2023-06-16, 20:54
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Ska försöka sluta med benzo nu ett tag, har tagit mellan 5-10mg diazepam om dagen i lite mer än en månad för mår så jävla kasst psykiskt, har även tagit lite ikto nån dag här och där samt alpra, men inga större doser än 2mg. Hoppas på att jag inte får nån vidrig avtändning. För 3 månader sen hade jag en period där jag käkade alpra några dagar i veckan i en månad också, så hoppas jag inte bränt mina gaba receptorer allt för mycket. Svårt att vara utan benzo helt dock eftersom jag mår så dåligt jämnt och har gjort senaste 15 åren. Men måste ta en paus på några månader åtminstone för att inte hamna helt i skiten. Bör jag trappa ner eller vad tycker ni? Har kanske max 7 st diazepam kvar samt kanske 5st ikto och en hel del alpra. Eller ska jag köra en CT

Eftersom du ligger på så låg dos som 5 mg om dagen så har du inte mkt du kan trappa ned. Käka 2,5 nån timme innan vid sänggående en vecka så borde det va över
Citera
2023-06-16, 21:54
Medlem
Jag har en fundering, åkte på en relativt mild at för en vecka sen. Hade käkat 3 kartor bromazepam sporadiskt under en månad samt en imovane varje kväll till läggdags.

Fick till min förvåning at! som de första dagarna var jobbig men som efter 3dje dagen började avta och nu 9 dagar senare är i princip över. Hade lergigan och propavan hemma från en tidigare nedtrappning som var ledd av sjukvården, så det kom väl till pass, kunde sova varje natt trots atn.

Antar att jag kanske får at snabbare då jag haft det förut? Än om jag hade vart helt färsk så att säga..

Det jag undrar är: kommer atn tillbaka om jag skulle ta en stess 10a nu ikväll bara för att chilla, eller kommer det va lugnt???
Citera
2023-06-16, 23:11
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Det jag undrar är: kommer atn tillbaka om jag skulle ta en stess 10a nu ikväll bara för att chilla, eller kommer det va lugnt???
Jag skulle inte chansa och jag råder dig till att slänga den benso du har, ifall du vill vara fortsatt ren.
Tror väl inte du får abstinens av enstaka intag, men du väcker hjärnan och den lurar även den starke.
Citera
2023-06-16, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Jag skulle inte chansa och jag råder dig till att slänga den benso du har, ifall du vill vara fortsatt ren.
Tror väl inte du får abstinens av enstaka intag, men du väcker hjärnan och den lurar även den starke.

Jo jag vet, du har rätt. Men undrar ifall ett intag på 10mg diazepam skulle återaktivera AT. Eller om det skulle verka ikv, och sen skulle halveringstiden trappa ur sig sj och jag skulle inte få mer at?!

Förstår att det förmodligen är individuellt.

Jag lutar åt att skita i å ta den o försöka somna helt ren ist.
Citera
2023-06-22, 14:18
Medlem
SagaVestenBootss avatar
Vad händer om man tar återfall på Stesolid 10mg när man har post akut abstinens?
Citera
2023-06-28, 05:52
Medlem
Minska benso tolerans.

Hej!
Lite bakgrundsinformation. Jag är i grund och botten en lyrica-kille (även om jag vart ren från det i 2-3 månader.) Även opiater har varit min last. Benso har jag brukat väldigt sparsamt under åren. Även om det blivit betydligt mycket mer under lyrica AT/utsättning. Kom ihåg att för ca 3 månader sedan beställde jag hem 20 kartor diazepam. Blev helt sänkt av 2 stycken. Tilläggas bör att dessa var galenika, så lär vara underdoserade. Numera tar jag kanske benso 1-2 gånger I veckan. Brukar oftast vara ca 5 dagar mellan intagen. Dock gör inte 20 mg mycket alls längre och vill helst inte vräka i mig benso. Tar främst för att få bort udden av ångest och framförallt för att sova. Hur bär jag mig åt för att minska toleransen? Avhållsamhet minst 1 månad för att sen ta max en gång i veckan? Finns det några sätt att potentiera, som med opiater? Har hört att agmatine ska kunna hjälpa till att återställa toleransen, samt att l-theanine ska vara bra för att återuppbygga kroppens gaba. Vilket väl i sin tur borde ge bättre effekt av benson, då mer gaba finns att frigöra?
Tacksam för svar.
Citera
2023-06-28, 07:03
Medlem
link71s avatar
Märkte det själv när jag slutade med substanser, tog typ en månad eller något sånt för att toleransen skulle gå ner , men den går lika snabbt upp igen , så det är ju sjukt irriterande.
Citera
2023-06-28, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Märkte det själv när jag slutade med substanser, tog typ en månad eller något sånt för att toleransen skulle gå ner , men den går lika snabbt upp igen , så det är ju sjukt irriterande.

Japp. Det bästa vore ju att sluta helt och hållet men pga ångest och sömnbesvär så känner jag att jag måste "lyxa till det" nån gång ibland. Å andra sidan kanske dessa besvär beror på substansintag och försvinner inom sinom tid ifall man slutar helt...
Citera
2023-07-01, 18:01
Medlem
Om jag ätit 1mg Rivotril/dag i typ 6 månader:

Kan jag halvera dosen i en vecka och sen sluta?

Hur länge kommer jag att må sämre efter avslut? Individuellt, jag vet. Men ungefär?

Tack på förhand ladies and gents! Peace
Citera
2023-07-01, 22:49
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noniin84
Om jag ätit 1mg Rivotril/dag i typ 6 månader:

Kan jag halvera dosen i en vecka och sen sluta?

Hur länge kommer jag att må sämre efter avslut? Individuellt, jag vet. Men ungefär?

Tack på förhand ladies and gents! Peace

Låter som i snabbaste laget - jag skulle åtm ta en vecka med 1/0,5 varannan dag, sedan två veckor på 0,5.

Själv har min nedtrappning stannat vid 2.... fram till dess kapade jag ett mg varannan månad.
Citera
2023-07-02, 10:06
Medlem
Vilken dos låg du på innan du började trappa?
Citera
2023-07-02, 11:23
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noniin84
Vilken dos låg du på innan du började trappa?

Oj, hade tappat kontrollen totalt, låg mellan 8 - 12 mg per dygn... ikto för jävla förrädisk. Gick på autopilot på jobbet, spårade aldrig ur, eller var snarare urspårad hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in