dagen (två kartor, 30 mg alprazolam).
Hundra (!!!) milligram alpazolam om dagen... Det är ju helt sanslösa mängder som skulle kunna söva en elefant. Jag har avgiftat mig från ganska stora mängder alkohol med ett fåtal milligram alprazolam över en period på 6-7 dagar, som jämförelse.

Jag har fått dille efter att ha druckit ca 10 starköl om dagen en längre tid men alkohol går ju ur kroppen inom ett dygn även om du har 4 promille när du lägger av så det blir ett snabbare dyk ner till noll gaba-stimulans. Alprazolam har ju längre halveringstid men om man legat på det länge så förstår jag hur obalanserat gaba-systemet blir under en längre tid. En alkoholavgiftning är ju över på en vecka som längst om man inte supit sönder kroppen totalt medan bensoavgiftning kan pågå i månader eller till och med år.
Citera
2021-07-21, 05:02
Bannlyst
Har väl till och från brukat benso nu i lite mer än 3 månader. Många suddiga dagar.

Inte varje dag men nu när jag tänker på det så har jag nog haft någon slags substans i mig, i bakgrunden sådär, större delar av tiden. Mestadels diazepam som ju har en så jävla lång halveringstid. Ett par vita veckor har jag dock haft här och där mitt i denna smet.

Trodde det inte skulle vara så farligt och nu på min tredje dag så kom den första sömnlösa natten (man kan väl inte ta imovane då det har korstolerans? Somnar fan som en sten med en liten tablett vanligtvis...). Mår riktigt surt, ångesten bara gnager på en, sådär olustig känsla i magen, smårycker till lite i händerna och benen när jag ligger ner. Får se hur detta går.

Tråkigt att man lyckades sätta sig själv i denna situation, men man har ju bara sig själv att skylla
Senast redigerad av niggerbollen 2021-07-21 kl. 05:12.
Citera
2021-07-21, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niggerbollen
Har väl till och från brukat benso nu i lite mer än 3 månader. Många suddiga dagar.

Inte varje dag men nu när jag tänker på det så har jag nog haft någon slags substans i mig, i bakgrunden sådär, större delar av tiden. Mestadels diazepam som ju har en så jävla lång halveringstid. Ett par vita veckor har jag dock haft här och där mitt i denna smet.

Trodde det inte skulle vara så farligt och nu på min tredje dag så kom den första sömnlösa natten (man kan väl inte ta imovane då det har korstolerans? Somnar fan som en sten med en liten tablett vanligtvis...). Mår riktigt surt, ångesten bara gnager på en, sådär olustig känsla i magen, smårycker till lite i händerna och benen när jag ligger ner. Får se hur detta går.

Tråkigt att man lyckades sätta sig själv i denna situation, men man har ju bara sig själv att skylla
Låter som typiska ABS symptom, kämpa genom det och skit i benso framöver, ta endast imovane vid behov.
Citera
2021-07-21, 13:55
Medlem
Hej fb! Jo detta med benz e riktig mindfuck. Aldrig att man trodde att man kunde må så illa i hövvet så man inte vet vart jag är i den värsta ATn. Käkat xanor i 20 år ca. 10 av dom på recept. La av för ett år sedan med det och mår fortfarande dåligt psykiskt. men vad jag vill säga är att jag trodde aldrig jag skulle vara där jag är.Därimot har jag mina opi användandet gått upp mer och mer med åren och så men även fall jag får hjälp med det av programmet så säger alla som träffar mig hur stor skillnad det är från när jag gick på benz o grejer hela tiden. Så det är inspirerande att höra. Åkte även frivilligt iväg första gången till ett boende med stöd det hjälper om man tror på att det kan det, det tror jag är nyckeln att man måste vilja det. Mvh
Citera
2021-07-21, 20:53
Medlem
Bullsquids avatar
Det är några av de svåraste droger att sluta men (jag har gått på Heroin i ca 2år fast bara 1 gång i månaden ca 2-4 dagar, blev aldrig beroende av det som tur var annars har jag testat nästan alla droger i världen utan Crack, riktigt PCP och Meskalin)

i 13 år har jag däremot varit beroende av Subutex och möjligen 2-3 mindre på benso. (främst xanor)
Detta är 10e dagen utan och sub och 11e dagen utan xanor
Trappar ner suben med lyrica vilket har funkat enormt bra, knappt mått dåligt en dag
Xanoren fick jag nog av när jag åt ca 75 mg över 2 dagar, köpte 200 st stesolid som jag nu trappar jag ner på stessen och är redan nere på 30mg/dag från ca 160 mg eller nåt när jag började.

Vet att jag kan sluta, det svåra är bara att inte börja igen. Men Xanor är jag rejält på vid detta laget, det gör inget för mig längre

Många kanske inte vet hur effektivt Lyrica fungerar mot missbruk, varannan dag kan räcka. Nu mår jag bra förutom att jag är ganska trött på dagarna men det säkert över snart. Ingen feber, skakningar, dålig mage, frossa det är bara kondititionen som tagit en del stryk

på ca 20 år har jag haft mindre uppehåll än jag kan räkna på händera.
Var en polydrug user så jag tog helt enkelt ALLT! Nu har jag mer fastnat på opiater och benso
Senast redigerad av Bullsquid 2021-07-21 kl. 20:57.
Citera
2021-07-21, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Det är några av de svåraste droger att sluta men (jag har gått på Heroin i ca 2år fast bara 1 gång i månaden ca 2-4 dagar, blev aldrig beroende av det som tur var annars har jag testat nästan alla droger i världen utan Crack, riktigt PCP och Meskalin)

i 13 år har jag däremot varit beroende av Subutex och möjligen 2-3 mindre på benso. (främst xanor)
Detta är 10e dagen utan och sub och 11e dagen utan xanor
Trappar ner suben med lyrica vilket har funkat enormt bra, knappt mått dåligt en dag
Xanoren fick jag nog av när jag åt ca 75 mg över 2 dagar, köpte 200 st stesolid som jag nu trappar jag ner på stessen och är redan nere på 30mg/dag från ca 160 mg eller nåt när jag började.

Vet att jag kan sluta, det svåra är bara att inte börja igen. Men Xanor är jag rejält på vid detta laget, det gör inget för mig längre

Många kanske inte vet hur effektivt Lyrica fungerar mot missbruk, varannan dag kan räcka. Nu mår jag bra förutom att jag är ganska trött på dagarna men det säkert över snart. Ingen feber, skakningar, dålig mage, frossa det är bara kondititionen som tagit en del stryk

på ca 20 år har jag haft mindre uppehåll än jag kan räkna på händera.
Var en polydrug user så jag tog helt enkelt ALLT! Nu har jag mer fastnat på opiater och benso
Lycka till!

Hoppas att du kan räkna både tår och fingrar snart.

Käkade billiga valium till frukost förut, så även om det är tufft så går det!!
Citera
2021-07-21, 23:30
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Lycka till!

Hoppas att du kan räkna både tår och fingrar snart.

Käkade billiga valium till frukost förut, så även om det är tufft så går det!!

Jag har aldrig fått nåt dåligt från darknet så det lär inte behövas räknas nåt.
Folk som ej känner mej tror inte ens jag pundat allt som finns i ca 20 år.
Brukar 3/5 ggr ber de om leg på bolaget, inte allt för illa när man snart är 37 och har festat som jag gjort....många vänner som är yngre än mig ser väldigt förstörda ut redan vid 30.

Antar att det mattas ut snart
Känner ju till en del som knarkat sen de va 13 till 50-70 nåt för vissa och de sitter här ute på sommaren, skrattar och dricker sina öl och verkar må helt ok.
Osäker om jag dock vill bli så gammal.
Börjar ju tröttna lite när man nu testat allt (OBS aldrig IV) men i drogväg[/quote]
Senast redigerad av Bullsquid 2021-07-21 kl. 23:43.
Citera
2021-07-21, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Jag har aldrig fått nåt dåligt från darknet så det lär inte behövas räknas nåt.
Folk som ej känner mej tror inte ens jag pundat allt som finns i ca 20 år.
Brukar 3/5 ggr ber de om leg på bolaget, inte allt för illa när man snart är 37 och har festat som jag gjort....många vänner som är yngre än mig ser väldigt förstörda ut redan vid 30.

Antar att det mattas ut snart
Känner ju till en del som knarkat sen de va 13 till 50-70 nåt för vissa och de sitter här ute på sommaren, skrattar och dricker sina öl och verkar må helt ok.
Osäker om jag dock vill bli så gammal.
Börjar ju tröttna lite när man nu testat allt (OBS aldrig IV) men i drogväg
[/quote]
Kämpa kompis!!

Du har vett att inte bruka IV, så far so good....Gick på allt jag fick i mig i princip när det var som värst, men aldrig IV. Vet inte om det räddade mig, men fick bra hjälp av min arbetsgivare så försök du också. Det är aldrig försent.
Citera
2021-07-21, 23:55
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
"efter att ha smällt i mig ca en 50 burk 2mg stavar om dan!!!"

Det högsta jag hört om var 30 ksalol om dagen (två kartor, 30 mg alprazolam).
Hundra (!!!) milligram alpazolam om dagen... Det är ju helt sanslösa mängder som skulle kunna söva en elefant. Jag har avgiftat mig från ganska stora mängder alkohol med ett fåtal milligram alprazolam över en period på 6-7 dagar, som jämförelse.

Jag har fått dille efter att ha druckit ca 10 starköl om dagen en längre tid men alkohol går ju ur kroppen inom ett dygn även om du har 4 promille när du lägger av så det blir ett snabbare dyk ner till noll gaba-stimulans. Alprazolam har ju längre halveringstid men om man legat på det länge så förstår jag hur obalanserat gaba-systemet blir under en längre tid. En alkoholavgiftning är ju över på en vecka som längst om man inte supit sönder kroppen totalt medan bensoavgiftning kan pågå i månader eller till och med år.

en kompis till mig åt 30 ksalol blandat med sub häromdagen
utan tolerans med,blev asrädd och åkte dit direkt
Citera
2021-07-22, 06:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Låter som typiska ABS symptom, kämpa genom det och skit i benso framöver, ta endast imovane vid behov.

Tack för svar. Lyckades mig ta igenom ännu en dag, mår bättre nu. Blir bara benso i framtiden när det är kris på riktigt, och inte mot lite vardagsångest.
Citera
2021-07-22, 17:52
Medlem
Har bestämt mig att jag ska sluta med denna medicin då den har sabbat rätt mycket för mig. Känner mig lite hopplös efter 10 år av dagligt bruk, känns som att det kommer att ta en tid innan man åt på g igen..

Som tur är har jag mycket att kämpa för trots att jag sabbat mycket så jag hoppas att kunna vara med min familj igen.

Det blir dock cold turkey for mig ju for jag pallar inte vakna upp på morgonen och räkna hur många dagar jag kan ny hyffsat/jobba eller om man måste åka och leta rätt på medicin så man kan hålla sig flytande.

Har dock lite gräs mot sömnen några dagar framöver men när man röker så får man en konstig känsla som är obehaglig, typ feberliknande och att hjärnan är helt vidrig.

Hoppas det går bra för er!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in